Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 16:01
Intertint
Intertint is offline
Beste scholieren,

heeft iemand een idee welk standje je het best kunt gebruiken als je voor de eerste keer sex met elkaar hebt? Welke het minst pijn doet, of het lekkerst is etc.

alvast bedankt

P.S. moet je trouwens ook perse een condoom gebruiken als zij de pil slikt?

Laatst gewijzigd op 10-01-2011 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 16:40
Em.
Em. is offline
Condoom helpt tegen SOA's, waar een pil dat niet doet. Mocht een van jullie ooit onveilige seks hebben gehad, dan is het zeker wel aan te raden. En daarnaast heeft het ook z'n voordelen, het 'voelt' veiliger dan alleen pil (tenminste, ik zou me er een stuk veiliger door voeler, en het zeker liever hebben bij een eerste keer seks) en daarnaast is zelfs een pil niet 100% - zeker doordat het niet altijd even goed gaat met slikken e.d.- en maak je met condoom de kans op een zwangerschap nog net iets kleiner. Ik had er laatste nog getallen over, aha, gevonden. Klik! En double dutch is dan condoom + pil.

En het nadeel is natuurlijk dat je het voorspel even moet onderbreken, het een beetje meer gedoe is, ect, maar ik denk dat je dat deel van het verhaal wel zelf kan verzinnen. En tenzij één van jullie een SOA heeft (of kan hebben) is het niet nodig, maar heeft het nog wel z'n voordelen. (:

En qua standje zou ik het niet echt weten, maar ik zou gewoon heel simpel en standaard beginnen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 17:07
Intertint
Intertint is offline
Okay, bedankt voor de informatie. Word gewoon beide dus. We hebben beide denk ik geen SOA, aangezien we nog vrij jong zijn - 14 en 15. Bedankt!

Iemand verder nog ideeen?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 18:05
Em.
Em. is offline
Dat heeft niet zozeer met leeftijd te maken, hoor! Sterker nog, het heeft niets met leeftijd te maken. SOA is een Seksueel Overdraagbare Aandoening, die overgebracht wordt door seksueel contact, dus. En dan niet alleen seks, maar ook pijpen/beffen ect. Oh, en bijvoorbeeld door naalden (denk aan drugsnaalden, de één heeft een SOA en injecteerd zich met shit, de volgende gebruikt dezelfde naald en krijgt die SOA ook).

Maar ik vind dat toch wel een beeeeetje basiskennis hoor. En als je nog jong bent en nog niet zoveel van seks afweet, is het misschien handig om er eerst wat meer over te weten te komen. Nu ben je dan wel zo slim om condoom + pil te doen, maar toch. Je zou ze te vreten moeten geven die zwanger worden omdat ze niet wisten dat je tijdens je ongesteldheid ook vruchtbaar bent, oid. En dan heb je gelukkig nog altijd het wereldwijde web, met bijvoorbeeld het sexwoordenboek! Ik zweer bij die site, zowat, en éénmaal van A tot Z doorgelezen ben je helemaal ingelicht. Of in ieder geval goed genoeg. Daar staan trouwens ook standjes op, ergens, dacht ik. Al heb ik die nooit doorgelezen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 18:08
Intertint
Intertint is offline
Mhm, mja dat klopt. Had ik niet meer aan gedacht haha. Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 19:28
DAH
DAH is offline
Off-topic, kun je een soa hebben als je nog nooit seksueel contact hebt gehad en de enigste naald eentje voor de standaard griep-prik enzo is?
Oud 10-01-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Off-topic, kun je een soa hebben als je nog nooit seksueel contact hebt gehad en de enigste naald eentje voor de standaard griep-prik enzo is?
Volgens mij alleen maar als je het van je moeder hebt gekregen toen je nog bij haar in de buik zat, zoals bijvoorbeeld aids. Maar je moet wel rekening houden met bijvoorbeeld een koortslip: dat is geen soa, maar als je orale seks hebt met iemand met een koortslip, dan kan diegene herpes krijgen op zijn geslachtsdelen en dat is wél een soa.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:19
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik neem aan dat de naald van de griepprik e.d. echt wel schoon is. Volgens mij gebruiken ze daar steeds nieuwe naalden voor, tenminste, dat verwacht ik iig wel.

En inderdaad, je hebt ook nog kinderen die HIV/Aids hebben omdat hun moeder dat heeft. En ik heb ook wel gehoord van iemand die een SOA kreeg doordat ze zich scheerde met het scheermesje van haar vader die een koortslip had.

Maar in principe is het gewoon van seksueel contact, een enkele uitzondering daargelaten. Maar als je geen aids hebt en geen seksueel contact hebt gehad, mag je er van mijn part er wel vanuit gaan dat je SOA-vrij bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:37
Tikler
Tikler is offline
Een condoom is wel handig voor de eerste keer in verband met glijmiddel is makkelijker voor het meisje
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 21:39
Verwijderd
Dit lijkt mij het minst pijnlijke standje: http://www.sexwoordenboek.nl/standjes_hemelbed.html
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 23:25
Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
maar toch. Je zou ze te vreten moeten geven die zwanger worden omdat ze niet wisten dat je tijdens je ongesteldheid ook vruchtbaar bent,
dat klopt niet helemaal? als je ongesteld bent kan er echt geen kind in je baarmoederslijmvlies innestelen want, dan is het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg voor een eicel dus wat je zegt klopt niet echt?
tenzij je in de rustweek (als je de pil slikt van de pil) sex hebt oke maar het heet dan ook niet voor niets een rust week.
ik ben ook geen raket geleerde maar zelfs ik weet dat ik dan geen sex moet hebben..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 23:30
Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
Beste scholieren,

heeft iemand een idee welk standje je het best kunt gebruiken als je voor de eerste keer sex met elkaar hebt? Welke het minst pijn doet, of het lekkerst is etc.

alvast bedankt

P.S. moet je trouwens ook perse een condoom gebruiken als zij de pil slikt?
je had dus al door dat een condoom niet hoeft maar dat het wel veiliger is dus die vraag ga ik niet herhalen maar ,
welk standje het beste is dus welke het lekkerste is kan verschillen per persoon
ik zou zeggen probeer het maar gewoon uit en overleg met je vriendin
maar doggystyle kan pijndoen dus ik zou gaan voor http://www.sexwoordenboek.nl/standjes_liefdeswacht.html
en die kan je ook nog aanpassen naar eigen wens
maar ik zou zeggen ontdek wat voor jou en je vriendin het prettigst is
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 10:10
Rationeel
Rationeel is offline
als het voor jullie beiden de eerste keer is, zou ik beginnen met simpelweg de missionaris (of 'honingpotje'). niet teveel poespas en rustig ontdekken hoe diep en hoe snel je kunt gaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 15:32
Intertint
Intertint is offline
Oke, dankjulliewel!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 16:06
Volk
Volk is offline
Citaat:
dat klopt niet helemaal? als je ongesteld bent kan er echt geen kind in je baarmoederslijmvlies innestelen want, dan is het baarmoederslijmvlies niet dik genoeg voor een eicel dus wat je zegt klopt niet echt?
tenzij je in de rustweek (als je de pil slikt van de pil) sex hebt oke maar het heet dan ook niet voor niets een rust week.
ik ben ook geen raket geleerde maar zelfs ik weet dat ik dan geen sex moet hebben..
Je kunt tijdens de menstruatie wel zwanger raken. Je kunt dan namelijk een bevruchte eicel krijgen en die nestelt zich dan later in. En in de stopweek kun je juist wel seks hebben, je bent dan gewoon beschermd door de pil.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 15:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
als het voor jullie beiden de eerste keer is, zou ik beginnen met simpelweg de missionaris (of 'honingpotje'). niet teveel poespas en rustig ontdekken hoe diep en hoe snel je kunt gaan.
Dit ja. En doe in godsnaam een condoom om.
Oud 12-01-2011, 20:49
Gerben901
Gerben901 is offline
Citaat:
Je kunt tijdens de menstruatie wel zwanger raken. Je kunt dan namelijk een bevruchte eicel krijgen en die nestelt zich dan later in. En in de stopweek kun je juist wel seks hebben, je bent dan gewoon beschermd door de pil.
als je aan de pil bent is de kans dat je in de rustweek zwanger raakt nihil
maar als je niet aan de pil bent dan kan je in de menstruatie ook zwanger raken
teminste volgens mijn biologie docent
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 20:55
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat zegt ze toch ook precies?
Oud 13-01-2011, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Precies. Het klonk alsof jij beweerde dat je in de stopweek van de pil niet beschermd was tegen zwangerschap, maar als de pil altijd op tijd geslikt is, kun je ook tijdens de stopweek niet zwanger worden.

Tijdens je ongesteldheid is er normaal gesproken geen eitje om te bevruchten. Maar soms, om welke reden dan ook (onregelmatige cyclus, stress, medicijnen, 'gewoon', etc), kan het voorkomen dat er wél een eisprong plaatsvindt tijdens je ongesteldheid. En in dat geval kun je wél zwanger raken. Maar omdat je dat niet van tevoren weet, moet je dus áltijd zorgen dat je veilig seks hebt, ook tijdens de ongesteldheid.

Tenzij je zwanger wilt worden, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:06
Minth
Minth is offline
nou missionaris lukte bij mij en mn vriend niet echt de eerste keer, dus ben ik maar bovenop gegaan. was wel heel prettig, want zo kon ik het tempo bepalen en hoe diep hij in me kwam. en je kan alsnog lekker knuffelen als je gwn voorover buigt
Oud 15-01-2011, 21:03
Verwijderd
Citaat:
nou missionaris lukte bij mij en mn vriend niet echt de eerste keer, dus ben ik maar bovenop gegaan. was wel heel prettig, want zo kon ik het tempo bepalen en hoe diep hij in me kwam. en je kan alsnog lekker knuffelen als je gwn voorover buigt

Dit is inderdaad een zeer goed advies
Aan gezien ieder lichaam anders is is het goed om het zeer rustig aan te doen, en gewoon de dame in kwestie aan laten geven tot hoever ze kan gaan
Met citaat reageren
Oud 01-02-2011, 17:55
sunshine0_o
sunshine0_o is offline
wij deden missionaris eerste keer, ging heel goed!
kan je lekker zoenen en knuffelen enzo.
Nadeel is wel dat je niet het tempo kan bepalen of hoe diep hij gaat, je moet het wel durven zeggen als hij het te hard/snel doet.

veel succes ermee
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 18:54
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Dit.
Het schijnt ook dat jongens minder snel klaarkomen door het standje 'vrouw bovenop', klopt dat?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten