Lastig geval van bevoegdheden en functieomschrijvingen.
Naar mijn weten is het niet ongewoon, zeker bij wat grotere bedrijven is het niet ongewoon dat post vooraf geopend en gesorteerd wordt. Formeel gezien is dat uiteraard incorrect, brieven zijn vrij gevoelig en mogen niet zomaar geopend worden door mensen waaraan deze niet geaddresseerd is.
Ik trek ook zwaar in twijfel wat het belang is van de informatieregistratie waar post zich bevind. Post wordt in principe geadresserd Ter attentie van X, of Y, of Z. Geef het aan die persoon of leg het in die persoon zijn postvak. Enkel een stukje verlengarm van de postbode is hier nodig.
Persoon waaraan dit geadresseerd is kan deze informatie waarborgen. Zeker bij vastere contacten zijn vaak simpelweg correspondentie dossiers aanwezig waarin X, of Y of Z gewoon alle post, of kopieen ervan, in vast legt.
Vaak is echter wel zo dat op alle post " vertrouwelijk " wordt gestempeld, in het geval van "better safe then sorry" en dat alle medewerkers beroepsgeheim hebben.
Maar om over zoiets een degelijk oordeel te vellen is echt veel meer informatie nodig zoals omvang van klanten bestand, aantal medewerkers van de onderneming. Maar in basisbeginsel is het totaal nutteloos het zo te doen als jij beschreef.
Wie the fuck vraagt ooit waar post van Jantje is? Dat vraag je dan toch gewoon aan de contactpersoon van die klant? Die krijgt immers alle post, die hoort te weten waar het is.
|