Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2011, 08:35
xEvelienx
xEvelienx is offline
Heey,
Ik ben al een tijdje opzoek naar iemand die me kan helpen met mijn studiekeuze, ik weet het echt niet meer.
Laatst wees een kennis van mij op een ene mevrouw Naninnga, 92 maar helemaal up-to-date van de beroepen en studies tegenwoordig.
Zij kijkt echt naar wie jij BENT en niet alleen wat je interesses zijn, ze kijkt echt naar de persoon en hoe die in het leven staat.
Alleen helaas is zij helemaal vol tot en met 2 juni! En dat vind ik gewoon een te lange tijd.
Maar nou ben ik dus opzoek naar iemand die op de dezelfde manier mij op weg kan helpen, en ik zoek vooral ervaringen van mensen met die studiebegeleiders.
heeft iemand hier ervaring mee? Het maakt me echt niets uit waar in het land het is, want ik wil er best wel wat voor afreizen.

Groetjes Evelien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2011, 11:30
Chariot
Chariot is offline
Ik denk dat je dat voor een groot deel zelf kunt doen. Ik wist het eerst zelf ook niet, maar uiteindelijk heb ik toch kunnen bedenken wat ik wil en vooral wat ik niet wil. Ik had wel al een richting, ik weet niet of jij dat ook al hebt? Ik wilde altijd al heel erg graag iets met economie en handel gaan doen. Dan beperk je de keuze al. Vervolgens kun je bepaalde dingen gaan doorstrepen. Je weet namelijk vaak veel beter wat je vooral niet wilt dan wat je wel wilt.

Daarnaast; Wie ben je? Wat wil je? Waar ben je goed in? Waar ben je slecht in? Welke uitdagingen zoek je in het werk? Wat vind jij belangrijk in een baan? Welke sector vind je het leukste? Etc. Etc.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:13
Verwijderd
afstrepen wat je niet wil, dan blijft er vaak al wat minder over en kun je binnen de dingen die overblijven filmpjes gaan kijken van beroepen etc.
en met dat afstrepen bedoel ik niet alleen beroepen(brandweer,ambulance etc.) maar ook bijvoorbeeld, op kantoor zitten, of veel van huis weg zijn en snachts werken etc.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 22:40
tarik123
tarik123 is offline
ik heb profiel ng met frans gekozen en ik wil ook economie kiezen, maar ik ben bang dat het te zwaar wordt is dat zo. oja ik ga ook na mijn havo nog vwo doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten