Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2011, 16:01
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik wil photoshop installeren op m'n pc. Ik heb op de C schijf 10G, waarvan nog 1,94G vrij, wat dus te weinig is.
Nu heb ik alle overbodige programma's er al afgegooid, Ccleaner gebruikt, oude herstelpunten verwijderd etc. , maar nog steeds is er veel te weinig ruimte.

Wel zag ik dat hij bij defragmenteren van de C schijf hij na 9% vastliep zonder reden en vond dat ie klaar was.

Windows zelf neemt al veel ruimte in beslag natuurlijk, maar verder staat er naast een virusscanner en office niks op. Geen foto's oid.

Bovendien als ik op de C-schijf kijk staan er 3 mappen:
-documents and settings : 1,2G
-program files : 1,01G
-SWsetup: 38,3MB

Hoe kan ik uitvinden waar de resterende paar Gig's door komen?
En is er een mogelijkheid dat ik meer ruimte vrij zou kunnen krijgen, want bovenstaande kan ik niet naar de D-schijf verplaatsen.

Photoshop installeer ik in 1e instantie op de D-schijf, maar er moet toch een deel op de C komen te staan (ik neem aan omdat het iets van windows nodig heeft?) en hij wil hier ik geloof iets van 3/4G aan ruimte voor hebben.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, want ik ben ondertussen lichtelijk wanhopig geworden en ik heb ook weer niet zoveel verstand van pc's dat ik zomaar programma's eraf durf te gooien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2011, 18:16
rens..
rens.. is offline
Tip, koop voor 3 tientjes een harde schijf waar twintig keer zoveel op kan, grote kans dat je computer sneller is dan ooit ervoor
Oud 13-02-2011, 18:23
Verwijderd
Mogelijk bestaan die overige GB's uit backups ofzo. Die zijn misschien verborgen.

Ik ga er even van uit dat je windows 7 hebt (aangezien ik dat zelf ook heb). Ga naar je documenten. Druk op alt. Er verschijnt dan een 2e balkje bovenin met Bestand, Bewerken, etc. Klik van die knoppen op Extra, en kies Mapopties.

Klik op tabblad Weergave. Scholl naar onderen totdat je iets over "Verborgen bestanden en mappen" ziet staan. Klik op het bolletje voor "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" en klik Ok / Toepassen.

Kijk nu nog eens of je de overige GB's kunt opsporen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 10:44
freyk
freyk is offline
Voor het bovenstaande wat 024 zegt, raad ik je windirstat aan. En zoek ook naar verborgen partities op je schijf.
Je hebt de meeste softwarematige stappen uitgevoerd, dat ik iemand met hetzelfde probleem zou adviseren, the exploding boy.

Daarnaast raad ik jou, net zoals rens, aan om een nieuwe hardeschijf of externe hardeschijf aan te schaffen, omdat de foto-bestanden die je straks gaat bewerken, snel en veel ruimte nodig hebben.

Vergelijk ook jouw systeemspecificaties met de systeemeisen voor de applicatie, want ik heb het gevoel dat je met een oud systeem werkt en het niet goed zal draaien.
Je zou nog kunnen kijken naar alternatieven voor photoshop.

Laatst gewijzigd op 15-02-2011 om 08:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten