Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2011, 12:18
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Hoi kinders,

Ik had een vraagje. Ik vraag mij nu werkelijk af wat het voordeel is van een telefoon van android t.o.v. een telefoon met de ''nieuwste'' versie van symbian.
Wat houdt dat android precies in? De nokia N8 draait nu op symbian^3, als je bijv. de nokia n8 en de blackberry torch vergelijkt (met android). Welke voordelen heeft een android telefoon volgens jullie vergeleken met een ander besturingssysteem?

Oud 12-02-2011, 14:47
jacobdb
jacobdb is offline
dat symbian bijna dood is, aangezien nokia dat aan het uitfaseren is. en men nu op windows phone 7 over gaat ipv meomo.. (helaas).
Oud 12-02-2011, 17:53
ILUsion
ILUsion is offline
Ik wist niet dat Blackberry aan de Android zat, die hebben hun eigen OS voor zover ik weet; maar in ieder geval verliezen zij ook marktaandeel.

Eigenlijk moet je niet zo naar het OS kijken, maar vooral kijken naar welke features je gaat gebruiken en nu al gebruikt en hoe goed die zijn op de telefoons die je wel ziet zitten. Op Android kan de ervaring van toestel tot toestel nogal verschillen vermits veel fabrikanten hun eigen interface meeleveren: HTC levert Sense mee, SonyEricsson heeft ook een eigen interface en ga zo maar door. De technische basis is hetzelfde, maar je bent toch meestal met de interface bezig; als die tegenwerkt, heb je er ook weinig aan.

Android is in mijn ogen (als gebruiker) zeer aanpasbaar, je hangt niet vast aan een enkele partij (zoals bij iOS bv.), hoewel het natuurlijk handig is als je goed voelt bij Google. Android is een serieuze meerwaarde als je werkt op Google: GMail, Google Calendar, Google Contacts, ... Het werkt ook met andere diensten samen, daar niet van; maar de integratie is natuurlijk het beste met hun eigen producten. Ook mag je er volgens mij vrij zeker van zijn dat we nog vele jaren zullen kunnen genieten van Android (en iOS en Windows Phone; al zou ik dat persoonlijk niet genieten noemen, maar dat is mijn mening natuurlijk). Dat houdt in dat er qua applicaties, features, ondersteuning ook in de toekomst nog veel rond te doen zal zijn. Momenteel staat op dat gebied iOS het verste, getuige de allerhande producten en applicaties die specifiek voor iPad/iPhone bestaan. Dat is waar het platform het van moet hebben: ontwikkelaars moeten hun tijd erin willen steken.

Ik denk bv. maar aan intiatieven waarbij je tv kan kijken op je iPad of je krantenabbonement op iPad kan nemen; dergelijke dingen zie je minder of zelfs niet bij andere platformen; ze zullen er wel komen; maar als je een OS neemt dat niet voldoende draagvlak heeft, zal je ook niet kunnen genieten van die applicaties. Volgens mij heb je met iOS het platform dat het grootste draagvlak heeft op dat gebied, Android moet nog genoeg marktaandeel verwerven als het aankomt op tablets, maar dat zal ook wel komen, vermoed ik. Ik vrees enkel dat Microsoft net achter het net zal vissen; er is daar geen echt tabletOS; het gaat van telefoon direct naar computer; zodat de tabletmarkt daar op Windows (desktop-OS) moet draaien. Dat houdt dus in dat ontwikkelaars minder geneigd zullen zijn om applicaties te maken voor Windows Phone. Bij Android of iOS kunnen ze hun applicatie op veel meer apparaten kwijt, dus meer mensen bereiken en meer winst maken. Bovendien is Android zo'n beetje aan het uitgroeien tot een de facto standaard voor tablets, wat ook voor smartphones goed uitkomt.
Oud 12-02-2011, 19:01
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Dank je voor je reply, aan de jouwe heb ik wat
Reageren

Regels voor berichten