Advertentie | |
|
![]() |
||
Zelf heb ik ook ff snel gezocht en kwam bij topic "Problem with my Momentus st9500325as" uit.
Spoiler
Citaat:
Ik heb horen zeggen dat dit o.s sneller gevaarlijke systeeminstellingen toelaat, dan anderen.
Laatst gewijzigd op 17-03-2011 om 09:25. |
![]() |
||
Citaat:
mijn errors waren daar niet echt mee te vergelijken... maar kan een programma in windows daar machtiging voor krijgen? en in linux moet je daar waarschijnlijk root voor zijn dus kan een virus/programma daar denk ik ook niet aan komen... (hoop ik weer ![]() maar oke dat van de fan wist ik niet dat je mocht besturen... ik kijk zo naar 'ubcd' tot nu toe heel erg bedankt ![]()
one piece - Luffy Laatst gewijzigd op 17-03-2011 om 20:15. Reden: misbegrepen |
![]() |
|
Software kan wel degelijk je hardware om zeep helpen, maar heel erg waarschijnlijk is dat niet. Software zou bv. je BIOS kunnen legen zodat je zelfs niet meer kan opstarten, anders instellen van de ventilatoren etc. (dat zal oververhitten, maar normaalgezien moet je computer zichzelf dan uitschakelen om echte schade te voorkomen en daar kan software voor zover ik weet niet zo makkelijk iets aan veranderen).
Ik zou ook zeggen dat het toeval is. Bij Windows 7 (en bij de laatste versies van Ubuntu trouwens ook) geloof ik dat je voordat je schijf gaat falen normaal meldingen moet krijgen daarvan. Als je nog XP (en ik gok ook Vista) gebruikte en geen speciale S.M.A.R.T.-software draaide, is het dus best mogelijk dat je schijf er niet te best aan toe was maar dat je het niet gemerkt hebt. Bij de meeste computers kan je daar tijdens het opstarten resultaten van krijgen, maar standaard wordt dat vaak vervangen door een mooi opstartschermpje van je BIOS. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de Ubuntu installer (of enig stuk van Linux) je hardeschijf zou mollen (tenzij dat die al in zeer slechte staat was); harde schijven zijn redelijk standaardcomponenten, die zijn al zeer volwassen geïmplementeerd in Linux. Het is een andere zaak als je met zeer exotische hardware aan de slag zou gaan; maar zelfs dan is het allemaal best veilig.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|