Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 19:05
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Misschien dat iemand hier er raad mee weet. (Ik weet, het is een scholierenforum, maar misschien dat iemand er meer vanaf weet dan ik )

Maar mijn wagen heeft dus een 1.6 motor, met ik gok zo tussen de 90 en 100 pk. (Dit weet ik dus niet zeker, kan nergens specs vinden.) Dit omdat mijn auto sneller trekt dan die van mij pa, en die heeft een 1.8i met 90 pk. En het gewicht is verder hetzelfde. Top van mijn pa's auto is trouwens 190. (Dit doe ik dan als vergelijking, daarom vraag ik me af waarom mijn auto maar 140 gaat).

Hij trekt best hard, maar bij de 140 stopt hij resoluut met optrekken. Als ik alleen er in zit, rijd hij ong. 140, en als we d'r met 4 man inzitten, rijd hij ook maar 140.

Hij heeft trouwens 5 versnellingen, maar ik kan in zijn 4 helemaal doortrekken naar de 140, maar verder gaat ie gewoon niet, en in zijn 5 versnelt hij ook niet meer. Dit is met zowel kap open als dicht.

Iemand enig idee of dit nou een begrenzing is, of dat er misschien ergens iets vuil is? De carburateur is nog niet zo lang geleden volledig schoongemaakt, ook als je de motorkap opentrekt, zie je dat de carbu helemaal schoon is.
Oud 07-08-2002, 19:57
Unexplained
Unexplained is offline
Aantal PK hoeft niet zoveel te zeggen.

Je moet ook kijken naar de koppel, en waar die koppel het meest effectief is.
Een Golf 1 1.6 gaat denk ik ook niet harder dan 140-150 hoor..

Mijn Alfa Romeo heeft niet zo heel veel vermogen (110 PK ofzo), maar is een hoge toeren motor. Dat betekent dat 'ie vooral kracht levert in de hogere toeren. Daarom haalt 'ie ook de 180 op z'n sloffen. Harder durfde ik niet te gaan, maar hij had nog over.
Oud 07-08-2002, 20:05
Cryptic Winterstorm
Hiervoor had ik een Hyundai Pony 1.5, en die reed 170, en die had maar 4 versnellingen.

Ik vind het maar irritant dat hij zo langzaam gaat, je kunt nog net inhalen, maar als je in Duitsland zit, moet je echt niet op de linkerbaan gaan rijden...
Oud 07-08-2002, 20:06
Unexplained
Unexplained is offline
Volgens de Carbase moet 'ie 166 km/h kunnen. Als het bouwjaar tussen 1986 en 1993 is.
Oud 07-08-2002, 20:07
Cryptic Winterstorm
Nee, hij is uit 1983, en het is een Duitse auto, hij is ingevoerd dus.

Ik heb BTW wel het nieuwe model zeg maar, uit die serie dan, veel VW cabrio's hebben nog een oud dashboard en een andere motor, maar ik heb daar de nieuwe variant van.

Kan zijn omdat in Duitsland die auto's eerder leverbaar waren ofzo.

Hij heeft btw maar 115.000 km gelopen, dus aan de km stand zal het niet liggen dat ie 140 gaat.

Laatst gewijzigd op 07-08-2002 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:

Maar mijn wagen heeft dus een 1.6 motor, met ik gok zo tussen de 90 en 100 pk. (Dit weet ik dus niet zeker, kan nergens specs vinden.) Dit omdat mijn auto sneller trekt dan die van mij pa, en die heeft een 1.8i met 90 pk.
Een golf I met 1.6 motor zal waarschijnlijk een 8 klepper zijn (evenals de 1.8 van je pa). 16 kleppers waren nl. er weinig in die tijd....
Een 1.6 8V levert zo rond de 75 pk.

Misschien is het een zgn. 'luie' auto. Dat wil zeggen dat allen in de motor een beetje 'dichtgeslibd' is. Dit is op te lossen door de motor vaak met hoge toeren de laten werken (rustig opbouwen). Als dit werkelijk het 'probleem' is, gaat je top waarsch. ook wel omhoog.

5e versnelling = pure overdrive, dus geen trekkracht.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 23:17
Cryptic Winterstorm
Het is inderdaad een 8 klepper. Maar dat het een luie motor is, dat betwijfel ik toch wel, heb hem nml. overgekocht van mijn oom, en die rijd zeker niet als een slak over de weg, tenminste zover ik met hem meegereden ben. En ik zelf rijd ook niet constant met lage toeren, eerder met hoge toeren, anders trekt ie niet echt.

Maar stel dat hij dan 75 pk heeft, moet hij dan ook niet harder gaan dan 140? (140 op de teller, dus in werkelijkheid is het nog langzamer).

Laatst gewijzigd op 07-08-2002 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 10:44
florisoe
florisoe is offline
wat doe je moeilijk...

In nederland mag je toch maar 120 rijden
Oud 08-08-2002, 11:51
Cryptic Winterstorm
Daar gaat het me niet om, het gaat mij d'r om, dat ik me eigen afvraag waarom hij maar 140 kan, in Duitsland bijv, kan ik niet echt inhalen, omdat hij dus maar 140 gaat op de teller, wat in werkelijkheid nog langzamer is. En naar mijn mening zou die auto toch wel wat sneller moeten.

En zeg nou zelf, 's nachts wil je toch wel een beetje door kunnen blazen, niet waar?
Oud 08-08-2002, 12:28
Verwijderd
Misschien moet je eens een Volkswagen-nieuwsgroep opzoeken en daar de vraag nogmaals stellen. Daar zullen wat meer kenners te vinden zijn denk ik....
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:26
-=PjotR=-
-=PjotR=- is offline
HaHa

Ik heb een OPEL Vectra 1.6 I

en die kan lekker 180 km/h

Niet dat het iemand wat uitmaakt, maar ik wilde het toch maar even melden!!!
Oud 10-08-2002, 20:32
Koen
Koen is offline
Citaat:
-=PjotR=- schreef:

Niet dat het iemand wat uitmaakt
Gelukkig zeg je 't zelf al.
Dit soort replies van 'kijk mij eens ik kan wel blablabla of mijn auto kan lekker wel' zijn hier niet gewenst. Daar heeft de topicstarter natuurlijk geen moer aan.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:02
Cryptic Winterstorm
Citaat:
-=PjotR=- schreef:
HaHa

Oud 10-08-2002, 21:33
ice-dive
ice-dive is offline
Citaat:
-=PjotR=- schreef:
HaHa

Niet dat het iemand wat uitmaakt, maar ik wilde het toch maar even melden!!!
maar cw heeft een cabrio
Oud 11-08-2002, 01:55
ick
ick is offline
breng 'm naar je dealer, laat 'm wat chiptunen, denk dat ie gewoon begrenst is net als scooters en auto's in duitslant (waar in duitsland je je waggie ook koopt, of watvoor een ook, harder als 250 zal ie niet lopen (zo uit de fabriek dan)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:31
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
ick schreef:
breng 'm naar je dealer, laat 'm wat chiptunen, denk dat ie gewoon begrenst is net als scooters en auto's in duitslant (waar in duitsland je je waggie ook koopt, of watvoor een ook, harder als 250 zal ie niet lopen (zo uit de fabriek dan)
Een auto uit 1983 chiptunen
Oud 11-08-2002, 18:44
Verwijderd
na 1 minuut googelen kwam ik op
deze site.. Misschien heb je hier wat aan...

Toeter
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:14
Chimera
Chimera is offline
Maf. De VW Polo (1.2L) van mams (Bouwjaar rond de 1995 ofzo) haalt zonder veel problemen de 160, dus die van jou zou dat makkelijk moeten halen. Bovendien vertel je dat de limiet ook altijd op 140km/h ligt, wat er volgens mij op wijst dat hij begrenst is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:15
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
florisoe schreef:
wat doe je moeilijk...

Jij hebt duidelijk nog nooit op een snelweg gereden. Daar rijdt het overgrote deel van de personenwagens gewoon rond de 140.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 09:56
Snaak
Snaak is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Jij hebt duidelijk nog nooit op een snelweg gereden. Daar rijdt het overgrote deel van de personenwagens gewoon rond de 140.
hier loopt 'n weg van amsterdam ver amstelveen in... mag je max. 70, iedereen sjeest 'm daar 120 - 140....... nooit wouten of wat.... tjah dan moe je wel mee kunne kommen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 20:22
Verwijderd
Citaat:
florisoe schreef:
wat doe je moeilijk...

w8 maar tot jij voor het eerst in een auto mag rijden

ennuh, in NL mag je maybe maar 120, dat wil niet zeggen dat hij alleen maar in NL rijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten