Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2011, 20:33
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hoi vriendjes,

Op mijn Kunstbendeworkshopdag kwam ik in het DeLaMar Theater iemand tegen van Taalbraakers. Dit is op dit moment vooral voor mensen uit de omgeving Amsterdam, maar ze zijn van plan het nog verder uit te breiden. Het leek me een goed initiatief dus ik heb aangeboden jullie ook op de hoogte te stellen via het forum. Hieronder het promotietekstje op hun site taalbraakers.nl

Citaat:
Taalbraakers is voor liedjesschrijvers, hip hoppers, streetpoets, rappers, poetry slammers , dichters, theatermakers, MC's, dj's, vj's en producers tussen 15 en 25 jaar oud. 15 geselecteerde jongeren krijgen gastlessen van professionele dichters, performers, woordkunstenaars, theatermakers, video-editors en soundproducers. Je leert je (schrijf)stijl en performance
verbeteren en je creatievetalenten verder ontwikkelen. Je maakt kennis met verschillende poëziestijlen (spoken word, poetry slam) en innovatief gebruik van geluiden, muziek en video, en optreden
in een theatrale setting. Samen met de groep werkt je in acht weken toe naar een individuele multimediale voordracht in een nieuw genre, dat spoken videosoundscape heet. Te midden van het
publiek zitten je rond een digitaal kampvuur, dat bestaat uit computermonitoren en speakers. Alle voordrachten volgen elkaar op in een eclectische mix van woorden, beelden en geluiden. Ben jij een Taalbraaker? Geeft je dan op via Deelname is aan het programma is gratis. Uiteraard, wordt er van je verwacht, dat je je uiterste best doet. De workshops en repetities vinden in mei, juni en juli 2011 op maandagavond plaats in
het Rozentheater (Rozengracht Amsterdam). Vanaf eind juni zullen er regelmatig optredens zijn op verschillende (jongeren)podia in Amsterdam e.o. Taalbraakers is voortgekomen uit een pilot die vorig jaar in Amsterdam Noord heeft plaatsgevonden. Op het youtubekanaal van Taalbraakers kun je registraties zien van enkele optredens. Verder kun
je meer info vinden op de Taalbraakers Hyves of volg ons via facebook of twitter.

Laatst gewijzigd op 11-04-2011 om 07:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2011, 20:43
Em.
Em. is offline
Klinkt tof. Ik weet alleen niet of ik daar geschikt voor ben. Ik kan net het eenzame geratel van het toetsenbord aan, weetjewel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 22:36
Geel
Geel is offline
Het idee klinkt tof, ik ben alleen een stuk minder onder de indruk van dat promotiestukje

Maar ik woon te ver van Amsterdam en ik kan helemaaaaahaaaal niets met muziek en ik heb zo'n gevoel dat dat wel een soort vereiste is.
Oud 10-04-2011, 22:43
Geel
Geel is offline
En, is dit niet reclame?
Oud 10-04-2011, 22:59
Dingaantouwtje
Dit is reclame, ja, maar dat is niet per definitie verboden. Ook voor Write Now, Doe maar dicht maar en Kunstbende is reclame geweest. En zowel de site als het project is in ontwikkeling, dus het heeft nogal wat kinderziektes, dunkt me

Trouwens, volgens mij zoeken ze van alles wat. Dat ze bijvoorbeel één iemand hebben die goed met taal is en één die goed is met muziek, en dat ze dat dan combineren.
Oud 11-04-2011, 07:36
Em.
Em. is offline
Als ze iemand zoeken die goed is met muziek val ik sowieso af. Tenzij tussen absoluutstreepjes, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Het idee klinkt tof, ik ben alleen een stuk minder onder de indruk van dat promotiestukje

Maar ik woon te ver van Amsterdam.
Dit! (Vooral dat promotiestukjes zeg, jezuschristusmozesgod. Wie heeft dat geschreven? )

Citaat:
Als ze iemand zoeken die goed is met muziek val ik sowieso af. Tenzij tussen absoluutstreepjes, natuurlijk.
Wat ooit zijn absoluutstreepjes?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 15:52
Em.
Em. is offline
Ik heb de site trouwens niet gezien want dat wilde bij mij gister niet, en absoluutstreepjes komen uit de wiskunde en dan moet je denken aan | x^2 - 5 | en dan zijn | die dingen absoluutstreepjes en die maken dat alles wat ertussen staat nóóit negatief is. Dus stel er staat -5 tussen dan wordt dan automatisch +5 omdat er | omheen staan.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 10:11
Dingaantouwtje
Website is vernieuwd: http://brainspiration.nl/taalbraakers/index.html
Oud 24-04-2011, 12:05
Geel
Geel is offline
Nou, daar staat duidelijk dat het niets is voor 'gewone' dichters ;(
Oud 24-04-2011, 19:06
Ratatouille
Ratatouille is offline
Het lijkt me leuk, dit vind ik namelijk een leuke tak van poëzie, voordragen met muziek, maar ik heb geloof ik geen tijd/geld om iedere week naar Amsterdam te reizen. Maandagavond is mijn enige vrije avond, dus nee, dat gaat het niet worden
@Em. Ik ben het eens met je absoluutopmerking Muziek is ook niet echt mijn ding.
@Geel Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Maar er staat niet duidelijk dat het niet voor gewone dichters is. Volgens mij is het wel meer voor de dichtende rapper, ofzoiets.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 07:16
Schipper
Schipper is offline
Ik denk dat jullie je er teveel van voorstellen. Ik woon namelijk in Amsterdam en ken veel van dit soort projecten. Volgens mij, na de tekst gelezen te hebben, gaat het project minder om het dichten zelf maar om het bij elkaar brengen van verschillende culturen in Amsterdam (multi-culti). Ik denk dat de nadruk vooral ligt op de rap, omdat dat jongeren (uit Amsterdam) meer aanspreek dan het schrijven van een gedicht.

Of zit ik er nu volledig naast, Dingaantouwtje?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 12:36
Dingaantouwtje
Volgens mij is dit totaal niet het doel van het project, aangezien ik benaderd werd in het DeLaMar en wij totaal geen multi-culti groep waren/zijn. Maar ik ken er het fijne niet van.
Reageren

Regels voor berichten