Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2011, 15:50
bloempje662
bloempje662 is offline
Heeij,

ff een vraagje hoe bereiden jullie je voor als je naar je huisarts gaat?

Ik las pas dat het handig is als je een lijstje maakt met je klachten, en dat je je gedoucht moest hebben, ik heb geen idee waarvoor dat nodig is.

Maar als ik naar de huisarts ga vergeet ik wel vaak de helft te vragen of te vertellen, hebben jullie dat ook?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 15:59
Verwijderd
Als je het idee hebt dat je dingen gaat vergeten, dan is iets opschrijven wel heel handig. Verder hangt het van je klachten af. Als je naar de tandarts gaat, poets je je tanden ook van te voren, dus als je bij de huisarts komt omdat je bijvoorbeeld denkt dat je een soa hebt oid, lijkt het me logisch je van te voren even te wassen. Als je er komt omdat je vinger pijn doet, dan is extra douchen oid natuurlijk niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 16:58
Pyro Power
Pyro Power is offline
Citaat:
Als je het idee hebt dat je dingen gaat vergeten, dan is iets opschrijven wel heel handig. Verder hangt het van je klachten af. Als je naar de tandarts gaat, poets je je tanden ook van te voren, dus als je bij de huisarts komt omdat je bijvoorbeeld denkt dat je een soa hebt oid, lijkt het me logisch je van te voren even te wassen. Als je er komt omdat je vinger pijn doet, dan is extra douchen oid natuurlijk niet nodig.
Maar als je bv. Chlamidia hebt, en je wast je eerst, dan spoel je ook de witte afscheiding weg. Dan moet je dus wel eerst aangeven dat je ook hier en hier last van hebt, omdat je anders systomen verbergt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Maar als je bv. Chlamidia hebt, en je wast je eerst, dan spoel je ook de witte afscheiding weg. Dan moet je dus wel eerst aangeven dat je ook hier en hier last van hebt, omdat je anders systomen verbergt
Idd
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 22:33
Verwijderd
Het is wel handig als je van te voren bedenkt waarom je eigenlijk nu naar de huisarts gaat. Heb je een nieuwe klacht of een die al langer aanwezig is? Als het al langer aanwezig is, kom je dan nu omdat het erger is geworden, of gewoon omdat je het zo lang vond duren? En wil je van de symptomen af, of wil je voorkomen dat je nog zieker wordt, of wil je eigenlijk alleen weten waar het nu eigenlijk door komt?
Als je dat erbij zegt, kan de huisarts je ook beter helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2011, 23:37
AzN
AzN is offline
Je dagelijkse verzorging lijkt me voldoende, dus ik zou persoonlijk niet extra nog 'n keertje douchen voor de huisarts. Volgens mij is 't belangrijker dat je je klachten/symptomen helder en duidelijk weet te verwoorden, zoals Sarah al (uitgebreider) uitlegt .
Oud 19-02-2011, 08:53
Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
ik zou het toch maar doen, je weet maar nooit,
geloof me
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
ik zou het toch maar doen, je weet maar nooit,
geloof me
Extra douchen bedoel je? Als je met een pijnlijke pols komt oid, gaat de huisarts je echt niet aan een algeheel lichamelijk onderzoek onderwerpen, dus dat lijkt me écht heel erg overbodig.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 08:33
Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
Citaat:
Extra douchen bedoel je? Als je met een pijnlijke pols komt oid, gaat de huisarts je echt niet aan een algeheel lichamelijk onderzoek onderwerpen, dus dat lijkt me écht heel erg overbodig.

Haha, neeh dat klopt.
Maar ik kwam toen omdat ik last had van iets van mijn huid, op mijn gezicht.
Toen dacht de dokter dat het iets met hormonen was.

Na wat er toen gebeurde, had ik echt gewilt dat ik onder de douche was geweest vlak voor die tijd en me had geschoren
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 08:58
Verwijderd
Ach, zelfs als je je niet extra doucht, ben je vast niet zo vies dat de dokter het merkt; die ziet vast wel veeel viezere dingen dan iemand die zich niet net nog gedoucht heeft Ik zou me er zelf ook niet prettig bij voelen hoor, maar het is geen ramp
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 10:42
Martiño
Martiño is offline
Nouja, het is wel prettig voor de huisarts (en zorgverleners in het algemeen ) dat je in ieder geval een beetje fris bent en hij/zij niet wordt geconfronteerd met zweetplekken enzo. Maar als je een goede dagelijke hygiëne hebt, dan is dat meestal wel voldoende. Van een niet geschoren schaamstreek zal de huisarts niet opkijken.
Oud 24-02-2011, 01:13
Verwijderd
Ik denk dat dat ook nog een instelling van vroeger is, toen mensen nog niet sowieso wel douchten en toen de dokter nog degene van het dorpje was waar iedereen ultiem tegenop keek. Dan is het een heel event en ga je je speciaal wassen. Nu zijn de meeste mensen automatisch gewoon verzorgd.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten