Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2002, 23:22
TefnachT
TefnachT is offline
Als je zo erg depresief bent dat je zelfmoord wil plegen. Is dat dan niet zonde van je leven?
Ik bedoel stel dat je gepest word en je ouders komen om in een autoongeluk en je wilt zelfmoord plegen. Kun je dan niet beter de wereld in trekken? Gewoon weg uit je omgeving een enkele ticket naar india bijvoorbeeld. Je wilt toch dood dus als het daar tegen zit kun je het nog altijd doen.
Of is dat een te simpele optie?

(dit is serieus dus ik wil graag dat de zelfmoordenaars reageren )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2002, 23:51
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:

zelfmoordpogingenaars neem ik aan..

Mja, voor mij is het op zich altijd wel een motivatie om door te gaan geweest, nog even kijken of het niet beter wordt etc.. want het kan altijd nog.. Mja, ik weet niet in hoeverre ik er echt zo dichtbij ben geweest
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 08:28
arrebar
arrebar is offline
ik heb nog nooit zelfmoord gepleegt dus ik kan mezelf niet onder de zelfmoordenaars rekenen,
bovendien wat heb ik in india te zoeken of een ander land, helemaal geen aanknopingspunt helemaal geen eigen thuis, wat je juist nodig hebt als je depresief bent is een eigen stekkie iets waar je je op je gemak voelt, de problemen zullen je ook in india achtervolgen
Oud 14-08-2002, 09:03
Tenischa
Tenischa is offline
ik zit dan wel in india maar de reden waardoor ik depri ben en zelfmoord wil plegen dat is allemaal niet opeens vergeten en dan is t nog steeds moeilijk om dr mee te leven
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:22
TefnachT
TefnachT is offline
India is natuurlijk maar een voorbeeld. Je hebt dan toch niets meer te verliesen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
India is natuurlijk maar een voorbeeld. Je hebt dan toch niets meer te verliesen?
Ik denk dat je wel een punt hebt, maar mensen die dood willen hebben geen zin om te proberen eruit te komen oid, die hebben de moed opgegeven...
Oud 14-08-2002, 10:37
Verwijderd
Ik snap wat je bedoeld..

En mensen natuurlijk is het zo dat problemen je ergens anders blijven achtervolgen. Maar als bijv. de oorzaak is dat je mishandeld wordt door je ouders of iets dergelijks, dan wanneer je wegvlucht kunnen zij dit niet meer doen. Je thuis is de plek waar de pijn veroorzaakt wordt, dus waarom kun je dan niet proberen ergens anders een thuis op te bouwen waar je niet mishandeld wordt. Meer op die manier is het volgens mij bedoeld.

Je kunt dan kijken of een leven ergens anders je helpt, en zo niet, kun je je altijd nog op die andere plek van kant maken. Maar waarom niet proberen is de vraag volgens mij meer..?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 10:54
Verwijderd
Citaat:
TefnachT schreef:
Als je zo erg depresief bent dat je zelfmoord wil plegen. Is dat dan niet zonde van je leven?
Ik bedoel stel dat je gepest word en je ouders komen om in een autoongeluk en je wilt zelfmoord plegen. Kun je dan niet beter de wereld in trekken? Gewoon weg uit je omgeving een enkele ticket naar india bijvoorbeeld. Je wilt toch dood dus als het daar tegen zit kun je het nog altijd doen.
Of is dat een te simpele optie?

ik snap wat je bedoelt, maar het is niet zo makkelijk om weg te gaan van je huis, als je begrijpt wat ik bedoel...
en in mijn geval, heb geen geld om naar india ofzow te gaan...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Dark Girl! schreef:

ik snap wat je bedoelt, maar het is niet zo makkelijk om weg te gaan van je huis, als je begrijpt wat ik bedoel...
en in mijn geval, heb geen geld om naar india ofzow te gaan...
Heb geen geld is altijd een makkelijk excuus. Als je je zinnen echt zet op zoiets, kun je altijd ene baantje zoeken en op die manier geld sparen om toch weg te kunnen.

Tuurlijk is het niet makkelijk om weg te gaan, maar is zelfmoord dat dan wel? Het gaat om weg gaan van huis in plaats van zelfmoord, dus hoe dan ook ga je weg. Is het dan niet beter eerst te proberen om alleen weg te gaan van die plek, i.p.v. van de wereld, en als dat niet werkt pas zelfmoord te plegen zeg maar...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 11:50
TefnachT
TefnachT is offline
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:53
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Heb geen geld is altijd een makkelijk excuus. Als je je zinnen echt zet op zoiets, kun je altijd ene baantje zoeken en op die manier geld sparen om toch weg te kunnen.
mensen met zelfmoordneigingen interesseert het doorgaans geen ene reet meer wat er nog in hun leven gebeurt. Mij interesseert het de afgelopen 19 jaar al niet wat er in het/m'n leven gebeurt aangezien ik een stevige minachting heb voor de mensheid.

Ik zal geen zelfmoord plegen omdat ik hiermee veel mensen veel verdriet zou doen, maar als ik in een ongeluk om zou komen ofzo, so be it. Ben absoluut niet bang om dood te gaan en ik ben helaas zo blasé dat het me ook geen reet kan schelen of het morgen of over 70 jaar gebeurt
Oud 14-08-2002, 17:01
Verwijderd
Citaat:
W1ZZ schreef:

mensen met zelfmoordneigingen interesseert het doorgaans geen ene reet meer wat er nog in hun leven gebeurt. Mij interesseert het de afgelopen 19 jaar al niet wat er in het/m'n leven gebeurt aangezien ik een stevige minachting heb voor de mensheid.

Ik zal geen zelfmoord plegen omdat ik hiermee veel mensen veel verdriet zou doen, maar als ik in een ongeluk om zou komen ofzo, so be it. Ben absoluut niet bang om dood te gaan en ik ben helaas zo blasé dat het me ook geen reet kan schelen of het morgen of over 70 jaar gebeurt
Zelfde instelling heb ik hier, dus weet precies wat je bedoelt..

En ik weet dat wanneer iemand echt zelfmoord wil plegen diegene over dit soort dingen niet eens meer na zal denken..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
zelfmoordpogingenaars neem ik aan..

Maar goed, zo denk ik er ook over hoor (als de topicstarter).
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 18:56
de doornvogel
de doornvogel is offline
ik snap precies wat je bedoelt. Als je toch dood gaat ga dat eerst ff toeren om de wereld te bekijken. Daarna kun je altijd nog beslissen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten