Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2011, 12:36
Verwijderd
Hallo allemaal .

Ik heb sinds kort dat ik om de zoveel tijd een soort van bultje in een van mijn oren krijg. Op zich heb ik er geen last van, behalve als je eraan komt (bijvoorbeeld oordopjes in voor muziek).

Ze gaan niet uit zichzelf weg, ten minste, na 2 weken zitten ze er meestal nog. Over het algemeen prikt mijn moeder ze open, duwt ze zodat er iets uit komt, en dan is het binnen 2 dagen verdwenen. Op zich geen reden om naar de dokter te gaan vind ik. Ik was alleen benieuwd wat het zou kunnen zijn?

Ik dacht zelf dat het puistjes waren, maar omdat ze gewoon blijven zitten totdat je ze open prikt lijkt dat me niet... Of kan het zijn dat ze blijven zitten omdat geïrriteerd raken door mijn oordopjes?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 13:03
Martiño
Martiño is offline
Dit klinkt inderdaad als puistjes of talgkliertjes. Uitduwen zou ik niet te vaak doen, kans dat het gaat ontsteken.

Zitten ze in je oorschelp of in je gehoorgang? Ik zou voorzichtig zijn met prikken als ze in je gehoorgang zitten, je wil niet je trommelvlies beschadigen. Als je vermoedt dat je oordppjes het veroorzaken zou ik eens proberen om een tijdje geen dopjes te gebruiken, misschien wordt het dan minder? En anders even naar de huisarts.
Oud 20-03-2011, 16:57
Verwijderd
Maar martino, een puistje is toch per definitie ontstoken?

Dat het niet vanzelf open gaat is denk ik omdat de huid wat dikker/steviger is in je oor. Als ik ze heb duw ik ze ook uit. Verder geen last van.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 17:31
Martiño
Martiño is offline
Niet uitknijpen om te voorkomen dat het nog verder gaat ontsteken dan.
Oud 20-03-2011, 21:49
Verwijderd
Nee, het zit echt in mijn oorschelp zelf. Maar als ik ze niet open haal, gaan ze dus helemaal niet weg. Ten minste, na twee weken zitten ze er nog, en ze doen pijn.. . Ik kan dan ook niet goed op de kant van mijn oor slapen zeg maar, als het bijvoorbeeld aan de linkerkant zit, kan ik niet op mijn linkeroor slapen. Dat is dan gewoon een beetje pijnlijk. Maar dan zal het inderdaad wel gewoon een soort van hardnekkig puistje zijn :').

Het wordt ook niet echt veroorzaakt door mijn oordopjes, het is meer dat ik er daarbij erg last van ga krijgen. Ik draag al weet ik veel hoe lang die dingen, en pas sinds deze winter is het begonnen. Maar goed . Bedankt in ieder geval voor de snelle reacties !
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 23:03
Verwijderd
Hmm, als je er last van hebt zou ik ze toch wel uitknijpen, maar wel goed schoonmaken!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 06:29
sunny-boy
sunny-boy is offline
HEB IK OOK. ik vind ze echt zwaar irritant. Ik krijg er echt nooit veel, volgens mij maar 4 per jaar. Ik krab ze open en maak mijn oor dan nog beter schoon bij douche
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 07:14
Verwijderd
Citaat:
HEB IK OOK. ik vind ze echt zwaar irritant. Ik krijg er echt nooit veel, volgens mij maar 4 per jaar. Ik krab ze open en maak mijn oor dan nog beter schoon bij douche
Ik bedoelde met schoonmaken, ontsmetten. Met douchen krijg je de bacterieën nog niet weg/dood (hoewel het beter is dan helemaal niet schoonmaken hoor )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten