Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2011, 14:23
Rysair
Rysair is offline
Weten jullie nog tips hoe je echt witte tanden krijgt?
Ik snap dat je niet moet roken en goed moet poetsen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 15:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Van koffie en thee kan je ook aanslag op je tanden krijgen waardoor ze minder wit worden dus dat kan je beter ook niet teveel drinken of helemaal vermijden.
Oud 19-02-2011, 15:32
Rysair
Rysair is offline
Ah ja dat drink ik ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2011, 15:54
AzN
AzN is offline
Misschien 'n zinloze post, maar je weet dat tanden enigszins gelig horen te zijn? Je tandglazuur is wit, maar 't tandbeen dat eronder zit is (licht)geel.
Oud 19-02-2011, 18:11
Verwijderd
Ik heb weleens iets gehoord over houtskoolpoeder en daarna met een fluoride tandpasta nog een keer poetsen. Anders google je even naar ''houtskoolpoeder tanden'' . Ik zelf poets gewoon drie keer per dag mijn tanden : )
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 10:05
anne-maria
anne-maria is offline
Citroensap(echte citroensap, niet die neppe in een flesje, dat werkt niet), er 5 theelepels zout bij doen en wat water en daarmee je mond spoelen, werkt echt! NIET DOORSLIKKEN!
En aan een halve citroen heb je genoeg
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 12:00
Verwijderd
Je hebt van die tandpasta's die aanslag wel goed verwijderen, die kun je af en toe eens gebruiken (ik heb altijd gehoord dat je ze niet dagelijks mag gebruiken, ook al staat er op van wel). Ik bedoel dan dus niet gewone 'whitening' tandpasta's, maar echt de wat duurdere. Maar ja, ik drink zelf wel thee en koffie, dus mogelijk dat ik daarom het verschil wel zie.

Verder is er vrij weinig aan te doen. Als je het idee hebt dat je tanden écht erg gelig zijn, kun je het eens voorleggen aan je tandarts. Die kan je een bleeksetje meegeven voor thuis, als hij denkt dat dat effect heeft. Kosten zijn wel voor je eigen rekening, en volgens mij kost het snel al een paar honderd euro.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 14:32
Verwijderd
wat ik altijd doe is na het tanden poetsen, mn tandenborstel nog een keer goed nat maken met water en nog n keer over mn gebit heen, dan poetst je de laatste restjes die je niet weggespoeld hebt nog een keer goed weg
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 02:32
arPos
arPos is offline
Citaat:
Citroensap(echte citroensap, niet die neppe in een flesje, dat werkt niet), er 5 theelepels zout bij doen en wat water en daarmee je mond spoelen, werkt echt! NIET DOORSLIKKEN!
met zuren zou ik oppassen dit tast de feitelijke beschermlaag aan.
zout werkt wel dit komt door de chemische samenstelling die natriumchloride heeft (blekend) en tevens polijsten de korreltjes een beetje.

ook dit moet je niet dagelijks doen.
Oud 21-02-2011, 12:58
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Witte en groene thee!
Oud 21-02-2011, 14:46
Nicky1983
Nicky1983 is offline
Ik heb ooit gehoord dat poetsen met zout helpt! Nou dat ging ik laatst doen (hahah misschien een beetje dom,maar ik dacht stel dat het werkt...) nou ik heb 2 dagen pijnlijk tandvlees gehad! Iemand nog tips (buiten tandpasta met whiteners/geen koffie of thee/laten bleken etc)? Er bestaan toch vast wel huis-tuin en keuken tips?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 15:23
Rysair
Rysair is offline
Je hebt toch ook van die mondwater goedjes? Listerine?
en je hebt ook dit soort dingen http://www.wittetandenhuis.nl/white-light.html
voor 50 euro ben je dan dus klaar. moet je niet te veel van verwachten maar proberen waard lijkt me.
of http://www.labdirect.info/index.html voor 100 euro.

Laatst gewijzigd op 21-02-2011 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 18:12
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Dat meen je toch niet... Misschien beter gelijk je glazuur eraf schuren met schuurpapier?

Als je er echt mee zit zou ik gewoon eens in de zoveel jaar bij de tandarts laten bleken.
Oud 21-02-2011, 20:15
Verwijderd
Bij ons in de staat is er een kruidenwinkeltje (Plantijn) en die verkoopt een soort pasta waar je tanden harstikke mooi wit van worden.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 20:20
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Bij ons in de staat is er een kruidenwinkeltje (Plantijn) en die verkoopt een soort pasta waar je tanden harstikke mooi wit van worden.
de naam van die pasta weet je toevallig ook?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 22:15
Lente
Lente is offline
met tandpasta worden je tanden niet witter dan ze van nature zijn, je poetst alleen de aanslag weg. Als jouw tanden gelig zijn, worden ze alleen wit als je ze laat bleken of met een kunstgebitje.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2011, 16:09
Diamera
Diamera is offline
Ik heb weleens gehoord dat poetsen met een beetje baksoda erbij tegen gele tanden helpt. Proberen kan geen kwaad denk ik omdat het natriumcarbonaat is, maar misschien moet je het niet te vaak doen net als met gewoon zout.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 08:25
Verwijderd
@Rysair, ik weet de naam niet meer maar ik heb een meeltje gestuurd naar die winkel (wil zelf ook wel eens weten wat voor spul dat nu precies is) maar ik heb nog niks terug gehad.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2011, 11:27
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
@Rysair, ik weet de naam niet meer maar ik heb een meeltje gestuurd naar die winkel (wil zelf ook wel eens weten wat voor spul dat nu precies is) maar ik heb nog niks terug gehad.
oke, in ieder geval bedankt. ben benieuwd of t dan ook bij jou werkt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 19:54
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Daar zijn best veel manieren voor.

-thuisbleken, dan laat je bij de tandarts afdrukken van je kaken maken,daar worden dan bitje's van gemaakt die je met bleekgel vult.
Dir proces kan ook sneller, dit duurt ongeveer 1 uur, die gaat met blauw licht.

-Je kan facings laten plaatsen( ontzettend duur) meestal hebben de celeberties facings. Een voordeel is wel dat je eem mooie witte hollywood lach krijgt.

- Er bestaat diverse tandpasta's die bleekmiddel bevatten. Niet allemaal veilig voor je tanden. en het effect houdt maar kort aan.

-bleekstrips van crest, hier kan je best veel op youtube van vinden, een nadeel is wel dat je ze uit het buitenland moet bestellen, en je tanden worden soms iets wat gevoelliger tijdens de behandeling.

-Water met maizena te mixen krijg je een soort papje waarmee je je tanden kan laten poleisten.

Als je echt serieus voor een witte lach wilt gaan kan je het beste advies aan je tandarts vragen.
Máár, Bleken is niet goedkoop, het wordt tegenwoordig wel voor een deel door de verzekeringvergoed.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten