Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2011, 14:51
Lambertus
Lambertus is offline
het meisje waar ik gevoelens voor heb ken ik al 14 jaar (ik ben nu 18),
we hebben in die 14 jaar een goede vriendschapsrelatie opgebouwd, ik heb dan ook af en toe laten merken dat ik haar leuk vond, en ze heeft me ooit eens vertelt dat ze iets met me wou. ik wil haar vertellen wat ik voor haar voel, maar ze heeft nu al een jaar een vriend,
dus het lijkt me niet verstandig om dit te gaan doen, ik wil me absoluut niet gaan bemoeien met deze relatie, maar een 20 jarige jongen die geen werk heeft en de hele dag alleen achter een nitendo zit te spelen vind ik niet dat hij haar verdient.
als ik haar vertel dat ik nog steed sterke gevoelens voor haar heb ben ik bang dat ik en onze vriendschap zal beindigen en dat het niet makkelijk voor haar is om dat te horen terwijl je al in een relatie zit. en ik weet ook niet of ze nog wat voor mij voelt, omdat ze me laatst heeft uitgenodigd om bij haar te eten.
het is natuurlijk wel zo dat ik ook andere relaties heb gehad, om haar te vergeten maar dat is niet makkelijk.

advies?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2011, 15:23
Verwijderd
Eh, stoppen met alleen maar achter je nintendo te zitten, werk zoeken en veel uitgaan met vrienden?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 15:45
Lambertus
Lambertus is offline
Citaat:
Eh, stoppen met alleen maar achter je nintendo te zitten, werk zoeken en veel uitgaan met vrienden?
haar vriendje heeft geen werk en zit de hele dag achter de nitendo.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 15:46
Verwijderd
Je bent 18. Leef je uit! Natuurlijk wel met maten!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat hij bedoelt dat haar vriend zo is. Niet hijzelf.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 16:14
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Mensen hierboven hadden allemaal een onvoldoende voor begrijpend lezen?
(eerst zegt hij dat hij al dat hij 18 is, dus sowieso geen 20 jarige achter z'n nintendo)

anyways.
Zij is waarschijnlijk verliefd op hem, en ziet dus positieve kanten.
Hij is praktisch je rivaal, dus jij ziet negatieve kanten.

Gewoon proberen, en praat erover.
Oud 01-03-2011, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Mensen hierboven hadden allemaal een onvoldoende voor begrijpend lezen?
(eerst zegt hij dat hij al dat hij 18 is, dus sowieso geen 20 jarige achter z'n nintendo)

anyways.
Zij is waarschijnlijk verliefd op hem, en ziet dus positieve kanten.
Hij is praktisch je rivaal, dus jij ziet negatieve kanten.

Gewoon proberen, en praat erover.
Gewoon proberen? Ga jij hem nu echt vertellen dat-ie maar gewoon moet gaan stoken in een andere relatie? Ik vind dat niet netjes.

Ze is bezet, dus het lijkt me voor nu niet slim om over je gevoelens voor haar te praten. Waarschijnlijk maak je het dan alleen maar ongemakkelijk tussen jullie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 17:25
synbitz
synbitz is offline
w8 een poos : ) steun haar als het uitgaat en palm haar in ^^ ...

Meanwhile kan je nog altijd ergens een scharrel zoeken ; )
Met citaat reageren
Oud 01-03-2011, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Gewoon proberen? Ga jij hem nu echt vertellen dat-ie maar gewoon moet gaan stoken in een andere relatie? Ik vind dat niet netjes.

Ze is bezet, dus het lijkt me voor nu niet slim om over je gevoelens voor haar te praten. Waarschijnlijk maak je het dan alleen maar ongemakkelijk tussen jullie.
Nou ja, niet netjes - als de relatie goed is, is het hooguit lachwekkend. Ik probeer me nu voor te stellen dat N00dles probeert te overtuigen dat mijn relatie slecht is en mijn vriendje niks voorstelt en dat ik veel beter kan krijgen Als ik me daar al iets van aantrek, dan zal ik een serieus gesprek met hem beginnen over waarom hij dat denkt, en eventueel uitleggen waarom ik denk dat hij ongelijk heeft. Maar ik zou toch weinig vertrouwen in mijzelf en in mijn relatie hebben als zo'n opmerking van N00dles mij zou doen besluiten er mee te stoppen, en in die zin vind ik dergelijke opmerkingen nooit 'stoken' geloof ik. Tenzij hij ronduit leugens zou gaan zitten vertellen, maar dan stelt die vriendschap ook geen fuck voor.

Maar het is inderdaad niet slim voor de TS om over zijn gevoelens te praten. Als dat meisje twijfelt aan haar relatie, maakt ze het zelf wel uit. En als ze verliefd op jou was en niet op hem, dan had ze nu wat met jou, niet met hem.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, niet netjes - als de relatie goed is, is het hooguit lachwekkend. Ik probeer me nu voor te stellen dat N00dles probeert te overtuigen dat mijn relatie slecht is en mijn vriendje niks voorstelt en dat ik veel beter kan krijgen Als ik me daar al iets van aantrek, dan zal ik een serieus gesprek met hem beginnen over waarom hij dat denkt, en eventueel uitleggen waarom ik denk dat hij ongelijk heeft. Maar ik zou toch weinig vertrouwen in mijzelf en in mijn relatie hebben als zo'n opmerking van N00dles mij zou doen besluiten er mee te stoppen, en in die zin vind ik dergelijke opmerkingen nooit 'stoken' geloof ik. Tenzij hij ronduit leugens zou gaan zitten vertellen, maar dan stelt die vriendschap ook geen fuck voor.

Maar het is inderdaad niet slim voor de TS om over zijn gevoelens te praten. Als dat meisje twijfelt aan haar relatie, maakt ze het zelf wel uit. En als ze verliefd op jou was en niet op hem, dan had ze nu wat met jou, niet met hem.
Ik snap je punt wel, maar een opmerking als "Gewoon proberen.".. Wat moet-ie dan proberen? Hij kan moeilijk gaan 'proberen' om dat meisje dan voor hem te gaan winnen, want dat ís stoken en dat vind ik dan niet netjes. 'Proberen' zijn gevoelens aan haar duidelijk te maken vind ik ook vreemd, want daar valt niets aan te proberen; hij kan óf z'n mond houden óf het aan haar vertellen, maar aan dat laatste heeft hij niets aangezien zij al in een relatie zit.

Ik denk dat ik gewoon van een 'hands-off'-policy ben als de betreffende persoon al in een relatie zit. Zelfs als deze relatie in mijn ogen niet goed genoeg is. Als ik gelijk heb komt die persoon daar zelf wel achter en zo niet.. Tja, dat is dan mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 18:04
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Citaat:
Ik snap je punt wel, maar een opmerking als "Gewoon proberen.".. Wat moet-ie dan proberen? Hij kan moeilijk gaan 'proberen' om dat meisje dan voor hem te gaan winnen, want dat ís stoken en dat vind ik dan niet netjes. 'Proberen' zijn gevoelens aan haar duidelijk te maken vind ik ook vreemd, want daar valt niets aan te proberen; hij kan óf z'n mond houden óf het aan haar vertellen, maar aan dat laatste heeft hij niets aangezien zij al in een relatie zit.

Ik denk dat ik gewoon van een 'hands-off'-policy ben als de betreffende persoon al in een relatie zit. Zelfs als deze relatie in mijn ogen niet goed genoeg is. Als ik gelijk heb komt die persoon daar zelf wel achter en zo niet.. Tja, dat is dan mijn probleem.
Gewoon proberen.
En dan bedoel ik niet dat je moet stoken... ...voor de halfies onder ons.
Zoals ik al zei: Praat erover, flirt een beetje. en als je haar al lang kent mag je best wel wat flirterig doen.. en zal ze er misschien nieteens iets achter zoeken. Maar ik herhaal het... je moet met 'gewoon proberen' niet interpreteren dat je haar gewoon op dr bek moet pakken >.>
Oud 02-03-2011, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Gewoon proberen.
En dan bedoel ik niet dat je moet stoken... ...voor de halfies onder ons.
Zoals ik al zei: Praat erover, flirt een beetje. en als je haar al lang kent mag je best wel wat flirterig doen.. en zal ze er misschien nieteens iets achter zoeken. Maar ik herhaal het... je moet met 'gewoon proberen' niet interpreteren dat je haar gewoon op dr bek moet pakken >.>
Dat snapte ik wel. Maar ik vind gewoon dat-ie helemaal niets moet proberen, want zij is al bezet. Het heeft gewoon geen nut om haar nu te vertellen wat hij voor haar voelt, want daar maakt hij het waarschijnlijk alleen maar ongemakkelijk mee.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat hij bedoelt dat haar vriend zo is. Niet hijzelf.
Oh okee, ik dacht dat hij zichzelf bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:09
Verwijderd
Eh, ik zal ff een serieuze inbreng doen.

Als iemand in een relatie zit, zou ik me er niet mee bemoeien en al helemaal niet vertellen dat ik iets voor diegene voel. Daarmee maak je de kans dat je vriendschap met dat meisje minder word. Maar met een beetje flirten is niets mis mee. En okee, onder flirten versta ik dan weer niet zoenen en met haar hand in hand gaan lopen door de stad ofzo.

Als je zeker weet dat zij een serieuze relatie heeft met haar vriend, dan moet je al helemaal niet gaan proberen om te zorgen dat die relatie op de kliffen loopt, maar dan moet je maar bedenken: Zij is gelukkig en voor mij is er geen hand vol meisjes, maar een land vol. Als die andere jongen voor haar dé ware is, dan is dat prima en is er voor jou dus een andere wáre.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:14
Em.
Em. is offline
Bekijk het positief, gelukkig heeft ze een gamer gevonden en geen Romeo, want dan duurt haar relatie misschien niet eeuwig! En tot die tijd... tja, afwachten, naar andere mensen/meisjes kijken als het te frustrerend wordt (alleen maar op iemand wachten is ook niet gezond). Hem gaan zwart maken en haar versieren is niet zo netjes (bovendien zijn jongens die je vriendje zwart maken niet zo leuk, lijkt me) maar aardig blijven en afwachten moet niet verkeerd zijn?
Oud 03-03-2011, 19:42
Verwijderd
Ja, richt je eens op andere meisjes, je gaat heus niet dood zonder haar.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 23:48
kv-user
kv-user is offline
Citaat:
Bekijk het positief, gelukkig heeft ze een gamer gevonden en geen Romeo, want dan duurt haar relatie misschien niet eeuwig! En tot die tijd... tja, afwachten, naar andere mensen/meisjes kijken als het te frustrerend wordt (alleen maar op iemand wachten is ook niet gezond). Hem gaan zwart maken en haar versieren is niet zo netjes (bovendien zijn jongens die je vriendje zwart maken niet zo leuk, lijkt me) maar aardig blijven en afwachten moet niet verkeerd zijn?
Even een misverstand uit de wereld helpen: Een gamer hoeft niet iemand te zijn zonder sociaal leven die geen waarde hecht aan een relatie
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 13:18
Verwijderd
Citaat:
Even een misverstand uit de wereld helpen: Een gamer hoeft niet iemand te zijn zonder sociaal leven die geen waarde hecht aan een relatie
Exactly.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten