Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb ooit een link doorgespeeld gekregen van een of ander arty project (amper een game te noemen, schijnt) van een of andere duistere roodkapje artpg. Dat zal jij wel gaaf vinden denk ik zo
![]() Ik ga morgen wel even voor je spitten ![]()
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En meer uitgebreide games die niet oorlog-, fantasy- of scifigericht zijn lijkt me ook wel wat. Al bestaan die ook wel, maar (de clicherepresentaties van) die drie genres spelen wel nogal de boventoon. Ik zou zo 1-2-3 geen enkele RPG kunnen noemen die niet bij een van die drie genres hoort. Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wat ik zelf zou willen is een goede stealth game... Niet AC ofzo of splinter cell maar echt een goede stealth game. Bij splinter cell ben je te gelimiteerd het is je dringt een gebouw binnen. Komt langs de wachters enz enz. Ik wil echt een hele vrije game eigenlijk... En dan kom je bij sandbox enzo uit God-game's... Daar wil ik iets waarbij je zelf een totaal landschap kan creeeren inwoners, verhaallijn interacties e.d. Dus een god-game waarbij je voordat je begint eerst het speelveld ontwerpt en vervolgens "jouw aanbidders" die dan zelf taken toepasbaar op jouw wereld kunnen geven en zelf kiezen wat ze doen BV oorlog of vrede. Zwemmen e.d. Een heel vrije stealth game of een heel heel vrije god-game dus |
![]() |
||
Citaat:
Fable is wel grappig, maar er gebeurt niet veel meer dan dat de mensen een hekel aan je krijgen. De effecten van je keuzes op lange termijn zie je gewoon niet of worden compleet genegeerd in een vervolg. Mass Effect doet het wel aardig, want daar worden de besluiten en relaties die je in deel één maakt meegenomen naar deel twee, en besluiten uit beide games gaan meegenomen worden naar deel drie. Characters die je opoffert om jezelf te redden of die dood gaan vanwege loyaliteitsproblemen blijven dood. Sterker nog, je kunt zelf óók dood gaan als gevolg van je eigen keuzes en dan is er geen sprake van een deel drie voor dat character. ![]() Dan nog is Mass Effect niet zo dynamisch als dat je zou willen, want er is een achtergrondverhaal dat je moet volgen, maar hoe en met wie en wie je dood laat gaan kan je wel zelf beslissen en paar positieve acties doen een paar negatieve niet teniet.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Een vakkundig gemaakte, realistische shooter die zich afspeelt in een hedendaagse stad, Amsterdam bijvoorbeeld. Met een accurate weergave van alle gebouwen en straten.
Amsterdoom speelde zich ook in Amsterdam af, maar was een lelijk boutspel met aliens en bovendien leek het niet op Amsterdam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op een gegeven moment moet je je klaar maken om aan te vallen, of hoor je in de verte een fluitje en is dat het plan bij de tegenstander. Indien je dood gaat moetje weer van voor af aan beginnen. Als je wint zit je in een nieuwe loopgraaf. Verderop wordt het opeens mistig en ga je dood tenzij je de buttonprompts haalt. Er bestaat altijd een kans dat er een mortier in je greppel valt. Vreselijk leuk concept ![]() @ para: Hele oude RTS (~14 jaar oud), Genewars. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
beïnvloedt je hele spel, waarbij je dus eigenlijk de keuze hebt tussen twee spelstrategieën. Het beïnvloedt ook hoe moreel je personage is, wat vervolgens niet (alleen) blijkt uit reacties van de NPC's of oppervlakkigheden zoals oogkleur, maar uit het hele spelverloop. Het is nog erg basaal, daar ben ik 't zeker mee eens, maar ik was wel echt aangenaam verrast en ik vond het destijds ook wel echt een moreel dilemma waar ik even een paar uur over moest nadenken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hou zowieso wel van zulke spellen, tenminste, als er genoeg actie in zit en geen standaard verhaallijn die je moet volgen, maar een grooote open wereld met van alles om te doen. |
![]() |
|
Gewoon zoals het echte leven lijkt me vet. Je kunt zelf kiezen hoe je er uit ziet en wat je met je leven doet, word je serie verkrachter of popster? Drugssmokkelaar of de rijkste zakenman op de wereld. Ben je single of wil je graag een vrouw/man. En gewoon een echte wereld met supermarkten etc. En begin je je eigen gang of een groep tegen dierenmishandeling. Open je een wapen en drugswinkel of open je een natuurwinkel.
Dat lijkt me zoooo vet!
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar historische figuren is natuurlijk wat anders als hedendaagse figuren die nog leven, al vind ik jouw voorbeeld van de Tea Party niet erg sterk. Dat zijn een stel kansloze knakkers, behalve Sarah Palin ken ik daar bijvoorbeeld helemaal geeneen van. Dan kunnen ze net zo goed fictieve namen kiezen. Nee, als ze echt met bestaande targets gaan werken dan wil ik ook echt de volle mep: superbekende mensen met enorm veel invloed. Putin, Ahmajinedad, Obama, de Paus, Kim-Jong Il etc etc. Uiteraard zal zo'n spel er nooit komen natuurlijk omdat het meteen in de halve wereld verboden wordt lol (en terecht ![]() Citaat:
a) de nobele held, de voorvechter van de zwakkeren, kampioen van de Goede. Dit type held zal nooit een moreel verwerpelijke keuze maken, altijd het juiste doen, zichzelf altijd wegcijferen etc (Legend of Zelda etc) b) Het held van het 'grijze gebied': Lijkt heel wat meer op de gemiddelde mens. Overall vecht hij nog steeds voor de Goede Zaak, maar deze held zal minder moeite hebben met moreel verwerpelijke zaken zoals het gebruik van bruut geweld, zakkenrollen etc. Vaak kom je tijdens het spelen van dit soort spellen regelmatig voor de morele keuze te staan waar je moet keuze voor het juiste of hetgene wat jou het meeste oplevert, iets wat bij type A-spellen nooit zal gebeuren (Assassin's creed, Red Dead Redemption etc) c) De komische slechterik: Komt niet heel vaak voor dat de hoofdpersoon echt niet voor de goede zaak vecht, en dus niet in het grijze gebied valt maar echt gewoon slecht is. maar in dat geval zetten ze het dan op een komische manier neer waardoor de slechtheid van de hoofdfiguur gerelativeerd wordt (Overlord, Dungeon Keeper etc) Types B en C vind ik vaak veel interessantere personages dan type A. Maar wat ik graag nog een keer wil zien is een spel met een type D hoofdfiguur: een slechterik, maar dan echt in- en inslecht, dan dan niet dat het een komisch spel is maar echt duister en bloederig. Dat kan dan bijvoorbeeld een Duitser zijn in WW2, maar dan wil ik geen Duitser zoals Sebastian Kochs karakter in Zwartboek, maar een echte klootzak. Een kampbeul of zo
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Geef mij dan toch maar een gewone soldaat ofzo. Het lijkt mij ook vet als er burgers in de levels zijn. Dus als je een huis binnenstormt dat je moet "oppassen" voor burgers. Wel jammer dat bij de enigste spellen waarbij je als Duitser speelt, overdreven spellen zijn over experimenten en mutaties. |
![]() |
||
Citaat:
|
een uitgebreide versie van the getaway met free roaming element zoals GTA maar als je gepakt wordt dat je dan ook daadwerkelijk in de gevangenis komt en eruit kan ontsnappen zoals het idee van prisoner of war. en ook iets met ouder worden en eten enzo.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Een zombie spel waar in jij de eerste zombie bent en een hele zombie apocalyps moet beginnen, Als alpha zombie kan je natuurlijk wel wat cewle dingen. Je moet stad voor stad of land voor land infecteren, onderweg leer je nieuwe zombie vaardigheden en de zombies die je maakt worden ook steeds sterker om de legers van sterkere Landen aan te kunnen.
Laatst gewijzigd op 28-12-2010 om 23:19. |
![]() |
||
Citaat:
Als er dan twee 'verhaallijnen' zijn, een over Robert Neville en een over een willekeurige geinfecteerde. Free-roaming door NY en omstreken, met geen mensen in de buurt, en 'snachts worden de straten onveilig gemaakt door de zombie mensen. De zombies kunnen niet tegen de zon, dus kan men door de riolen enzo. Overal staan auto's die je kan oplappen als ze niet meer rijden. Dat lijkt mij ook wel geinig. En het moet ook multiplayer kunnen. Misschien als een soort Nazi-Zombie scenario en gewoon jagen op mensen (een zombielevel) en voor elk gedood mens krijg je een punt. Zo iets lijkt mij wel leuk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het huidige FB systeem Verwijderd | 419 | 15-01-2013 16:19 | |
Games |
Vraag aan mede moderne games pessimisten knijtert! | 53 | 06-07-2006 10:45 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling:Computergames met seks en veel geweld moeten verboden worden. Isa | 198 | 22-01-2003 09:12 |