Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2011, 22:42
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Tsja, de talen eh
Ik sta nu voor elke taal onvoldoende, en ik krijg het echt niet opgehaald voor het einde van het jaar.
Daarom heb ik besloten om naar havo te gaan, omdat ik hier alleen engels en nederlands van de talen hoef te doen.
Maar nu zit ik dus met een vraag, hoe moeilijk is wiskunde op havo4 ivm atheneum3?
Ik sta nu een 6,1 gemiddeld, en twijfel tussen em,ng en nt.
Alleen, op NT moet je wiskunde b doen, en bij de andere mag je kiezen.
Mijn interesses liggen bij natuur en scheikunde, dus zou nt haalbaar voor me zijn?
Oud 10-03-2011, 22:49
piraat013
piraat013 is offline
Je hebt dus geen talenknobbel zeg je en je bent geen die harde beta student dan raad ik EM aan met M&O Economie wiskunde A geschiedenis Maatschappijwetenschappen en als extra vak natuurkunde of Ng met wiskunde a en natuurkunde en scheikunde maar wiskunde b is best handig voor later als je straks iets wilt gaan doen in de profiel nt of ng .
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 22:55
312
312 is offline
Ik weet natuurlijk niet hoe je precies staat voor de natuurwetenschappen, maar zo op het eerste gezicht moet het mogelijk zijn, maar wordt het wel moeilijk. Ik zou dan ook vooral even bij je leraren gaan informeren, omdat die een beter zicht op jou hebben. Ook zou ik gaan voor N&G, omdat je dan nog kan overstappen naar wiskunde A (dus wel met wiskunde B beginnen), het is namelijk gemakkelijker om van B naar A te gaan dan andersom.
Persoonlijk vind ik het moeilijk een inschatting te maken van het verschil, omdat ikzelf die weg niet bewandeld heb. Een ding kan ik echter wel zeggen: je moet een stuk zelfstandiger werken in de bovenbouw, maar hier wordt langzaam naartoe gewerkt, hoor.

EDIT: E&M kan natuurlijk heel goed, maar ik begrijp dat je dat je dit minder leuk vindt. Terwijl je de vakken natuurlijk ook wel leuk/interessant moet vinden, want dit helpt bij het volgen ervan.

Laatst gewijzigd op 10-03-2011 om 23:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten