Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2011, 15:51
mooimaaronzeker
mooimaaronzeker is offline
weet iemand wat het is?

je hebt dan een scherpe pijn in je onderbuik en dat trekt door naar dat plekje tussen je benen dus weet iemand het >? ff snel reageren please

xx

Laatst gewijzigd op 02-03-2011 om 15:58.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 15:56
olha1
olha1 is offline
meisje/jongen?? (als het meisje is graag leeftijd en as je al een keer hebt gemenstrueert of in de periode zit?)
Oud 02-03-2011, 15:58
mooimaaronzeker
Citaat:
meisje/jongen?? (als het meisje is graag leeftijd en as je al een keer hebt gemenstrueert of in de periode zit?)
meisje ik ben 13 en ja ik heb al een keer gemenstrueeert wat kan het zijn dan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 16:00
olha1
olha1 is offline
ben je een nieuweling bij: menstrueren?
want het kan er bij horen, sommige miesjes krijgen een soort van buikkramp of gewoon buikpijn...
Oud 02-03-2011, 16:01
olha1
olha1 is offline
of je vergist je in wat een orgasme is? xD
mooimaaronzeker
Citaat:
ben je een nieuweling bij: menstrueren?
want het kan er bij horen, sommige miesjes krijgen een soort van buikkramp of gewoon buikpijn...
nee al 2 jaar ofso
Met citaat reageren
mooimaaronzeker
Citaat:
of je vergist je in wat een orgasme is? xD
nee
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 16:02
olha1
olha1 is offline
maar voelt het aan als kramp?
Oud 02-03-2011, 16:03
mooimaaronzeker
Citaat:
maar voelt het aan als kramp?
nee niet als kramp
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 16:06
olha1
olha1 is offline
hmm... hoe dan is het en steek is het een irritatie???
Oud 02-03-2011, 16:46
Em.
Em. is offline
Het zegt mij niets, in ieder geval. Maar als je er echt last van hebt kun je het beste naar de huisarts gaan, die zal er het meest van weten/mee kunnen.

En omdat ik denk dat ze hier op L&G meer van weten verplaats ik 'm.
Oud 02-03-2011, 17:51
mooimaaronzeker
Citaat:
hmm... hoe dan is het en steek is het een irritatie???
het is een soort steek maar dan helemaal achter elkaar zeg maar?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:13
olha1
olha1 is offline
is dit in dezelfde tijd als dat je menstrueert (@Em. ze is 13 ze wil waarschijnlijk niet een onderzoek laten doen door een dokter...)
Oud 02-03-2011, 21:56
Verwijderd
Citaat:
(@Em. ze is 13 ze wil waarschijnlijk niet een onderzoek laten doen door een dokter...)
Met alle respect naar de ts, maar daar moet ze zich dan maar even overheen zetten. Wij op een internetforum kunnen weinig raad geven in dit geval, en degene die je toch écht verder kan helpen in dit geval, is de huisarts. Daarnaast vind ik het een beetje raar dat jij zegt 'ze is dertien, dus zal ze wel niet naar de huisarts willen.' Toen ik dertien was, heb ik twee wratjes laten wegsnijden op mijn borsten, en een jaar later was ik vrij regelmatig ongesteld en toen ineens vier maanden niet. Toen heb ik me ook laten onderzoeken, inclusief inwendig, compleet met eendenbek en al. Zo kan ik nog duisent andere voorbeelden noemen. Ongeacht wat de ts hier van vind, maar ik vind het een beetje stom dat je voor anderen gaat invullen op basis van een paar berichtjes...

ot: Iets anders van menstruatiepijn kan ikook niet verzinnen... Ik heb dat ook vaak hoor, een week ofwat van te voren begint mijn buik te rommelen en doet het écht pijn. Probeer er eens achter te komen of het te maken heeft met je menstrautie (altijd een week vantevoren/een week erna?). Anders zou ik inderdaad ook naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 22:30
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Met alle respect naar de ts, maar daar moet ze zich dan maar even overheen zetten. Wij op een internetforum kunnen weinig raad geven in dit geval, en degene die je toch écht verder kan helpen in dit geval, is de huisarts. Daarnaast vind ik het een beetje raar dat jij zegt 'ze is dertien, dus zal ze wel niet naar de huisarts willen.' Toen ik dertien was, heb ik twee wratjes laten wegsnijden op mijn borsten, en een jaar later was ik vrij regelmatig ongesteld en toen ineens vier maanden niet. Toen heb ik me ook laten onderzoeken, inclusief inwendig, compleet met eendenbek en al. Zo kan ik nog duisent andere voorbeelden noemen. Ongeacht wat de ts hier van vind, maar ik vind het een beetje stom dat je voor anderen gaat invullen op basis van een paar berichtjes...

ot: Iets anders van menstruatiepijn kan ikook niet verzinnen... Ik heb dat ook vaak hoor, een week ofwat van te voren begint mijn buik te rommelen en doet het écht pijn. Probeer er eens achter te komen of het te maken heeft met je menstrautie (altijd een week vantevoren/een week erna?). Anders zou ik inderdaad ook naar de huisarts gaan.
het spijt me heel erg dat ik zoke vooroordelen heb gebruikt maar uit mijn omgeving blijkt dit... idd er zijn wat meer zelfverzekerde mensen (zoals jij dan), maar ik verwachte het sinds ik haar reactie bekeeek op het vermijden van het reageren op jouw reactie over naar de huisarts gaan dacht ik dat ze dat niet zo graag wilde...

hierbij dan mijn welgemeende excuses voor mijn voorordelen
Oud 03-03-2011, 13:33
HFSH
HFSH is offline
Blaasontsteking?
Oud 03-03-2011, 13:36
HFSH
HFSH is offline
iig iets om mee naar de huisarts te gaan als het meer dan één keer gebeurt.
Oud 03-03-2011, 17:49
mooimaaronzeker
Citaat:
is dit in dezelfde tijd als dat je menstrueert (@Em. ze is 13 ze wil waarschijnlijk niet een onderzoek laten doen door een dokter...)
idd ik wil niet naar een dokter
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 17:50
mooimaaronzeker
Citaat:

ja dat kan wel want over een week moet ik ongesteld worden dus ik denk dat dat het is
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 19:17
Em.
Em. is offline
Citaat:
ja dat kan wel want over een week moet ik ongesteld worden dus ik denk dat dat het is
Maar misschien is het dat níet en loop je dus onnodig rond met pijn in je buik/is er iets ernstigs aan de hand dat je negeert. En dan is naar de huisarts gaan toch verstandiger. En ook als het menstruatiepijn is kan een huisarts daar eventueel nog bij helpen.

En @olha: juist omdát ze misschien niet durft, zeg ik het. Zodat ze zich misschien bedenkt dat het wél nodig kan zijn. Huisartsen hebben al zoveel gekke dingen gezien, die vinden niets gek meer oké, als je jezelf penetreert met een grasmaaier misschien wel 'n beetje.
Oud 03-03-2011, 21:13
Verwijderd
Citaat:
oké, als je jezelf penetreert met een grasmaaier misschien wel 'n beetje.
Daarom keek hij dus zo raar de vorige week....

@Ts: Ik zou inderdaad even afwachten of je buikpijn na je menstruatie overgaat. Als dat zo is, ligt het aan je menstruatie. Het kan goed zijn dat je dit nooit eerder hebt gehad en nu ineens wel. Bij sommige mensen is de menstruatie vanaf het begin heel erg stabiel en duidelijk en regelmatig enzo, maar bij veel meiden verandert er ook nog van alles. Komt door je hormoonhuishouding. Ik heb nu ongeveer drie jaar een spriaaltje, en in het begin werd ik helemaal niet ongesteld, bijna een jaar niet. Toen anderhalf jaar om de drie maanden en sinds een half jaar netjes elke maand, heel regelmatig. Je hormonen zullen de komende jaren (in de puberteit enzo) best nog wel wat veranderen, dus verbaas je er niet over als 'de manier van menstrueren (veel, weinig, buikpijn of niet, pukkels of niet blablabla)' nog verandert. Gebeurt vrijwel iedereen

Als je buikpijn niet over is, zou ik toch al je moed verzamelen, diep ademhalen en naar de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2011, 21:38
olha1
olha1 is offline
@Em. ja ze weet vast wel dat de dokter dat allemaal heeft gezien enzo... maar het gaat hier om jezelf en dan is het toch wel moeilijk.. maar idd op een begeven moment gewoon gaan want kan ook wat ergs zijn
Oud 04-03-2011, 12:43
mooimaaronzeker
Citaat:

@Ts: Ik zou inderdaad even afwachten of je buikpijn na je menstruatie overgaat. Als dat zo is, ligt het aan je menstruatie. Het kan goed zijn dat je dit nooit eerder hebt gehad en nu ineens wel. Bij sommige mensen is de menstruatie vanaf het begin heel erg stabiel en duidelijk en regelmatig enzo, maar bij veel meiden verandert er ook nog van alles. Komt door je hormoonhuishouding. Ik heb nu ongeveer drie jaar een spriaaltje, en in het begin werd ik helemaal niet ongesteld, bijna een jaar niet. Toen anderhalf jaar om de drie maanden en sinds een half jaar netjes elke maand, heel regelmatig. Je hormonen zullen de komende jaren (in de puberteit enzo) best nog wel wat veranderen, dus verbaas je er niet over als 'de manier van menstrueren (veel, weinig, buikpijn of niet, pukkels of niet blablabla)' nog verandert. Gebeurt vrijwel iedereen

Als je buikpijn niet over is, zou ik toch al je moed verzamelen, diep ademhalen en naar de huisarts gaan.
oke dat zal ik doen
maar naar de dokter ga ik niet never
xx
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
oke dat zal ik doen
xx
Oh en toen opeens was je dood! Wat jammer nou dat je nooit naar de dokter bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 14:59
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Oh en toen opeens was je dood! Wat jammer nou dat je nooit naar de dokter bent gegaan.
idd

waarom niet heeft de dokter je ooit misbruikt of ooit foto's genomen???
zo niet zie ik geen reden waarom
Oud 04-03-2011, 17:31
mooimaaronzeker
Citaat:
miss ga ik wel ooit naar een dokter maar niet met dit
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 17:31
mooimaaronzeker
Citaat:
idd

kijk maar bij freya
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 19:06
olha1
olha1 is offline
hoe ken jij haar.... en als jij haar kent betekent dit niet dat dit maar een tweede acc. is sinds je hiet nieuw bent? (ip check please (a))

dus als jij je dan gaat verschuilen voor alle dingen die iets slechts ooit hebben veroorzaakt wens ik je weel geluk 500 meter onder de grond want ergens anders ben je anders niet veilig...

ik ben ooit in mekaar geslagen dit zeg ik om je te waarschuwen kijk uit mensen zijn gevaarlijk!!!

alsjeblieft denk eens na!!!!
Oud 04-03-2011, 19:37
Em.
Em. is offline
Citaat:
idd

Jij was anders degene die kwam met:

Citaat:
(@Em. ze is 13 ze wil waarschijnlijk niet een onderzoek laten doen door een dokter...)
Maargoed. Los daarvan is het inderdaad onverstandig om bij voorbaat niet naar een dokter te gaan. Stel een knobbeltje in je borst vindt, een SOA oploopt, weet ik veel wat krijgt, dan kun je beter ook maar naar de dokter. Tenzij je kanker prefereert boven borstonderzoek en onvruchtbaarheid boven een huisarts. Dat je even afwacht/niet met alles meteen naar de dokter rent, is niet zo erg, dat je bij voorbaat niet wilt gaan wel.

En @Olha: ik snap werkelijk níet waar je reactie hierboven vandaan komt? Hoezo kent ze Freya? Volgens míj verwees ze gewoon naar haar reactie op Freya, namelijk:

Citaat:
oke dat zal ik doen
xx
Want die past ook prima op jouw reactie. Ik vind dat je wel een beetje snel je conclusies trekt? En je reactie klinkt zo onaardig met 500 meter onder de grond enzo~
Kan ook aan mij liggen.
Oud 04-03-2011, 19:48
olha1
olha1 is offline
@Em. oo ehmm... haha ik denk dat dat te snel getypt is sorry maar , idd ging ik er van uit dat ze dat niet wou maar dat betekent niet dat het niet moet! dat zijn 2 losse dingen

misschien was ik iets te gemeen maar ik dacht dat ze het over iets had dat misschien freya was overkomen bij de dokter (was vergeten dat freya ook wat had gepost...)
maar waar slaat @mooimaaronzeker's reactie dan op over kijk maar bij freya?

haha ik ben weer eens te onvoorzichtig ik moet meer op gaan letten -.-' maargoed...

hoe zit het nou waarom ben je er dan bang voor de dokter gaat echt niets doen...
Oud 04-03-2011, 19:56
Em.
Em. is offline
Citaat:

hoe zit het nou waarom ben je er dan bang voor de dokter gaat echt niets doen...
Daar wordt ie niet voor betaald! De dokter gaat vragen stellen waarom het pijn zou kunnen doen, nadenken, misschien kijken of hij er iets aan kan zien, een diagnose stellen en je verder proberen helpen er af te komen/er minder last van te hebben óf je door te sturen naar iemand die er meer van weet. Als ik jouw probleem hoor - als volledige noob - denk ik niet dat hij naar je vagina gaat kijken, hooguit dat je aan moet wijzen wáár het pijn doet. Lijkt me.
Oud 04-03-2011, 20:49
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Daar wordt ie niet voor betaald! De dokter gaat vragen stellen waarom het pijn zou kunnen doen, nadenken, misschien kijken of hij er iets aan kan zien, een diagnose stellen en je verder proberen helpen er af te komen/er minder last van te hebben óf je door te sturen naar iemand die er meer van weet. Als ik jouw probleem hoor - als volledige noob - denk ik niet dat hij naar je vagina gaat kijken, hooguit dat je aan moet wijzen wáár het pijn doet. Lijkt me.
idd wat Em. zegt
Oud 04-03-2011, 20:57
mooimaaronzeker
Citaat:
hoe ken jij haar.... en als jij haar kent betekent dit niet dat dit maar een tweede acc. is sinds je hiet nieuw bent? (ip check please (a))

dus als jij je dan gaat verschuilen voor alle dingen die iets slechts ooit hebben veroorzaakt wens ik je weel geluk 500 meter onder de grond want ergens anders ben je anders niet veilig...

ik ben ooit in mekaar geslagen dit zeg ik om je te waarschuwen kijk uit mensen zijn gevaarlijk!!!

alsjeblieft denk eens na!!!!
ik ken haar niet
en het is me eerste acc

wat bedoel je met nadenken?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 20:58
mooimaaronzeker
Citaat:
@Em. oo ehmm... haha ik denk dat dat te snel getypt is sorry maar , idd ging ik er van uit dat ze dat niet wou maar dat betekent niet dat het niet moet! dat zijn 2 losse dingen

misschien was ik iets te gemeen maar ik dacht dat ze het over iets had dat misschien freya was overkomen bij de dokter (was vergeten dat freya ook wat had gepost...)
maar waar slaat @mooimaaronzeker's reactie dan op over kijk maar bij freya?

haha ik ben weer eens te onvoorzichtig ik moet meer op gaan letten -.-' maargoed...

nee dat zeg je nu maar straks gaat ie wel wat doen ik ga neit naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 21:15
mooimaaronzeker
Citaat:

ga je dan mee XD
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 21:21
olha1
olha1 is offline
ach kom op je dokter gaat dat niet doen!!! en als je zo in angst leeft voor je lichaam kom je ook niet ver (al snap ik hoe je je voelt wegens puberteit is het een beetje raar...) maar goed de dokter gaat niet aan je vagina zitten en zoals Em. zei waarschijnlijk mag je je broek aan houden

denk even na hij is niet voor niets dokter als hij dat soort dingen deed zou hij ontslagen zijn

ik zei het een beetje boos misschien maar ik dacht weer eens niet na (ik bedoelde ermee dat je met angst nergens komt)
Oud 04-03-2011, 21:56
olha1
olha1 is offline
omdat ik niet oplet heb ik domme dingen gezegt let daar maar op als je mijn comments leest houd dan in je acherhoofd olha1 is dom
Oud 05-03-2011, 07:05
Pluis
Pluis is offline
Ok dit is niet echt de bedoeling en behoorlijk off-topic allemaal. Zullen we ons weer wat meer focussen op de vraag van de ts, namelijk waar haar buikpijn misschien vandaan komt?

En daarmee is het misschien handig als de TS wat specifieker is over haar buikpijn (waar zit het, straalt het uit, doet het erge pijn, wordt het erger als je bepaalde bewegingen maakt/bepaalde dingen eet enz enz)
Oud 05-03-2011, 07:53
mooimaaronzeker
Citaat:
Ok dit is niet echt de bedoeling en behoorlijk off-topic allemaal. Zullen we ons weer wat meer focussen op de vraag van de ts, namelijk waar haar buikpijn misschien vandaan komt?

En daarmee is het misschien handig als de TS wat specifieker is over haar buikpijn (waar zit het, straalt het uit, doet het erge pijn, wordt het erger als je bepaalde bewegingen maakt/bepaalde dingen eet enz enz)
het zit bij de onderbuik
het straalt niet?
ja het doet pijn
ja soms met die bewegingen

niks met eten
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 10:42
Pluis
Pluis is offline
Wat voor bewegingen? En zijn er nog andere dingen die er invloed op hebben?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 12:13
mooimaaronzeker
Citaat:
Wat voor bewegingen? En zijn er nog andere dingen die er invloed op hebben?
het omdraaien in bed doet soms pijn

met wat voor dingen een voorbeeld zou handig zijn

Laatst gewijzigd op 05-03-2011 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 21:40
IHateSchool
IHateSchool is offline
Oh ja, ik heb dat ook wel soms. Doet soms echt pijn joh! Ik heb het vooral als ik in bed lig/ half slaap, dan word ik wakker van de pijn.
Als ik het krijg ben ik wel in de buurt van ongesteldheid, maar ik weet niet als het daardoor komt
Miss idd iets met je blaas? daar heb ik namelijk ook problemen mee..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten