Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn teveel mensen, ook in mijn omgeving, die hun geluk laten afhangen van een ander persoon (meestal een man/vrouw waar ze verliefd op kunnen worden). Even edit: ik denk dit omdat je schreef: wat ikzelf zegt.
||
Citaat:
beetje hypocriet bezig, ben zelf ook to-taal niet gelukkig ![]()
|
Hmm... tot een echt geluksgevoel ben ik niet (meer) in staat, eigenlijk. Ik heb het een en ander meegemaakt, met daarbovenop ook nog een diagnose van dysthymie, waardoor ik emotioneel afgevlakt ben en apathie bij mij de boventoon voert. Soms kan ik me best wel aangenaam voelen, bijvoorbeeld als ik een lekker warm bad neem, lekker eet of naar muziek luister, maar het is niet echt intens of dat ik dan echt een big smile op mijn gezicht heb. Gewoon wel prettig, meer niet. Dat is soms wel zwaar - geen echte 'positieve uitschieters' hebben, maar wel geregeld echte 'negatieve uitschieters'. Maar ja, I'll just toil on....
||
Citaat:
|
wat mij gelukkig maakt;
- Als mn beste vriendin niet zou verhuizen over een jaar.. -.-" - Mijn vriendje (L) - iets nieuws =) Ik heb niet zoveel wat me echt gelukkig maakt. Alleen mn vriendje interesseert me nog en de rest niet. Zelfs school niet terwijl ik er nog wel wat voor doe, alleen vet apart eig. Dat heb ik sinds de laatste weken =S |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Blij is een reactie op iets, bijvoorbeeld als je een goed cijfer terugkrijgt of iets dergelijks, maar het is veel minder diepgaand dan geluk. Geluk is als je zodanig in een situatie opgaat dat alles perfect is. Maar juist daarom is geluk niet echt iets voor de langere termijn, want zo'n gevoel is onhoudbaar. Aan de andere kant kun je wel zeggen dat je in het algemeen gelukkig bent, hm...
|
Verwijderd
|
Ik ook : )
- samen zijn met vrienden - Het moment waarop je 100 euro betaald krijgt voor 4 uur werk aan een computer ^_^ - Muziek luisteren - Als er nieuwe dingen worden ontdekt/uitgevonden - Plannen maken voor mijn nieuwe studio - Het feit dat we gaan verhuizen naar 400 meter verderop, maar dan wel ff een 1.7 keer zo groot huis ^_^ |
![]() |
|
Dan doe ik ook maar een poging
![]() - Een fijne, stabiele relatie. - Nieuwe aankopen. - Realiseren dat ik op mezelf woon en kan doen en laten wat ik wil. - Naar school gaan en al me vrienden weer zien. - Een lekkere zelfgekookte maaltijd. - Winnen - Grote projecten/verslagen/werkstukken af krijgen en goeie beoordeling daarop. - Eerlijkheid van mensen om me heen en daarbij dus altijd weten waar ik aan toe ben. Maar het is al eerder gezegd, ik wil m'n geluk kunnen delen met iemand. Op de 1 of andere manier voelt het toch niet compleet en alles wat me gelukkig maakt wordt enigszins overschaduwt doordat ik niet iemand heb waar ik alles mee kan delen. Maar dat betekent niet dat ik niet kan genieten van m'n leven, het voelt alleen nooit helemaal compleet.
||
Citaat:
Je kan genieten van veel dingen, van graffiti, van kleding kopen, van sex, van eten. Maar maakt 't je ook gelukkig? Geluk heeft toch meer te maken met dat je blij bent dat je leeft en dat je met opgeheven hoofd naar de toekomst kan kijken. Wat maakt mij gelukkig? Tijd spenderen met mijn vrienden. Tijd spenderen met mijn vriendin. Moeite en geld steken in mijn apartment. Werken met mijn collega's aan een project. |
![]() |
|
Ik heb alle posts gelezen, maar ik heb nog niks gevonden dat op mijn meest gelukkige makende manier lijkt. (Marcade heeft wel iets wat er toch wel wat op lijkt)
Het is niet echt een manier, het is een moment uit mijn leven, maar waardoor ik dat gevoel kreeg was niet door dat ene moment. Het was mooi weer, zonnetje scheen, en ik was bij mijn vriendin. Ik bleef die nacht bij mijn vriendin slapen. Haar ouders waren het weekend weg dus we hadden het rijk alleen. Die uren, zo mooi. Elk moment. Wij samen, maar toch de rust van alleen zijn. Zelfs de nodige dingen werden zo prachtig. Toch echt het mooiste weekend in mijn leven. Doet me denken aan vroeger, dat alle jongens als kinderen zeiden dat ze nooit zouden gaan trouwen, toch maar wel. |
![]() |
|
Verwijderd
|
#met mijn vriend op de bank hangen en film kijken/chips eten.
#lachen en kletsen mijn mijn vriendinnen ##boven op de duinen staan en dan de zee weer zien #'savonds in het eentje met mijn hond over het strand rennen en dan hoor je de zee. ![]() #als ik mijn vriend aankijk, niks zeg en hij dan reageert omdat hij me gewoon snapt! #elke morgen en middag drie kwartier lang in de bus muziek luisteren #als mijn vriendin mij haar laatste lievelingskoek geeft. (dan voel ik me iemand met waarde voor haar als jullie snappen wat ik bedoel. ![]() #de aanblik van mijn tweelingzusje-broertje van 1 jaar die samen slap van het lachen op de vloer liggen! ![]() Het hele leven is eigenlijk gelukkig, het ligt eraan wat je er zelf van maakt! |
![]() |
|
Verwijderd
|
* Hard werken en moe maar voldaan naar bed gaan.
* (Het waarnemen van) mijn persoonlijke groei en die van mijn vrienden. * Wandelingen maken / de natuur aanschouwen. * Warm contact met mensen, en in het bijzonder de vriendschap met mijn beste vriendin. * Creatieve expansie. Meer schiet me zo gauw niet te binnen, maar dit vat het denk ik wel redelijk samen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat maakt jou gelukkig??? xXxEvaxXx | 13 | 10-07-2004 14:27 | |
Psychologie |
het grote 'wat maakt jou gelukkig'forum!! Vinceeyy | 1 | 21-11-2003 12:35 | |
Algemene schoolzaken |
Is het ene profiel beter dan het andere? Demi | 41 | 28-04-2003 20:34 | |