Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2014, 18:56
Verwijderd
Beste mensen,

Voor school moet ik een Engelse bedankbrief schrijven na het lopen van een stage. Helaas loop ik al vrij rap vast.

Doel van de opdracht is om in de inleiding aan te geven waar om je schrijf en te vertellen wie je bent.

Following my recent work placement at your company, I am writing this letter to compliment your company for the good quality during my traineeship.

Maar dan loop ik vast

My name is Piet lijkt me nou niet echt in de lijn der verwachting bij dit type brieven. Iemand die mij een steuntje in de rug kan geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2014, 19:16
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Beste mensen,

Voor school moet ik een Engelse bedankbrief schrijven na het lopen van een stage. Helaas loop ik al vrij rap vast.

Doel van de opdracht is om in de inleiding aan te geven waar om je schrijf en te vertellen wie je bent.

Following my recent work placement at your company, I am writing this letter to compliment your company for the good quality during my traineeship.

Maar dan loop ik vast

My name is Piet lijkt me nou niet echt in de lijn der verwachting bij dit type brieven. Iemand die mij een steuntje in de rug kan geven.
Bedenk eerst wat je precies erin wil hebben. Wat voor stage is het? In de brief kan je uitleggen waarom jij zo blij met je stage was. (Werkervaring, goede begeleiding, goede sfeer, ....). Wat waren je verwachtingen? Heeft de stage je verwachtingen overtroffen? Wat zijn je toekomstplannen? Weet je door deze stage of je soortgelijk werk in de toekomst wil doen? Dat soort info kan je vermelden. Je volledige naam moet je helemaal bovenaan al vermelden, boven de regel waarin het onderwerp van je brief staat.
Oud 15-04-2014, 18:53
arPos
arPos is offline
Je stage was hopelijk een stuk gezelliger dan het begin van je brief.

Als je er stage hebt gelopen ken je de mensen, dus misschien wil je aangeven welke competenties je van wie geleerd hebt hoe jij denkt je dat verder te brengen, ik zou van de gelegenheid gebruik maken om te vissen naar een permanente werkplek, weer als ik er vanuit ga dat het me beviel en in mijn ontwikkeling past.

Een stage heet een beroeps praktijk overeenkomst en als je het zo noemt dan klinkt het al meer als het proeven aan jezelf bevinden in de dynamiek van je werkomgeving, het is geen quasi-formeel bezoek van hare/zijne majesteit.

Ik zou in het geval van mijn stage (9 maanden als officier koopvaardij stagair aan boord van een kustvaartschip met 1 eigenaar) schrijven:
---------------------------------------------------------
Hello guys,

So how is it going, wind in the back? freight still doing ok?
I am just writing to tell you how much I have appreciated my time on board mv Kelt, I believe I have grown a lot in that time and have more insight in the workings of the nautical side much thanks to you Anton, and Robert you off course have shown me how not to be utmost stupid in the engine room, guess I might grow a right hand soon at last.

Well back at school as you expect is terribly boring, an internship doesn't seem to bad after all, but it is fun to see how the theory and practice are connected but I do wish they would focus more on the modern workings they still live in an age of no computers, and you basicly have to be an ITer aside from the rest as well nowadays.

So where is the next trip heading, to good weather, spare time and beautiful women I hope, well do give the lads my regards, is cookie still on board? man I miss that casserole.

Well hope to hear soon,
My best,
Arnout
*
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dat is dan hoe informeel een van binnenuit volledig authoritaire structuur kan zijn, wees er oprecht in en weet aan wie je iets schrijft, ik schrijf naar een connectie bij een morotenfabrikant in japan nu eenmaal heel anders dan naar mijn directe collegas; zoals ik zei ik hoop dat je stage vol gein zat en je dus een vrolijke informele brief kan schrijven.

*open sollicitatie zit hier niet in omdat ik al een contract aangeboden gekregen had
Oud 27-04-2014, 18:16
Verwijderd
Bedankt voor de tips! Heb diverse al meegenomen enkel loop ik nu op het volgende vast.

De laatste vier regels moeten uitleggen wat beter kan aan de stage.

I think that the traineeship could be even better if the ..... of the work placement is more clear.

Echter heb ik totaal geen idee water beter kan dus moet ik maar iets verzinnen, iemand een idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten