Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 18:02
twijfel
twijfel is offline
Hee allemaal,

Even een vraag aan de studenten? Wat is jullie leerstrategie?
En dan bedoel ik voor een vervolgopleiding?
Zelf vatte ik altijd het liefst samen, alleen nu is er zoveel leerstof dat dat gewoon niet meer haalbaar is bij mij. ( De leerstof bij ons bij een hoorcollege op 1 dag is vaak ong. 2 hoofdstukken, lang.. en engels..) En dan heb je natuurlijk ook nog gewoon opdrachten die je moet doen enzo..

Hoe pakken jullie het aan?

Alvast bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2011, 21:37
T_ID
T_ID is offline
Bij hoorcolleges is het belangrijk dat je niet obsessief elk gesproken woord wilt onthouden/opschrijven, dan ga je er aan onderdoor. Hoorcolleges geven overzicht over de stof en toevoegingen van docenten, het echte leerwerk doe je meestal vanuit de boeken, daar staat meer in dan in tien uur praten past. Verder helpt het wel het van tevoren tenminste een beetje oriënterend gelezen te hebben, dan krijg je de boodschap tijdens college makkelijker mee.

En naarmate het meer is, tja... Niet in het begin van een periode denken 'oh, ik heb nog weken' en dan te weinig doen. Mij is het tot nu toe altijd gelukt de zaken bij te houden als ik me daar aan hield.

Belangrijk met tussenopdrachten is ook dat je de overkoepelende tentamenstof niet vergeet bij te houden. Vaak is het de bedoeling dat je allebei tegelijk doet, en niet na alle tussentoetsen/papers pas gaat leren voor tentamen.
Oud 08-11-2011, 12:18
Stff
Stff is offline
Voor jezelf zal je moeten bepalen wat je het handigst vindt mbt lezen van de stof, voor het college alvast globaal doornemen zoals T_ID zegt dat je het hoorcollege wat makkelijker doorkomt, of achteraf lezen zodat je veel dingen al herkent vanuit het college.

Ook vaak handig om voor jezelf te bepalen wat het meest nuttige is om te doen voor bepaalde vakken.Bij vakken als statistiek (als je het krijgt) is het vaak veel nuttiger om veel opgaves te oefenen dan om veel tijd te besteden aan het lezen van tekstboeken.

Verder moet je ook eens rondvragen als er via een studievereniging ofzo geen samenvattingen van boeken en/of hoorcollege verslagen worden aangeboden, deze zijn heel handig in de voorbereiding op tentamens.
Reageren

Regels voor berichten