Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2011, 19:16
ThunderShock
ThunderShock is offline
Hey,

Ik heb zo net het Malware virus opgelopen.
Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen?
Ik kan geen programma's openen door de virus.
Heb 2 virus verwijderaars gedownload, maar ik kan ze dus niet openen... Weet iemand hoe ik deze wel kan openen? Of een andere oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2011, 19:45
Verwijderd
Malware is geen virus, maar een naam voor een subgroep van virussen. Heb je al geprobeerd een scan uit te voeren met MBAM?

Laatst gewijzigd op 23-03-2011 om 21:45. Reden: WBAM moest MBAM zijn (stom, stom, stom)
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 21:23
M@rco
M@rco is offline
Even googlen op FixExe.reg en dat draaien. Daarmee zorg je ervoor dat je weer .exe-bestanden kunt openen en dus een antimalware-programma kunt installeren en draaien (ik raad Malwarebytes Antimalware aan).
Oud 23-03-2011, 23:51
ThunderShock
ThunderShock is offline
Bedankt voor de reacties, maar ik heb van alles geprobeerd en niks werkte. Malwarebytes werkte bij mij ook gewoon niet.
Heb na lang getreuzel de computer maar opnieuw geïnstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 09:29
M@rco
M@rco is offline
Ach ja, dan weet je in ieder geval zeker dat het helemaal weg is
Oud 29-03-2011, 21:48
Verwijderd
Gebruik een live rescue cd zoals herin's boot cd. Hieruit moet je mini windows xp laden. Eenmaal je in dit milieu bent, moet je met een van de vele scanners die meegeleverd zijn op de cd een scan doen. Als je dit gedaan hebt start je de gewone windows op in veilige modus. Eenmaal je hierin bent ga je naar start, dan uitvoeren, vervolgens tik je msconfig.exe in. Dan opent er zich een menu met services en programmas die laden tijdens het opstarten van windows. Je moet ze een voor een door google halen. De virussen schakel je gewoon uit. Vervolgens start je de gewone windows op en scan vanuit hier met malwarebytes. Laat hem het virus verwijderen. Als het niet lukt om te verwijderen, dan kan je ze op eigen risico manueek vernielen met de cd die ik eerder heb genoemd. Je steekt die er gewoon weer in tijdens het lopen van windows. Je start dan het programma op de cd en na even zoeken, vind je daar een programma die zelfs core-files van windows onherstelbaar weet te wissen. Maar nogmaals, dat laatste is echt op eigen risico, je kan hiermee je computer echt naar de haaien helpen, dus wees zeer aandachtig!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 22:18
Verwijderd
Dude, de TS heeft Windows geherinstalleerd. Problem solved.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten