Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2011, 14:51
Camou
Camou is offline
Hallo iedereen.
Met mijn domme kop realiseerde ik me nogal laat dat volgende week de deadline is voor International Business Administration. Zou iemand me enkele dingen kunnen uitleggen?

http://www.feweb.vu.nl/en/Images/dut...m97-130978.doc
Dat is het formulier dat ik moet invullen.
Zijn de dingen die ik hieronder schrijf goed?

- Onder "Educational Record" staat Major field / subjects of studies. Kan ik hier gewoon VWO Economie & Maatschappij opschrijven?
- Degrees & Diplomas, ik heb nog geen diploma en hier heb ik een - staan. Bij "Date diplomas obtained / will be obtained (dd-mm-yyyy)" heb ik nu staan Will be obtained on 01-07-2011.
- Class of Degree (final qualification), ik weet niet wat dit is of wat ik moet invullen.

En daaronder heb ik ruimte voor nog een school. De enige school die ik hier kan invullen is de basisschool, maar moet dat? En wat moet ik dan bij "Major field / subjects of studies" opschrijven? Ik heb hier ook volgens mij geen diploma van gehad.

Daarna staat er 'Motivation' met ruimte voor een motivatie. Maar hier staat dat ik het formulier + een motivation letter moet opsturen. Moet ik dan ook gewoon die motivatiebrief schrijven?

Als laatste staat er in het formulier dat ik ook nog een paspoort foto moet opsturen. Moet dat dezelfde zijn als de foto die ik nu in mijn paspoort heb, of een nieuwe paspoort foto laten maken? Want ik zie er nu ook heel anders uit dan wanneer die foto is gemaakt.

en dan iets praktisch.. hoe moet je dit allemaal versturen? Gewoon een dikke envelop met een eventuele pasfoto in een zakje zodat die niet kwijt raakt? En dan ook aan elkaar geniet?

Bedankt voor het lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2011, 22:30
Allesandersom
Allesandersom is offline
- Onder "Educational Record" staat Major field / subjects of studies. Kan ik hier gewoon VWO Economie & Maatschappij opschrijven?

Ja!

- Degrees & Diplomas, ik heb nog geen diploma en hier heb ik een - staan. Bij "Date diplomas obtained / will be obtained (dd-mm-yyyy)" heb ik nu staan Will be obtained on 01-07-2011.

Klopt

- Class of Degree (final qualification), ik weet niet wat dit is of wat ik moet invullen.

Sorry geen idee!

En daaronder heb ik ruimte voor nog een school. De enige school die ik hier kan invullen is de basisschool, maar moet dat? En wat moet ik dan bij "Major field / subjects of studies" opschrijven? Ik heb hier ook volgens mij geen diploma van gehad.

Ik zou niet je basisschool noemen, volgens mij is dit alleen voor mensen die op verschillende scholen gezeten hebben.

Daarna staat er 'Motivation' met ruimte voor een motivatie. Maar hier staat dat ik het formulier + een motivation letter moet opsturen. Moet ik dan ook gewoon die motivatiebrief schrijven?

Hoeveel ruimte is er hier? Het lijkt me onlogisch dat je twee keer een motivatie brief moet schrijven, dus inderdaad daar de motivatiebrief

Als laatste staat er in het formulier dat ik ook nog een paspoort foto moet opsturen. Moet dat dezelfde zijn als de foto die ik nu in mijn paspoort heb, of een nieuwe paspoort foto laten maken? Want ik zie er nu ook heel anders uit dan wanneer die foto is gemaakt.

Deze foto is voor in hun leerlingenbestand, ik zou dus inderdaad een nieuwe paspoort foto maken.

en dan iets praktisch.. hoe moet je dit allemaal versturen? Gewoon een dikke envelop met een eventuele pasfoto in een zakje zodat die niet kwijt raakt? En dan ook aan elkaar geniet?

In een grote envelop, pasfoto eventueel in een klein envelopje of zakje. Ik zou het niet aan elkaar nieten maar gewoon los doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 09:57
Camou
Camou is offline
Heel erg bedankt! Vandaag ga ik nog mijn cv schrijven en een foto laten maken.. en dan wordt het wachten op aanbevelingsbrieven. Voor de zekerheid schrijf ik nog een motivatiebrief, want er staat echt nadrukkelijk bij 'this form + motivation letter'. Wel dubbelop, maar goed.

Nogmaals, bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-03-2011, 16:39
Camou
Camou is offline
Volgens mijn engels docenten moet er achter 'Class of degree' staan "Pre-university education" handig voor mensen die het ook zoeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten