Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2011, 16:23
Balpen
Balpen is offline
hallo iedereen, ik ga me even snel voorstellen.
Ik ben een jongen en ben al meer dan een jaar samen met mijn vriendin. Er is een leeftijdsverschil van 4.5jr tussen ons.

Als mn vriendin op school is laat ze vaak niets van zich horen...vroeger (als we 5-6maanden samen waren) was dit echt niet, dan stuurde ze zeker 10-15 sms'en als ze op school zat.
Nu sinds ik haar ken sta ik speciaal vroeger op om beetje met haar te kunnen sms'en. Dan hoor ik direct iets van haar smorgens en is ze blij (heeft ze ook zelf gezegd en ze zou het nimeer kunnen missen blijkbaar). Nu de laatste maanden sms't ze op school echt minder (1-2 smsen op school en soms zelfs helemaal niets...zelfs niet tijdens de pauze).
Ik heb haar er al over aangesproken, dat ik het eigenlyk ook belangrijk vond haar overdag te horen...anders mis ik haar (ja ook na een jaar ).

Nu sta ik NOG ALTIJD vroeger op voor haar om te kunnen sms'en (ik sta soms 4u vroeger op dan ik normaal zou moeten opstaan om naar de les te gaan!)..maar hoor ik haar niet meer als ze op school zit...
Als ze geen school heeft antwoordt ze soms 1.5u niet op mijn smsen (vroeger had ik er een drama van gemaakt, nu is het nog ok)...maar als ik dat doe, staat ze na 20min al te zeggen dat ik stil ben/of vraagt ze of ik boos ben en zo.
Nu krijg ik de laatste tijd meer en meer het gevoel dat ik precies alle moeite doe...'smorgens vroeger opstaan en zo, en dat zij zelfs geen moeite doet om een paar sms'jes te sturen op school.

Als ik haar erover aansprak was het in het begin 'sorry ik zal er in het vervolg op letten'...maar de laatste tijd komt het vaker over als (ZO ZEGT ZE HET NIET, MAAR KOMT WEL ZO OVER) "kerel doe eens niet zielig".
Ligt het nu aan mij?
ahja bye the way...we zien mekaar maar 2-3 avonden per week...voor de rest nooit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2011, 17:32
Verwijderd
Denk dat ze interesse aan het verliezen is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 17:51
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Denk dat ze interesse aan het verliezen is.

ook als ze zegt dat ze me nooit zal verlaten omdat ik haar gelukkig maak? (heeft ze enkele dagen geleden nog gezegd)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 18:21
AzN
AzN is offline
Misschien vind ze 't gewoon vervelend om je iedere dag zo vaak te moeten sms'en en zeker als ze niets te melden heeft.. In 't begin was 't wel lief en leuk, maar onderhand begint ze 't schijnbaar toch echt zat te worden. Je doet dan wel meer moeite voor haar dan zij voor jou door eerder uit bed te komen voor 't sms'en, maar misschien is dat wel overbodig.. Eén à twee smsjes per dag (en op sommige dagen geen één) is heus niet abnormaal weinig hoor . Ik zou zeggen, praat er met haar 'ns over. Vraag haar waarom ze minder is gaan sms'en, in plaats van dat je haar 'erop aanspreekt'. De kans is groot dat 't niets met jou te maken heeft, maar met 't sms'en an sich.
Oud 04-04-2011, 19:18
igfy
igfy is offline
Maak je je druk omdat ze je minder sms't of omdat je bang bent dat ze minder voor je voelt? Alleen omdat ze minder sms't betekent niet dat ze niet meer van je houdt. Ik zou er geloof ik persoonlijk een beetje gek van worden als ik ieder moment van de dag aan mijn vriend zou moeten laten weten hoe het met me ging/wat ik aan het doen was. Zeker als ik eigenlijk bezig was met andere dingen. Waarschijnlijk heeft ze het in de pauze gewoon gezellig met vriendinnen en denkt ze er niet altijd aan om jou te sms'en. Daar is niets mis mee, het is namelijk heel belangrijk dat je binnen een relatie ook een beetje je eigen contacten hebt.

Als je meer contact met haar wil zou je kunnen voorstellen om op vaste momenten, bijvoorbeeld een paar keer per week op de dagen dat je elkaar niet ziet, een halfuurtje/uurtje te msnnen/skypen. dan heb je meer diepgang dan met smsjes en bovendien is het nog veel goedkoper. Ook hoeft je vriendin dan haar aandacht minder te verdelen tussen jou en wat ze op school doet. Je kan ook proberen om in het weekend overdag wat samen te gaan doen?
Oud 04-04-2011, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Maak je je druk omdat ze je minder sms't of omdat je bang bent dat ze minder voor je voelt? Alleen omdat ze minder sms't betekent niet dat ze niet meer van je houdt. Ik zou er geloof ik persoonlijk een beetje gek van worden als ik ieder moment van de dag aan mijn vriend zou moeten laten weten hoe het met me ging/wat ik aan het doen was. Zeker als ik eigenlijk bezig was met andere dingen. Waarschijnlijk heeft ze het in de pauze gewoon gezellig met vriendinnen en denkt ze er niet altijd aan om jou te sms'en. Daar is niets mis mee, het is namelijk heel belangrijk dat je binnen een relatie ook een beetje je eigen contacten hebt.

Als je meer contact met haar wil zou je kunnen voorstellen om op vaste momenten, bijvoorbeeld een paar keer per week op de dagen dat je elkaar niet ziet, een halfuurtje/uurtje te msnnen/skypen. dan heb je meer diepgang dan met smsjes en bovendien is het nog veel goedkoper. Ook hoeft je vriendin dan haar aandacht minder te verdelen tussen jou en wat ze op school doet. Je kan ook proberen om in het weekend overdag wat samen te gaan doen?
helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 22:14
Mandii--xx
Mandii--xx is offline
Als jij haar nou ook minder gaat smsen,
en dus ook niet meer 4 uur vroeger opstaan, om haar te smsen,
misschien gaat ze dan zelf weer meer smsen!?
Oud 04-04-2011, 23:02
Verwijderd
Maar wacht even, waarom sta je eerder op om haar te smsen? Ik sms vanuit mijn bed/de trein/op de fiets/waar ik dan ook ben. Als ik daar behoefte aan heb. Of zie ik iets belangrijks ove rhet hoofd? Ik snap dat gedeelte niet

Verder wat Igfy zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:30
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Maar wacht even, waarom sta je eerder op om haar te smsen? Ik sms vanuit mijn bed/de trein/op de fiets/waar ik dan ook ben. Als ik daar behoefte aan heb. Of zie ik iets belangrijks ove rhet hoofd? Ik snap dat gedeelte niet

Verder wat Igfy zegt.
Wij vinden het "specialer" om elkaar direct te sms'en..we doen dit al vanaf het begin (dat we samen zijn) .
Maar dat initiatief ben ik eigenlijk begonnen...maar ze zegt dat ze er nu niet meer zonder zou kunnen, dat het anders nogal stil zou zijn 's morgens.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:35
Verwijderd
^Jamaar.... Dan nog. Vier uur eerder opstaan om te smsen? Als ik direct wil smsen, dan doe ik dan vanuit mijn bed, nadat de wekker is gegaan om de normale tijd. Ik volg het niet.

En ik vind het maar raar, eigenlijk. Ik zou me niet te druk maken om minder smsen, mijn vriend en ik zijn nu bijna twee jaar samen en gisteren smste ik pas om half vijf, toen ik in de trein terug naar huis ging. In het begin smsten we elkaar ook helmeaal plat, maar op een gegeven moment wordt dat vanzelf minder. DOe je niks aan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:37
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
^Jamaar.... Dan nog. Vier uur eerder opstaan om te smsen? Als ik direct wil smsen, dan doe ik dan vanuit mijn bed, nadat de wekker is gegaan om de normale tijd. Ik volg het niet.

En ik vind het maar raar, eigenlijk. Ik zou me niet te druk maken om minder smsen, mijn vriend en ik zijn nu bijna twee jaar samen en gisteren smste ik pas om half vijf, toen ik in de trein terug naar huis ging. In het begin smsten we elkaar ook helmeaal plat, maar op een gegeven moment wordt dat vanzelf minder. DOe je niks aan.
oké...daar zou ik het Vb echt moeilijk mee hebben..zo niet 1x voor half 5 elkaar eens horen...kzou gek worden xD.
Jaa misschien moet ik het gewoon aanvaarden zoals het is..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:45
Verwijderd
Citaat:
maar op een gegeven moment wordt dat vanzelf minder. DOe je niks aan.
Nah dat heb jij dan zo ervaren, maar dat is niet bij iedereen zo.

Desalniettemin () denk ik dat TS er gewoon vrede mee moet hebben dat een relatie van een maand oud niet hetzelfde is als een relatie van een jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:52
Verwijderd
^Dat is waar. Maar ik ken in mijn omgeving geen stelletje bij wie dat niet is. Maar je hebt wel een punt
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 10:07
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Nah dat heb jij dan zo ervaren, maar dat is niet bij iedereen zo.

Desalniettemin () denk ik dat TS er gewoon vrede mee moet hebben dat een relatie van een maand oud niet hetzelfde is als een relatie van een jaar oud.
Opzich smsen we nog wel veel als ik hier zowat het gemiddelde zie... =p
Maar het is enkel als het school is hé, daarbuiten is alles nog ok =)...bedoel dat buiten school niet aanvoelt alsof ik weinig met haar sms
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 10:17
Verwijderd
^Dan kan het ook zijn dat ze op school met school bezig is. Of met vriendinnen. Of met vrienden. Of met eten. Of met leraren. Of iig niet met jou. Niet zoveel dat ze de behoefte heeft om je zoveel te smsen. Als ik druk bezig ben (school/werk/hobby) kan mijn vriendje smsen wattie wil, maar ik sms pas terug als het mij uitkomt. EN dat is andersom ook zo.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 11:38
Verwijderd
wellicht is ze tot de conclusie gekomen, dat je op school op moet letten om later niet een of ander sullig huisvrouwtje te worden.

Grow some balls...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 16:28
Verwijderd
Als ik jou een goede tip mag geven; kap direct met dat vier uur eerder opstaan om te kunnen smssen, want dit voelt voor je vriendin harstikke beklemmend aan.

En als ze niet zoveel smst, heeft ze daar gewoon geen zin in en dat wil niet gelijk zeggen dat ze minder van je houd.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 16:29
Verwijderd
Citaat:
^Dan kan het ook zijn dat ze op school met school bezig is. Of met vriendinnen. Of met vrienden. Of met eten. Of met leraren. Of iig niet met jou. Niet zoveel dat ze de behoefte heeft om je zoveel te smsen. Als ik druk bezig ben (school/werk/hobby) kan mijn vriendje smsen wattie wil, maar ik sms pas terug als het mij uitkomt. EN dat is andersom ook zo.
haha dat herken ik.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 10:02
Verwijderd
Stop met dat vier uur eerder opstaan en sms haar niet meer zoveel. Ik denk dat ze zich een beetje geclaimd voelt door jou.
Als ze niet terug smst, is dat een teken dat ze het smssen van jou irritant vind. En niet dat ze minder van je houd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 11:34
Catch
Catch is offline
Stop met dat 4 uur eerder opstaan en kies voor jezelf, volgens mij ben je echt compleet toegewijd aan haar. Het moet wel van twee kanten komen in een relatie. Verlies jezelf niet uit het oog hè.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Stop met dat 4 uur eerder opstaan en kies voor jezelf, volgens mij ben je echt compleet toegewijd aan haar. Het moet wel van twee kanten komen in een relatie. Verlies jezelf niet uit het oog hè.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 22:29
Balpen
Balpen is offline
Citaat:
Daarstraks waren we aan het smsen...het was een gesprek zoals een ander. Ik was even iets bezig waardoor ik 20 min niet antwoordde en ZIJ was al ongerust en begon smsen te sturen in de trend "waarom ben je zo stil?"...5min later weer...dusja het is net dat dat ik niet snap...jullie zeggen dat ze minder wil smsen..maar dan krijg ik van haar kant zo'n reacties als ik 20 min niet antwoord. Ok ze wist wel dat ik thuis was en niet op school of zo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 22:39
DmCraanen
DmCraanen is offline
20 min....en 1.5uur.....ik krijg soms na 5 uur ofzo pas een reactie en moet toch zeggen dat er niks mis is tussen ons over dat 20 minuten verhaal hierboven; na zo'n lange tijd is ze misschien gewend dat jullie steeds moéten smsen (een soort rolpatroon zeg maar). Praat hier met haar over en wees er ook even kritisch over...het is ook geen zonde om minder te smsen en dat hoeft niet perse een lack of interest te betekenen.
Oud 08-04-2011, 12:00
Verwijderd
Weet je wat ook leuk is met een telefoon, als je meteen antwoord wil dan kun je ook gewoon bellen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:14
Catch
Catch is offline
Citaat:
Daarstraks waren we aan het smsen...het was een gesprek zoals een ander. Ik was even iets bezig waardoor ik 20 min niet antwoordde en ZIJ was al ongerust en begon smsen te sturen in de trend "waarom ben je zo stil?"...5min later weer...dusja het is net dat dat ik niet snap...jullie zeggen dat ze minder wil smsen..maar dan krijg ik van haar kant zo'n reacties als ik 20 min niet antwoord. Ok ze wist wel dat ik thuis was en niet op school of zo
Ze moet zich niet zo aanstellen. Je hebt geen relatie met elkaar om maar smsjes te ontvangen. Misschien moet je eens met haar gaan praten over haar gedrag want het zou mij vreselijk op de zenuwen werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Ze moet zich niet zo aanstellen. Je hebt geen relatie met elkaar om maar smsjes te ontvangen. Misschien moet je eens met haar gaan praten over haar gedrag want het zou mij vreselijk op de zenuwen werken.
Ja, maar je hebt het tegen iemand die 4 uur (!!!!!) eerder gaat opstaan om zijn vriendin te smsen en die zich druk maakt om het feit dat ze minder met hem smst dan in het begin. Volgens mij is haar gedrag nog niet het gedrag dat moet veranderen, afgezien van deze ene keer dan. Maybe.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:28
Catch
Catch is offline
Citaat:
Ja, maar je hebt het tegen iemand die 4 uur (!!!!!) eerder gaat opstaan om zijn vriendin te smsen en die zich druk maakt om het feit dat ze minder met hem smst dan in het begin. Volgens mij is haar gedrag nog niet het gedrag dat moet veranderen, afgezien van deze ene keer dan. Maybe.
Uiteraard . Maar volgens mij houden ze het samen in stand. Ik vind het zo sneu om hierover heibel te maken met zijn tweetjes.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:31
Lente
Lente is offline
pffff sms elkaar als je daar zin in hebt en stel je verwachtingen bij zodat je ook niet teleurgesteld wordt, dit gaat echt nergens over.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 17:45
arPos
arPos is offline
ach je went wat aan elkaar en dan kan je elkaar ook wel ff met je eigen dingen laten bezig zijn zonder geping en gesms.
Zeker na een jaar (al ben ik al helemaal niet van het texten)

Bovendien vind ik dat jij en iedereen wbt mobieltjes en tamagotchi's (smartphone) elkaar met rust moeten laten wanneer ze op school zijn
Reageren

Regels voor berichten