Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2011, 19:06
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Eya gasten,
ik vraag eventjes jullie hulp

het probleem is deze:
Mijn iPod Touch (de 2de versie, dus al oud) wil niet meer opladen :/
telkens als ik hem in mijn PC stop komt er eerst het lege batterijtje (1mm rood) met het bliksempje eronder, vervolgens gaat hij 'aan' alsof hij gaat opstarten (apple icoontje) maar na een tijdje denkt hij, och ik heb heel geen energie ervoor! en dan gaat die weer naar het batterijtje etc. etc.

Apple is ook eigenlijk zo'n grafmerk :/
(R.i.p batterijen tijdperk)

Ik hoop dus dat jullie helden iets weten ^^

''Idem velle, idem nolle, id vera amicitia est''
~ "Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dát is ware vriendschap"

Laatst gewijzigd op 16-03-2011 om 19:14. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2011, 20:10
Verwijderd
Heb je het al met een andere USB kabel geprobeerd? Het kan net zo goed zo zijn dat de kabel die je gebruikt kapot is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2011, 18:45
ILUsion
ILUsion is offline
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met mijn iPod 5G (dus nog net iets ouder dan de jouwe). Het enige wat ertegen te beginnen was, was hem gewoon de hele nacht zijn ding laten doen. Waarschijnlijk gaat hij dan enkele keren aan proberen te gaan, weer uitvallen en verder proberen te laden maar normaal komt hij er wel door. Bij mij is hij er op die manier steeds wel doorgekomen (ik gok dat hij er in de ergste gevallen wel eens langer over deed).

Inderdaad is Apple spul ruk; het is nooit leuk om als je batterij volledig plat is, weer te moeten vrezen dat hij in coma zal blijven.

Als dat niet het geval is, zou ik proberen met een iets zwaardere lader (ik weet niet wat Apple er standaard bijverkoopt, ofdat 5V/500mA is (kan je er normaal wel van aflezen)). Maar je kan bv. op zoek gaan naar een lader die krachtiger is (5V/1A bv.) én iPod-compatibel (ik weet niet of dat voor de iPod Touch een probleem is, maar voor iPhone en laatste generaties iPods moet je lader compatibel zijn, anders wilt hij niet laden).

Ik vermoedde toen inderdaad ook dat hij niet genoeg stroom had en dus steeds uitviel. Waarschijnlijk hebben ze alles zo ingesteld dat hij kan opladen als de batterij helemaal leeg is, probeert op te starten van zodra er een bepaalde lading weer aanwezig is (of na een bepaalde tijd) maar dat hij tijdens het opstartproces niet blijft laden en dus al snel door zijn lading door is of heel korte tijd te veel stroom vraagt en dus de batterij op de knieën dwingt.
Oud 21-03-2011, 23:33
MiBe
MiBe is offline
Wordt hij wel herkent door iTunes?

@ILUsion: Je signature is leuker als je de tweede 'l' in 'full' weghaalt
Oud 23-03-2011, 20:26
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
na een paar dagen non stop aan de lader is hij wakker geworden :]
bedankt
Advertentie
Reageren