Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2013, 23:20
nigelgein
nigelgein is offline
ik ga dit jaar waarschijnlijk zelf op vakantie , en wil daarvoor een leuk bedrag van me ouders om dit te bekostigen.
ik ga dan niet mee met de normale ''gezins vakantie ''
de vakantie kost zelf 625 en rond de 250 ''vrij geld'' heb ik nodig.
hoeveel is redelijk

p.s. me ouders hebben ruim genoeg geld
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2013, 23:24
Em.
Em. is offline
Ik vind niet dat je ouders jouw vakantie moeten betalen, ook al hebben ze geld zat. Een vakantie vind ik iets waar je, als je niet met je ouders meegaat tenminste, zelf voor de kosten moet opdraaien - als je ouders je iets geven, is dat heel erg aardig, maar je hoeft het niet van ze te verwachten. Een vakantie heb je immers niet nodig, maar iets wat je zelf leuk vindt, dus naar mijn mening ook iets wat je zelf hoort te betalen.

Overigens duurt het nog een tijdje voor het vakantie is, dus tot die tijd kun je werk zoeken en sparen. Ik weet niet hoeveel geld je al hebt en hoeveel zakgeld je krijgt, maar het lijkt me niet onmogelijk om voor die tijd dat geld te hebben.
Oud 01-01-2013, 23:38
nigelgein
nigelgein is offline
kan wel waar zijn, maar het gaan niet om wat goed is in het algemeen maar om wat goed is voor mij
en als ik niet met hun meega dat bespaart ze een hoop geld waarvan ik best wel wat kan krijgen (vind ik )

ik krijg 6 euro per week, en verdien ongeveer 140 euro per maand met werken

dus dat kan wel, maar dan hou ik erg weinig geld over
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 07:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vaak zijn ouders een lager bedrag kwijt als je met hen meegaat op vakantie, dan wanneer je als tiener zelf op vakantie gaat.
Het feit dat je ouders 'ruim genoeg geld' hebben, wil niet zeggen dat zij verplicht zijn om dat aan jou te besteden. Als ze dat wel willen doen, is dat heel lief en fijn, maar dat is absoluut niet standaard. Je hebt nog tijd genoeg om het bedrag zelf bij elkaar te sparen. Op die manier waardeer je je vakantie ook meer, als je weet hoe lang het duurde om het bedrag bij elkaar te sparen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2013, 08:32
bierkoning
bierkoning is offline
Ik ging op mijn 17e voor het eerst zelf op vakantie met vrienden. Ik heb alles zelf betaald, en ervoor gespaard. Ik kreeg uit aardigheid 100 euro mee van moeders. Maar heb hier uiteraard niet om gevraagd.
Oud 02-01-2013, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ging op mijn 17e voor het eerst zelf op vakantie met vrienden. Ik heb alles zelf betaald, en ervoor gespaard. Ik kreeg uit aardigheid 100 euro mee van moeders. Maar heb hier uiteraard niet om gevraagd.
Zelfde verhaal hier, alleen ik was 16. Gewoon zelf betalen, je bent blijkbaar ook oud genoeg om zelf te gaan, dan moet je het ook zelf kunnen betalen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2013, 13:25
igfy
igfy is offline
Mijn ouders hebben wel eens bijgedragen aan vakanties toen ik jonger was. Ik denk dat ik dan zo'n 200 gulden/100 euro kreeg en de rest zelf betaalde. Ik heb hele aardige ouders, want ze hadden dit heus niet hoeven doen. Meestal werkte ik in de zomer eerst een maand ofzo, en ging dan op vakantie van een deel van het geld dat ik had verdiend.
Oud 03-01-2013, 13:29
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik zou blij zijn met wat je ouders je aanbieden, ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders me geld zouden geven als ik zou zeggen 'mag ik 500 euro om op vakantie te gaan en dan ga ik niet meer met jullie mee'
Oud 03-01-2013, 13:46
Em.
Em. is offline
Citaat:
kan wel waar zijn, maar het gaan niet om wat goed is in het algemeen maar om wat goed is voor mij
en als ik niet met hun meega dat bespaart ze een hoop geld waarvan ik best wel wat kan krijgen (vind ik )

ik krijg 6 euro per week, en verdien ongeveer 140 euro per maand met werken

dus dat kan wel, maar dan hou ik erg weinig geld over
Ik zeg niet dat je ouders je niets mógen geven, alleen jij brengt het alsof het moet en dat is naar mijn mening niet zo. Je zou blij moeten zijn met wát je krijgt, áls je wat krijgt.

En het argument 'maar dan houd ik erg weinig geld over' vind ik een slecht argument, want waarom heb je anders geld? Als je het niet aan een vakantie uitgeeft maar liever aan iets anders, moet je het aan iets anders uitgeven en niet aan je vakantie. Je hebt nu eenmaal een beperkte hoeveelheid geld (en tijd en alles) en je kunt niet alles hebben, dus je zult keuzes moeten maken: óf een vakantie óf iets anders óf niets uitgeven als je het wel erg jammer vindt dat je anders weinig geld hebt.
Oud 03-01-2013, 15:22
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Als je oud genoeg bent om zonder je ouders op vakantie te gaan, ben je ook oud genoeg om er zelf voor te sparen lijkt me. Maar een redelijk bedrag voor je ouders om toch te geven lijkt me 50, hooguit 100 euro.
Oud 04-01-2013, 07:31
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Als je nu al je geld op gaat, is het handig om te kijken waar je (tijdelijk) minder aan kunt uitgeven. Dat kun je op zij leggen voor je vakantie. En als je dat ongemerkt wil laten doen, dan kun je bij internetbankieren instellen dat er automatisch elke maand een bepaald bedrag naar je spaarrekening wordt gestort. Dat voorkomt dat je het geld al gaat uitgeven. Bereken met een spaarplan hoeveel je kunt en moet sparen voor je vakantie: http://www.nibud.nl/scholieren/spare...om-sparen.html
Oud 04-01-2013, 11:07
nigelgein
nigelgein is offline
hoi,
ik spaar ook wel wat maar niet echt veel, interbankieren heb en mag ik niet :{
eigenlijk kan ik dit topic wel closen want ik krijge 300 van me ouder
Oud 04-01-2013, 11:27
Verwijderd
Waar ga je heen?

Leuk onderschrift trouwens...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 09:47
nigelgein
nigelgein is offline
ik wil naar lido di jesolo met simbo
tnx
Oud 05-01-2013, 09:50
Verwijderd
Citaat:
tnx
waar ligt die plek?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 12:11
Verwijderd
Als ze ruim genoeg geld hebben lijkt het me geen probleem toch?

Waarom hier aan ons vragen dan wat redelijk is, als je dat zelf het beste kan beoordelen?

9 van de 10 topics zijn lulkoek tegenwoordig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2013, 23:07
nigelgein
nigelgein is offline
Citaat:
Als ze ruim genoeg geld hebben lijkt het me geen probleem toch?
dat zeg ik ook en daar reageer iedereen dus op.... dus geen lulkoek
Oud 06-01-2013, 12:51
Verwijderd
...wat?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 15:28
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ligt eraan waar zij heen gaan he, als zij een vakantie voor 1000 doen met z'n vieren lijkt het me redelijk om 150 aan jou te betalen aangezien het niet meteen 25 % goedkoper wordt,

maar goed, als je ouders niet betalen wat "redelijk" is, zijn zij nog niet meteen fout. Persoonlijk betalen mijn ouders de hele vakantie. Maar uiteraard neit als ik vaker dan een keer per jaar of meer als een week per jaar ga, ze gaan zelf immers ook niet vaker.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2013, 15:15
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Bij ons geldt de regel dat als je niet meegaat op de gezinsvakantie, je dan het geld dat normaal aan jou wordt besteed gewoon cash krijgt om dan zelf met vrienden op vakantie te gaan.
Dit heb ik vorig jaar gedaan, maar dit jaar ga ik zowel mee met mijn familie als met vrienden. Dus zal ik mijn vrienden-vakantie zelf moeten betalen.
Mijn festivals betaal ik ook zelf.
Ik ben nu wanhopig op zoek naar werk voor de eerste twee weken van juli en als alles goed gaat, heb ik dan genoeg voor de hele zomer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten