Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn ouders hebben wel eens bijgedragen aan vakanties toen ik jonger was. Ik denk dat ik dan zo'n 200 gulden/100 euro kreeg en de rest zelf betaalde. Ik heb hele aardige ouders, want ze hadden dit heus niet hoeven doen. Meestal werkte ik in de zomer eerst een maand ofzo, en ging dan op vakantie van een deel van het geld dat ik had verdiend.
|
Ik zou blij zijn met wat je ouders je aanbieden, ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders me geld zouden geven als ik zou zeggen 'mag ik 500 euro om op vakantie te gaan en dan ga ik niet meer met jullie mee'
||
Citaat:
En het argument 'maar dan houd ik erg weinig geld over' vind ik een slecht argument, want waarom heb je anders geld? Als je het niet aan een vakantie uitgeeft maar liever aan iets anders, moet je het aan iets anders uitgeven en niet aan je vakantie. Je hebt nu eenmaal een beperkte hoeveelheid geld (en tijd en alles) en je kunt niet alles hebben, dus je zult keuzes moeten maken: óf een vakantie óf iets anders óf niets uitgeven als je het wel erg jammer vindt dat je anders weinig geld hebt.
|
Als je nu al je geld op gaat, is het handig om te kijken waar je (tijdelijk) minder aan kunt uitgeven. Dat kun je op zij leggen voor je vakantie. En als je dat ongemerkt wil laten doen, dan kun je bij internetbankieren instellen dat er automatisch elke maand een bepaald bedrag naar je spaarrekening wordt gestort. Dat voorkomt dat je het geld al gaat uitgeven. Bereken met een spaarplan hoeveel je kunt en moet sparen voor je vakantie: http://www.nibud.nl/scholieren/spare...om-sparen.html
|
![]() |
Ligt eraan waar zij heen gaan he, als zij een vakantie voor 1000 doen met z'n vieren lijkt het me redelijk om 150 aan jou te betalen aangezien het niet meteen 25 % goedkoper wordt,
maar goed, als je ouders niet betalen wat "redelijk" is, zijn zij nog niet meteen fout. Persoonlijk betalen mijn ouders de hele vakantie. Maar uiteraard neit als ik vaker dan een keer per jaar of meer als een week per jaar ga, ze gaan zelf immers ook niet vaker. |
![]() |
|
![]() |
Bij ons geldt de regel dat als je niet meegaat op de gezinsvakantie, je dan het geld dat normaal aan jou wordt besteed gewoon cash krijgt om dan zelf met vrienden op vakantie te gaan.
Dit heb ik vorig jaar gedaan, maar dit jaar ga ik zowel mee met mijn familie als met vrienden. Dus zal ik mijn vrienden-vakantie zelf moeten betalen. Mijn festivals betaal ik ook zelf. Ik ben nu wanhopig op zoek naar werk voor de eerste twee weken van juli en als alles goed gaat, heb ik dan genoeg voor de hele zomer ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Waar spaar je voor? Shitonya | 87 | 10-09-2004 19:24 |