Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2011, 14:48
sidneyk
sidneyk is offline
hallo ik moet voor een project een advies geven aan een bedrijf over software pakketten het gaat hierbij om het pakket Adobe CS5 het bedrijf heeft 2 machines een windows met een AMD Athlon Thunderbord 1,7+ Ghz en een iMac met Intel iMac 1,83 Ghz core duo (begin 2006). het software pakket heeft deze systeemeisen voor de windows machine Intel® Pentium® 4- of AMD Athlon® 64-processor en voor de iMac Multicore Intel-processor nu is mijn vraag kan de processor het aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2011, 14:53
Lotte^^
Lotte^^ is offline
core duo is toch multicore?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 14:55
sidneyk
sidneyk is offline
geen idee ik weet niks van processors af en heb gewoon de opdracht en systeemspecificaties gekopierd
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 15:40
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ik ben ook niet thuis in mac specificaties, maar ik neem aan dat duo > 1 dus multi.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 22:22
ILUsion
ILUsion is offline
Dat soort specs zijn eigenlijk altijd een lachertje, gewoonweg al omdat er zo veel verschillends op de markt is. Bv. Pentium 4 is al tijden niet meer courant, dus zou je denken "nieuwer zal wel beter zijn", maar dat is ook niet waar want bv. een Intel Atom-CPU van de eerste generatie is sowieso minder krachtig dan een Pentium 4.

In ieder geval: die Mac voldoet zeker en vast aan die specificaties. Die pc, volgens mij qua prestaties vergeleken met wat er op de doos staat ook wel: volgens WikiPedia is de oudste Thunderbird amper een half jaartje ouder dan de oudste Pentium 4 (dus eigenlijk gewoon vergelijkbaar): beiden kwamen uit in 2000. Waar ik me wél bedenkingen over maak, is hoe zinnig het nog zou zijn om in een werkomgeving die computer te gebruiken. Geheugen zal vermoedelijk ergens rond de 256MiB liggen en dat is volgens mij te weinig voor Adobe (ik ken de specificaties niet vanbuiten, maar dat kan je natuurlijk zelf nakijken). Voor thuisgebruik of in een kleine NGO of iets dergelijks, kan je het misschien nog wel proberen; maar voor dagelijks gebruik zou ik het afraden.

Praktisch gezien: op beide is het waarschijnlijk wel mogelijk om CS5 te draaien, op de Mac zal het volgens mij nog wel redelijk werken (wel nakijken of die genoeg geheugen heeft), maar dat durf ik niet te garanderen (weinig ervaring met Mac).
Op die pc zou ik het zelf niet meer doen. Die computer is in bedrijfstermen een fossiel, als dat bedrijf dan tweeduizend euro wilt uitgeven aan software, wilt dat volgens mij wel zeggen dat zie die software vaak nodig hebben (en als dat niet zo is, kijken ze misschien beter naar goedkopere/gratis software, afhankelijk van wat ze willen doen met die software). Koop bij die dure Adobe-software dan ook direct geschikte hardware bij, zo heel duur hoeft dat niet te zijn om al veel betere prestaties te leveren (gewoon als thuisgebruiker kom je volgens mij met 1000 euro zeker toe om een computer in elkaar te boksen die veel vlotter zal werken). Voor een bedrijf kan het misschien wel beter zijn om een nog een iets zwaardere machine in elkaar te steken (veel RAM-geheugen, goede processor, redelijke grafische kaart, een snelle harde schijf (of zelfs meerdere schijven), eventueel zelfs een SSD, een degelijk scherm, ...), je betaalt er natuurlijk wel serieus voor, maar je haalt er dat volgens mij wel uit (omdat je sneller en comfortabeler kan werken op een nieuwere computer, zeker voor dergelijke zware toepassingen).
Oud 06-04-2011, 22:26
sidneyk
sidneyk is offline
oke bedankt ik denk dat we gewoon de windows machine vervangen door een nieuwe mac
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten