Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2011, 16:44
This-Is-Me
This-Is-Me is offline
Ik weet al welke vakken & profiel ik wil gaan kiezen, ik zit nu in havo3 en ik twijfel nog of ik nu wiskunde of filosofie zal gaan kiezen. Filosofie vind ik echt héél erg intressant, maar misschien dat ik wiskunde later toch nog nodig zal hebben. Beroepen die mij leuk lijken zijn schrijfster, docent tekenen/geschiedenis/filosofie, of iets anders creatiefs. Ook antropologe lijkt me gewéldig, maar dat zal ik met mijn concentratievermogen niet redden ben ik bang.

In wiskunde ben ik trouwens niet echt geweldig, ik sta nu nog een 7 maar de cijfers dalen met het hoofdstuk..

Iemand een idee? ..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2011, 17:57
Michelleexx
Michelleexx is offline
Hoewel wiskunde later vast van pas zal komen zou ik toch doen wat je zelf leuk vindt. Als jij filosofie leuk vindt dan zou ik daar voor gaan. Wiskunde is nou niet echt een leuk vak, en je zal er veel tijd in moeten steken waarschijnlijk. Dat vergt weer veel dicipline en misschien heb je dat wel maar dan zal je het alsnog met tegenzin doen en daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten.
Als ik jou was was ik voor filosofie gegaan!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 19:49
This-Is-Me
This-Is-Me is offline
Okay, bedankt voor je reactie, ik denk ook dat ik toch maar voor filosofie ga kiezen =D
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 19:57
Em.
Em. is offline
Vergeet niet dat wiskunde superhandig is en het eigenlijk zonde is om het niet te kiezen als je er wel een voldoende voor kunt halen. Het beperkt je studiekeuzemogelijkheden later enorm. Ook al denk ik niet dat je voor je huidige ideeën wiskunde nodig hebt, je ideeën kunnen altijd nog veranderen.

Filosofie daarentegen - nou ja, wij krijgen het niet eens. Het heeft qua studiemogelijkheden en dergelijke volgens mij praktisch geen enkel nut. Dus wat dat betreft zou wiskunde kiezen veel beter zijn (en een 7 is nog lang geen 5,5, laat staan onvoldoende - en je kiest toch geen wiskunde d neem ik aan ).

Aan de andere kant is het zonde om een vak niet te kiezen dat je geweldig vindt en waar je eventueel in door wilt. Misschien kun je het alle twee kiezen (waarvan één als extra vak?)
Oud 08-03-2011, 21:54
312
312 is offline
Wiskunde. Je kunt er veel mee zoals Em. al zegt en heeft echt nut. Bovendien vind ik (en is) je cijfer allesbehalve slecht. Wel zou ik goed kijken naar je keuze voor wiskunde A of wiskunde B (kijk naar de hoofdstukken die je goed maakt).
Filosofie daarentegen is leuk, kan nuttig zijn voor je vermogen ergens kritisch naar te kijken, maar levert je geen concreet voordeel op. Als je per se filosofie wilt kiezen, dan zou ik dit doen als extra vak.
Oud 02-04-2011, 16:01
Verwijderd
Ik zou direct gaan voor wiskunde, maar ik vind wiskunde dan ook leuk Een 7 is echt NIET slecht voor wiskunde, bij ons ligt het klasgemiddelde lager (ik zit in het vierde)
Maar als ik kijk naar wat je later graag zou willen doen, zijn dat niet echt wiskundige richtingen en als je echt zeker bent van deze richtingen en je vindt filosofie geweldig interessant, kies dan filosofie.

Wiskunde zal veel meer deuren openen, maar kies vooral de richting waar je zelf volledig achterstaat zodat je er geen spijt van krijgt!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 16:47
lalalalie
lalalalie is offline
ondanks het feit dat filosofie niet als 'even belangrijk' als wiskunde wordt gezien, moet ik zeggen dat ik toch wel het gevoel heb dat ik veel aan filosofie heb. Afgzien van dat is het ook gewoon een erg leuk vak. Als hier je interesses liggen zou ik zeggen: ga ervoor.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 13:37
Hanneke
Hanneke is offline
Als het kan zou ik het allebei kiezen. Filosofie is dan wel voor geen één studie verplicht, maar het komt toch altijd terug. En wiskunde komt ook in vrijwel elke studie terug. Beiden belangrijke en leuke vakken
Oud 03-04-2011, 14:20
piraat013
piraat013 is offline
Als je wiskunde leuk vindt moet je toch echt dringend naar je huisarts toe xd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten