Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2011, 15:30
Verwijderd
Hee allemaal.

Veel mensen die zich niet echt in de nederlandse hiphopscene verdiepen hebben volgens mij een verkeerd beeld van onze hiphopscene.
Mensen denken dan vaak aan rappers als: Ali B, Yes-R, Keizer enz. Ik wil laten zien dat wij in Nederland een hoop geweldige rappers hebben en daarom hier een paar tracks die ik echt geweldig vind:

Typhoon - Zo Niet Mij . Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=j2i_T...eature=related

Salah Edin - Het Land Van Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=1o-2K...eature=channel

Fresku - Twijfel Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=0rfnTMcHkqA

Sticks & Art - Niets voor lief Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=cXNA8EMhRAU

RBDjan - Schizo Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=dyegO...0E894B32B9C86C

U-Niq - Nr 1 Linkhttp://www.youtube.com/watch?v=Abe_G7YWASc

Ik zou graag willen weten wat jullie hier van vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2011, 16:03
Schrödinger
Schrödinger is offline
MC Dark is beter.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 16:07
Batave
Batave is offline
MC Martin is een baas.
Oud 27-01-2011, 16:23
me-nu
me-nu is offline
In luister het allemaal zelf echt nooit, maar ik ken het wel van wat vrienden. In principe vind ik het niet heel erg, de nummers die je hebt gepost zijn nog best lekker ja, vooral die van Fresku vind ik wel gaaf (Dat nummer Shizo vind ik dan weer helemaal niets) . Maar toch zal ik het zelf niet vaak luisteren.

Ik ben ook wel eens met wat vrienden bij een hip-hop festival geweest ergens (weet niet uit mijn hoofd hoe het heette, maar was o.a. met Typhoon, Zwart licht en Steen) Dat was aan de ene kant wel gaaf, maar wat me opviel was het verschil in "vibe" met een rock/metal festival. De sfeer was veel gespannener en agressiever. Die ervaring heeft er ook wel voor gezorgd dat ik het niet zo leuk vind denk ik....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 16:30
Verwijderd
Ben nog nooit naar een concert geweest ( ben 13) maar die vrienden hebben wel smaak
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 17:52
Verwijderd
Tsja, ik heb het niet zo heel erg met nederlandse hiphop. Opgezwolle (vóór eigen wereld) was erg goed te doen. Sinds fakkelbrigade vind ik het op wat uitzonderingen na lang niet zo bijzonder meer allemaal. Duvelduvel vond ik dan weer wel erg tof maar dat is ook alweer afgelopen.

Af en toe hoor ik eens wat leuks van Hef oid maar nooit dat ik echt de behoefte krijg om er meer van te luisteren. Enige nederlandse rapper die ik écht boven iedereen vind uitsteken is Extince. Dat is de eindbaas.

Osdorp Posse heb ik nooit echt tot hiphop gerekend.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:21
Batave
Batave is offline
Ik vind Relax wel goed, maar ik weet niet zeker of dat Nederlands of Vlaams is. Ze rappen echter wel in het engels.
Oud 27-01-2011, 18:42
honkballertje
honkballertje is offline
die Fresku - Twijfel is opzich wel goed. Toch luister ik liever engelstalige (amerikaanse) rap.

Ik kan wel een lijst met rappers opnoemen, maar het liefst luister ik eigenlijk rap in combinatie met een zanger(es). (als ik naar rap luister )

voorbeelden

Eminem + Rihanna - Love The Way You Lie
Akon + Birdman + DJ Khaled + T.I. + Lil Wayne (denk dat ik ze nu wel allemaal gehad heb XD) - We Takin' Over (niet erg bekend, wel ok)
Jay-Z + Mr Hudson - Young Forever
Jay-Z + Alicia Keys - Empire State Of Mind

ook wat mindere hardcore rap in combinatie met zang (ligt er een beetje aan in welke stemming je bent wat voor muziek je luisterd. Bij mij varieert het tussen heel wat verschillende muziek soorten)

B.O.B + Bruno Mars - Nothin' on You
B.O.B + Hayley Williams - Airplanes
Travie McCoy + Bruno Mars - Billionaire

ik denk dat jullie het wel doorhebben
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 18:48
Verwijderd
Dat is geen rap, dat is pop.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 19:28
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Salah Edin en U-niq vind ik helemaal niks.
Oud 27-01-2011, 20:57
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat is geen rap, dat is pop.
Dus jij wilt Eminem, Jay-Z en B.O.B. geen rappers noemen? het ging over het stuk wat ze rappen in die nummers en dat deel van het liedje is toch echt rap en niet pop.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 21:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hiphop hoort zo:

Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 22:40
DAH
DAH is offline
Ik heb niet veel met rap, maar mexicaanse/midden- en zuid amerikaanse rap is echt geweldig. Ik versta er geen bal van, maar het klinkt lekker.
Oud 28-01-2011, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Dus jij wilt Eminem, Jay-Z en B.O.B. geen rappers noemen? het ging over het stuk wat ze rappen in die nummers en dat deel van het liedje is toch echt rap en niet pop.
Dus omdat er een stukje wordt gerijmd is het opeens rap? Eminem is een van de weinige die naast pop ook nog echt rap maakt. Maar dat is in vergelijking met zijn oude materiaal al lang niet meer zo bijzonder.

Een leuke term voor het geheel vind ik eigenlijk hip-pop. Pop dat schuil gaat onder het kopje hiphop.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 10:23
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
Hiphop hoort zo:

[filmpje]
Deze man snapt hoe het zit. Da's echt de good stuff.

Fresku is wel een baas inderdaad, verder dig ik Opgezwolle/Fakkelbrigade, Zwart Licht, Foreign Beggars en nog een paar. Grootste deel is bagger tho.

Om nog even mijn fav groep er in te gooien, Jurassic 5. Die lui waren goed zeg.

Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 11:39
Breakdown
Breakdown is offline
Fresku heb ik een keer live gezien maar dat is niet helemaal mijn smaak.
Geef mij maar liever dingen als Insane Clown Posse die rap vind ik wel leuker als je het nog rap wil noemen dan, want snap niet meer wat wel en niet onder rap valt xD

Insane Clown Posse - Fonz Pond

Dat is gewoon een ziek nummer
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 13:22
Verwijderd
Al die amerikaanse hiphop enz. is veel te commercieel, daar gaat het meer om de beat dan om de tekst, terwijl de het eigenlijk om de tekst gaat. En bij rap zijn er ook vaak woordspelingen enz en die kan je dan soms niet begrijpen in het engels,( bij een spreekwoord bijvoorbeeld )
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 13:47
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Wil je nou zeggen dat woordspelingen niet mogelijk zijn in de Engelse taal?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 14:13
Verwijderd
Ik zeg dat ze niet te begrijpen zijn, en dan spreek ik alleen voor mezelf. Ik begrijp sommige dingen in het engels niet omdat mijn engels nou niet bepaald geweldig is..
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Al die amerikaanse hiphop enz. is veel te commercieel, daar gaat het meer om de beat dan om de tekst, terwijl de het eigenlijk om de tekst gaat.
Je moet ook niet naar 'hiphop' luisteren dat op tv komt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2011, 16:51
Breakdown
Breakdown is offline
Dat is helemaal opgegeilde troep
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 17:42
me-nu
me-nu is offline
Ik heb gisteren iets heel gaafs ontdekt, ik dacht ik deel het met jullie in het kader van goede Nederlandse rap :-D Een mix tussen Zwart Licht en Steen, heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Osdorp Posse heb ik nooit echt tot hiphop gerekend.
Tot wat dan wel?

Verder wat jij noemt .

Osdorp Posse is sowieso mijn favoriet. Def P op zijn eentje ook wel.
Onderhonden.
En ABN (Vlaams) natuurlijk. Oh en 't Hof van Commerce.

En dat hierboven!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 21:52
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dus omdat er een stukje wordt gerijmd is het opeens rap? Eminem is een van de weinige die naast pop ook nog echt rap maakt. Maar dat is in vergelijking met zijn oude materiaal al lang niet meer zo bijzonder.

Een leuke term voor het geheel vind ik eigenlijk hip-pop. Pop dat schuil gaat onder het kopje hiphop.
Eigenlijk wel jammer dat je het zo bekijkt. Ik had mijn lijstje van rappers waar ik weleens naar luister wel af kunnen maken hoor (dan waren we aangekomen bij bijvoorbeeld namen als Dr.Dre, 50 Cent, Snoop Dogg (eventueel nog namen als Tupac toevoegen)

als je dat lijstje zo ziet

Tupac
Dr.Dre
Eminem
Snoop Dogg
50 Cent

dan denk ik dat we de mensen die Rap (zoals die nu is) echt op de kaart hebben gezet wel zo'n beetje hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 22:11
DAH
DAH is offline
Sugarhill Gang ftw!
Oud 30-01-2011, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Tot wat dan wel?
Woordenklungel. Ik heb het nooit kunnen vinden met Ossiepossie, ik vind hun lyrics vaak (vaak, want er zit soms best wat leuks bij) erg droog en simpel en hoe het allemaal gespit wordt vind ik nogal houterig. Ik vind het ook altijd heel vreemd om mensen te horen pochen over dat ze hiphop óók leuk vinden en dan met een naam als osdorp posse komen.

Zeg maar het gevoel dat je heel veel rock luistert en er heel geïnteresseerd bent in alles wat ermee te maken heeft en dan komt iemand jou vertellen hoe geweldig limp bizkit wel niet is; Best leuk hier en daar, maar absoluut niet serieus te nemen in het genre.

Citaat:
Tupac
Dr.Dre
Eminem
Snoop Dogg
50 Cent
dan denk ik dat we de mensen die Rap (zoals die nu is) echt op de kaart hebben gezet wel zo'n beetje hebben.

En nog veel meer. Echt heel veel meer
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Woordenklungel. Ik heb het nooit kunnen vinden met Ossiepossie, ik vind hun lyrics vaak (vaak, want er zit soms best wat leuks bij) erg droog en simpel en hoe het allemaal gespit wordt vind ik nogal houterig. Ik vind het ook altijd heel vreemd om mensen te horen pochen over dat ze hiphop óók leuk vinden en dan met een naam als osdorp posse komen.

Zeg maar het gevoel dat je heel veel rock luistert en er heel geïnteresseerd bent in alles wat ermee te maken heeft en dan komt iemand jou vertellen hoe geweldig limp bizkit wel niet is; Best leuk hier en daar, maar absoluut niet serieus te nemen in het genre.
Oh dan verschil ik van mening met je op dat vlak. Tenminste, de eerdere platen vond ik vaak wat gemaakt gerijmd, maar zeker de cds vanaf Geendagsvlieg vind ik schitterend. Daarnaast heb ik ze live gezien en ze waren voor mij zeker de moeite waard, zelfs bij een publiek van 20 man, en ze ontmoet en dat was voor mij erg gaaf . We zijn nog samen met Def P en King hier iets gaan drinken in de stad, wat erg tof is als je een fan bent. Er zijn foto's van mij maniakaal grijnzend met Def P ^^.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 12:52
Verwijderd
Dat kan. Het lijkt me ook een toffe peer verder hoor die Def P, ik heb alleen echt niets met zijn muziek verder en die emotie deel ik opvallend genoeg met elke kameraad die ook hiphop luistert.

(en nog opvallender is er dus ook iemand bij die helemaal geen hiphop luistert máááár Osdorp Posse vindt hij dan weer geweldig!)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gisteren iets heel gaafs ontdekt, ik dacht ik deel het met jullie in het kader van goede Nederlandse rap :-D Een mix tussen Zwart Licht en Steen, heerlijk!
[filmpje]
Dat album is pas net uit, en is idd heel vet, vooral met die dubstep beats enz.

Laatst gewijzigd op 31-01-2011 om 01:10.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 14:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Eigenlijk wel jammer dat je het zo bekijkt. Ik had mijn lijstje van rappers waar ik weleens naar luister wel af kunnen maken hoor (dan waren we aangekomen bij bijvoorbeeld namen als Dr.Dre, 50 Cent, Snoop Dogg (eventueel nog namen als Tupac toevoegen)

als je dat lijstje zo ziet

Tupac
Dr.Dre
Eminem
Snoop Dogg
50 Cent

Maar de pioniers van hiphop vergeet je voor het gemak even?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 18:15
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat de 'pioniers' van hiphop behalve het gerijm vrij weinig te maken hebben met de huidige hiphop artiesten. Daarnaast zijn rappers qua lyrics in de jaren 90' over het algemeen een stuk sterker dan de oudere artiesten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 21:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar de pioniers van hiphop vergeet je voor het gemak even?
De rap zoals die NU heeft de bovengenoemde namen vaak als voorbeeld. Ik denk dat de pioniers van nu (naast dat ze echt begonnen zijn met rap zelf) nog maar erg weinig invloed hebben op de rap van nu.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:04
Thinus
Thinus is offline
Nederlandse rap ik houd er wel van ja. Fresku, engel, diggy dex en typhoon dan vooral. Opgezwolle heeft me nooit zo geboeid.

Extince en brainpower hebben ook wel goeie nummers trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 20:51
Frank
Frank is offline
Oud 29-03-2011, 13:03
nigga
nigga is offline
wow wat een n00bs zeg haha, hip hop hoeft niet altijd "braaf" or "consious" te zijn hoor als het een dope beat heeft met een artist die gwoon goed flowt, ik heb de groei van hh in nl zelf meegemaakt, ik checkte buitenwesten tours, gpvnl van 1999, ja toen jullie nog wa wa of boe boe deden met je mams
Met citaat reageren
Oud 29-03-2011, 23:48
TheEditor
TheEditor is offline
Citaat:
wow wat een n00bs zeg haha, hip hop hoeft niet altijd "braaf" or "consious" te zijn hoor als het een dope beat heeft met een artist die gwoon goed flowt, ik heb de groei van hh in nl zelf meegemaakt, ik checkte buitenwesten tours, gpvnl van 1999, ja toen jullie nog wa wa of boe boe deden met je mams
jonguh heb d groei van hh zelf meegemaakt ik snap die shit jwt jullie zyn gwoon dkke rare gaste die nie snappe

alle bitchez komen naar my voor de echte shizz
Met citaat reageren
Oud 31-03-2011, 09:29
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Je hebt die jaren zo te zien niet besteed aan het verbeteren van je schriftelijke vaardigheden.
Oud 31-03-2011, 13:56
Joostje
Joostje is offline
Afrika bambaataa, dat is de shit
Reageren

Regels voor berichten