Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2011, 10:05
ronalddegeus
ronalddegeus is offline
Hallo iedereen,

ik heb een verschrikkelijke hekel aan lezen. ik betrap mezelf er keer op keer op dat ik hooguit de een derde van mijn boekverslag-boek lees en de rest van info vervolgens van internet haal.
Kom ik hiermee in de problemen in de zesde klas(ik zit nu in de 4VWO) als ik een mondeling over die boeken krijg?

Wat zijn jullie ervaringen?

Ronald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2011, 17:55
Krekkie
Krekkie is offline
Gewoon goed de samenvattingen doorlezen die je op het internet vind en je er een beetje in verdiepen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2011, 19:33
Jefar
Jefar is offline
Een boek kiezen waarvan ook een film is, dat werkt meestal wel denk ik
Oud 22-03-2011, 19:57
Naimin
Naimin is offline
Citaat:
Een boek kiezen waarvan ook een film is, dat werkt meestal wel denk ik
Dit zou ik niet doen! Boeken en films verschillen soms nogal.
Delen kunnen anders in een boek staan dan dat het in de film is gezet.
Soms gaat er in het boek iemand dood, en in de film niet.

Enz.

Ik zou gewoon goed de samenvattingen doorlezen
Oud 24-03-2011, 18:22
Associated
Associated is offline
He,dat heb ik ook, sterker nog, ik moet morgen een boekverslag inleveren en ik moet nu nog beginnen met lezen.
Het boek heeft 227 bladzijden. Ik zit in 4 HAVO.
Oud 02-04-2011, 10:14
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Ligt eraan wat voor leraar je voor Nederlands hebt.
Ik heb echt zo'n fanaat als leraar die bijna alle boeken gelezen heeft lijkt wel.
Ook ik heb pas 1 boek gelezen van de 12 ( vwo6), en ik denk dat het mondeling wel een probleem wordt.
Als ik jou was zou ik de boeken wel lezen, scheelt je een hoop stress straks.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 10:22
Rivka
Rivka is offline
Soms moet je gewoon dingen doen waar je een hekel aan hebt, dat is nou eenmaal niet anders. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan wiskunde (ik kan het ook echt niet), maar denk je dat ik dingen uit het antwoordenboekje overneem? Nee. Gewoon omdat het zinloos is, net als stukken boekverslag van internet kopiëren. De samenvattingen doorlezen zal zeker helpen denk ik, maar je moet het toch zelf doen, anders val je door de mand bij het mondelinge gebeuren.

Veel succes .
Oud 03-04-2011, 10:49
Verwijderd
Misschien kan je nu alvast beginnen met boeken lezen, dat scheelt straks. Een samenvatting kan wel helpen natuurlijk maar ik denk dat je met álleen een samenvatting in de problemen komt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2011, 21:19
Verwijderd
Ik heb 1 boek niet gelezen, omdat ik het heel erg lastig vond. Dat heb ik eigenlijk tijdens mijn mondeling ook gezegd. De rest heb ik allemaal braaf gelezen. Sterker nog, de boeken die ik in de vierde heb gelezen heb ik in de zesde nog een keer gelezen .

Ik zou zeker niet alleen samenvattingen lezen. Want op basis van samenvattingen kan je namelijk een boekverslag maken, maar bij een mondeling gaan ze echt doorvragen, naar een eigen mening, en andere dingen. Ik zou er zeker niet op gokken, en gewoon doen wat Kikaa zegt: Nu alvast beginnen met lezen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 20:51
Krekkie
Krekkie is offline
Citaat:
Ik heb 1 boek niet gelezen, omdat ik het heel erg lastig vond. Dat heb ik eigenlijk tijdens mijn mondeling ook gezegd. De rest heb ik allemaal braaf gelezen. Sterker nog, de boeken die ik in de vierde heb gelezen heb ik in de zesde nog een keer gelezen .

Ik zou zeker niet alleen samenvattingen lezen. Want op basis van samenvattingen kan je namelijk een boekverslag maken, maar bij een mondeling gaan ze echt doorvragen, naar een eigen mening, en andere dingen. Ik zou er zeker niet op gokken, en gewoon doen wat Kikaa zegt: Nu alvast beginnen met lezen.
Je kunt je ook in dat verslag verdiepen en antwoorden zoeken op jouw eigen bedachte vragen van bijv.: Waarom wordt die gene zojuist vermoord. Of wat dan ook.
Reageren

Regels voor berichten