Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2011, 18:29
Ruby21
Ruby21 is offline
Hoi allemaal,

Ik wil dolgraag WO Tandheelkunde studeren, nu is toegelaten worden haast onmogelijk! Ook heb ik momenteel alleen nog maar een havo diploma.

Wat is de beste manier om toegelaten te worden voor tandheelkunde?

1. vwo op de VAVO doen en maar heel hard werken zodat ik die 8-gemiddeld haal (en dan nu alvast beginnen met leren aangezien ik een half jaartje werk)
2. ingeloot worden voor HBO Mondzorgkunde in Groningen en dan in het derde jaar geselecteerd worden om tandheelkunde te mogen volgen
3. P halen van HBO Mondzorgkunde en de 4 deelcertificaten en dan loten voor Tandheelkunde
4. Toelatingstoets Belgie

In ieder geval bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2011, 12:33
Verwijderd
Bij optie 3 word je automatisch in lotingsklasse C geplaatst, waar je ook in zou zitten met een VWO-eindcijfer tussen 7 en 7.5. Als je denkt dat je op het VWO hoger dan een 7,5 gemiddeld kunt halen en dus in klasse B of of A terecht komt, kun je dus beter voor optie 1 gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 12:34
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Optie 2 kan niet meer, je kan sinds jaar niet meer via mondzorgkunde tandhelkunde gaan studeren.
Bij optie 3 is sinds dit jaar wat veranderd: deelcertificaten worden niet mee aangenomen, en als je via een HBO P wilt gaan moet je alles zelf betalen en krijg je geen studifi meer, je kan voor het eerste jaar rekenen op zo'n 30,000 euro.

Volgens mij waren er vorig jaar erg weinig kandidaten in Belgie voor die toets, me veel kennis kan je die idd wel halen of toch via het vavo.

succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten