Citaat:
de doornvogel schreef:
Vijandigheid: ik merk bij niet- gelovigen vaak een vijandigheid tegenover christenen. Is dat omdat jullie die vijandigheid juist bij christenen voelen? En waar baseren jullie dat op. Ik zou het belachelijk vinden als christenen zich beter voelen als niet gelovigen.
|
Ik ben niet zozeer vijandig tegen christenen. Ik heb echter wel een hekel aan de katholieke kerk en het christelijke moraal. In mijn ogen zijn de christenen gewoon totaal op onzin gericht en hebben daar het merendeel van de mensheid in meegesleept. En ik voel me wel degelijk beter als gelovigen.
Citaat:
Verchillen: Het moet er even uit. God is niet dezelfde als Allah, echt niet hoor. Ga er dan aub wat meer over lezen. Dan zou je dat allang te weten zijn gekomen.
|
Hmm, ok. Een pot nat in mijn ogen. Een God is een God, of je hem nou Allah of God noemt. Maar er zullen wel nuanceverschillen zijn, anders hadden we nu ook niet van die oorlogen.
Citaat:
Oorlog: waarom is er oorlog als er ook een God is? De bekende vraag. Voor zover ik weet maken mensen oorlog. En dat God niet contstand gaat ingrijpen betekent niet dat het hem geen reet interseert. Als hij oorlogen zou voorkomen waren wij robotten toch? wij hebben een vrije wil, daar is onze ellende aan te danken/wijten.
|
Niks mis met een oorlog hoor, zolang het maar niet in een massale slachting veranderd omdat mensen het nodig vinden om van een oorlog een jihad te maken. (De christenen zijn hier ook erg goed in). Oorlog zorgt ervoor dat vrede weer betekenis krijgt.
Citaat:
Ik ben zelf christelijk en ik zou het erg op prijs stellen als mensen niet zo bevooroordeeld zouden zijn, en zo vijandig. Ik geef toe: als andere christenen dat oproepen is het logisch dat je je daaraan stoort. Maar er zijn ook genoeg die dat niet doen. En dat zijn denk ik juist diegenen die naar dit forum gaan om met anderen te praten.
|
Niet persoonlijk opvatten dit hierboven hoor. Mijn kritiek is op het geloof in een god, nieteens op het christendom speciaal gericht. Het is geenszins vijandig bedoelt, gewoon om een goede discussie uit te lokken.