Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2011, 18:01
helperdehelp
Ik moet voor morgen iets voor scheikunde doen en ik snap er dus werkelijk helemaal niets van. De relatie van scheikunde met aluminium en wat voor invloed bauxiet (?????????????!!1!!!11!1!!11!) erop heeft. Iemand enig idee? Want allejezus, ik word er gek van. Stom rot scheikunde. Abjecte onzin D:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2011, 18:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Misschien is het handig als je een duidelijke vraag stelt? En scheikunde is helemaal geen rotvak
Oud 13-04-2011, 18:36
helperdehelp
Nou, wat de relatie van aluminium met scheikunde is EN wat voor een rol bauxiet in het hele aluminiumverhaal speelt. En geloof me, als je van drie gymnasium naar 3 havo moet omdat je scheikunde en natuurkunde niet aankunt ga je er een behoorlijke hekel aan krijgen. Huilhuilhuil
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 18:41
Em.
Em. is offline
Klinkt alsof het ontstaanproces van aluminium a. scheikundig is (want het is een stof en stoffen hebben met scheikunde van doen enzo) en b. bauxiet daar een rol inspeelt. Google anders eens hoe aluminium gemaakt wordt?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 18:42
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nou, aluminium is een element waar je heel veel verschillende soorten verbindingen mee kan maken. Maar dit is echt zo'n vraag als: 'wat heeft regen met het weer te maken?'

Verder is bauxiet een mineraal met aluminium. Een mineraal is dus een verbinding van een metaal zoals het in de natuur voorkomt. Om aluminium uit bauxiet te halen moet je het bewerken (wat een heel proces weer is).
Oud 13-04-2011, 18:50
helperdehelp
Ja, het productieproces en dat soort feestelijkheden heb ik inderdaad al. Maar dat van die mineralen had ik nog niet, en ik heb eigenlijk geen flauw idee of het een scheikundig proces is. Dank jullie wellllllllll
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja, het productieproces en dat soort feestelijkheden heb ik inderdaad al. Maar dat van die mineralen had ik nog niet, en ik heb eigenlijk geen flauw idee of het een scheikundig proces is. Dank jullie wellllllllll
Een scheikundig proces is een proces waarbij verschillende stoffen worden omgezet in andere stoffen. In dit geval heel beknopt: bauxiet in aluminium.

Water omzetten in ijs is niet een chemisch proces want daar verandert de chemische formule niet.
Reageren

Regels voor berichten