Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2011, 18:45
Tikazia
Tikazia is offline
Ik zit momenteel op 2 sporten; paardrijden en volleybal.
Daarnaast ook 'schoolgym'.

Alleen, ik heb geen conditie..
Misschien ligt het ook aan dat ik heel licht ben (1.73m en 50kg) maar ik snoep behoorlijk veel dus.. (daar kan het dus ook aan liggen)
Ik zou graag weer meer conditie willen krijgen, en wil ook best bijv. 2x per week hardlopen, het probleem is; ik heb geen tijd.

Ik doen u 5VWO, en dat betekent in mijn geval ook dat ik vaak tot laat school heb, met op maandagavond nog paardrijden, donderdagavond muziekles en vrijdagmiddag/avond volleybal.
En in het weekend ligt het er net aan.
Door de week hebi k natuurlijk ook nog mn bergen huiswerk..
En soms komt er nog een volleybalwedstrijd op dinsdag/woensdagavond tussen.

Heeft iemand enig idee wat een goede oplossing is?
Mn zusje (15) kwam met het idee om 's ochtends en 's avonds 100x te gaan touwtjespringen.. Klinkt alleen btj onnozel...
Iemnd verder nog tips?

Laatst gewijzigd op 19-03-2011 om 18:47. Reden: Er stond iets in wat een btj onzinnig was in detail..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2011, 10:19
honkballertje
honkballertje is offline
dat touwtje springen zou opzich nog niet eens een heel slecht idee kunnen zijn als je weinig tijd hebt hoor .
ok eigenlijk ben je dus op zoek naar een sport waar je weinig tijd in hoeft te stoppen, maar toch veel resultaat geeft. Uhm even denken hoor...
Misschien kan je direct zodra je thuis komt van school een stuk(je) hardlopen? Als je weinig tijd hebt kan je ook gewoon sneller lopen zodat je sneller moe bent en dus eerder klaar met sporten. Zou in 15-30 minuten makkelijk kunnen lukken. (zou je natuurlijk ook in het weekend kunnen doen).
Je hoeft voor sporten echt niet veel tijd te gebruiken. Als je alles intensiever doet (en daardoor waarschijnlijk korter) kan dat ook goede resultaten opleveren. En daarnaast met volleybal na de training o.i.d. nog extra rondjes enzo rennen. die 5-10 minuten die je na de training langer blijft zullen niet zo heel veel uitmaken neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 11:02
Tikazia
Tikazia is offline
Oke, haha, ik kan gewoon aan mn zusje voorstellen om 's ochtends en 's avonds te gaan touwtjespringen met haar ;p

En kan idd miss dinsdag of woensdagavond wel gaan hardlopen, of int weekend ja.
Moet ik alleen fv mn zusje overhalen om mee te gaan fz want wil niet in mn eentje ;p

Dankje voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 15:40
honkballertje
honkballertje is offline
Haha met z'n 2en hardlopen enzo is idd wel leuker dan alleen. Hopelijk wilt je zusje ook gezellig mee doen met hardlopen en/of touwtjespringen

succes!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2011, 19:39
Diamera
Diamera is offline
Voor als je gaat hardlopen: Je hebt op internet volgens mij wel ergens van die trainingsschema's die zeg maar laag beginnen en opbouwen naarmate je verder bent met je conditie. Mijn vader heeft er eentje in de badkamer hangen. Ik weet niet waarvandaan maar misschien moet je een keertje googelen, wie weet helpt het je verder. Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2011, 16:00
Pieterrrr1992
Pieterrrr1992 is offline
Kijk ik moet zelf een goede conditie hebben voor mij tennis en badminton! Ik heb die conditie opgebouwd door veel te fitnessen met name dan cardio. Nu is mijn conditie op een goed niveau!
Maar aangezien fitness voor jou geen optie is vanwege je drukte zou ik als ik jou was gewoon een cross trainer kopen omdat er trainschema's en resultaat schema's opstaan zijn maar het kost wel 180 euro! maarja dan heb je ook wat!! . Hardlopen is ook wel goed! maar dat houden de meeste mensen maar een paar weken of dagen vol en dan stoppen ze er weer mee voor een tijdje! Maarja dat is mijn eigen ervaring. Maar de keuze is aan jou! Alvast succes er mee!

Laatst gewijzigd op 21-03-2011 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2011, 14:31
justine1997
justine1997 is offline
hey mensen,
ja dit hier heeft eigenlijk niks te maken met deze topic
ik wil graag ook topics posten maar weet ni hoe ik da moet doen
(voor toch een antwoord te geven op deze topic: je moet BMX 'en)
nu geef me een antwoord op dit e-mail adres: justinedewitte@hotmail.com
thx =)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 06:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
hey mensen,
ja dit hier heeft eigenlijk niks te maken met deze topic
ik wil graag ook topics posten maar weet ni hoe ik da moet doen
(voor toch een antwoord te geven op deze topic: je moet BMX 'en)
nu geef me een antwoord op dit e-mail adres: justinedewitte@hotmail.com
thx =)
Met de knop 'Nieuw bericht' boven de lijst met topics kan je een nieuw topic aanmaken. Wat voor antwoord wil je überhaupt hebben? (maak daarvoor dan gelijk even een topic aan)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 23:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heeft iemand enig idee wat een goede oplossing is?
Mn zusje (15) kwam met het idee om 's ochtends en 's avonds 100x te gaan touwtjespringen.. Klinkt alleen btj onnozel...
Da's best een goede oefening hoor, als je het een beetje snel doet sowieso. Maar denk eerder in minuten volhouden dan aantal keer. Tellen hindert je alleen maar, en het gaat immers om het uithoudingsvermogen.
Reageren

Regels voor berichten