Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
De drie spellen uit de Stalker serie, bijvoorbeeld Shadow of Chernobyl. Die zijn ook nog knap lastig, omdat je daar echt niet als een soort rambo in kan gaan. Een groepje simpele dieren maakt je al dik af als je er gewoon naartoe loopt en gaat schieten.
Mede daardoor wandel je er ook niet zomaar doorheen. Het kostte mij toch wel een paar dagen eer ik een beetje ver was, laat staan uitspelen. Met name de AI is af en toe aardig goed, met vijanden die proberen je in de flank aan te vallen, en je dus echt gedwongen wordt om je posities goed te kiezen, en ook te veranderen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vond vooral de sfeer goed gedaan. NPCs zijn best goed geprogrammeerd. Ze hebben een eigen wil, maar dan zonder de onhaalbare wens om ze echt autonoom te laten functioneren. Ze worden op een bepaald pad geplaatst en belopen dat daarna heel erg goed. En goed geprogrammeerd ook. Je hebt rondzwerven op je uppie waarin je een soort jager bent. Je hebt binnenlocaties die een heel andere manier van vechten vragen (weinig ruimte, plus sommige vijanden die zichzelf bijna onzichtbaar kunnen maken, go figure), en later heb je meer dingen die op grootschalige veldslagen lijken. Maar in tegenstelling tot iets als Call of Duty is het dan niet dat alles al om je heen gebeurd, en jij niets doet behalve jouw deel dat de programmeurs willen. Er zijn weinig 'trigger' momenten, en heel veel gebeurtenissen spelen zichzelf min of meer lange tijd autonoom af vanaf een bepaald punt. Er zit een confrontatie tussen twee groepen NPCs in het spel, en na vijf keer die spelen kreeg ik vijfmaal een andere uitkomst als ik helemaal niet ingreep.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
[PC] Single Player Shooter Thinus | 21 | 26-04-2010 11:25 | |
Games |
de beste games die ooit gemaakt zijn Verwijderd | 287 | 28-05-2008 15:35 | |
Games |