Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2011, 22:59
TedEdFred
TedEdFred is offline
Ik speel sinds een paar maanden akoestische gitaar, maar wil overstappen op elektrisch. wat voor stijl ik wil weet ik eigenlijk niet, ik speel verschillende soorten muziek. ik heb al wat gezocht op internet en vond bijvoorbeeld de Ibanez GSA60 wel mooi. Heeft iemand tips voor een redelijke gitaar in de goedkopere klasse (150-300 euro)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2011, 18:41
Daantjer
Daantjer is offline
ga een gitaar proberen, ik had laatst een Epiphone Les Paul Studio in mijn handen, dijk van een sound en sustain, maar een gitaar moet je gewoon liggen, iedereen heeft zijn voorkeuren hierin
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 09:51
HisDudeness
HisDudeness is offline
Zou een Ibanez kiezen in die prijsklasse. Epiphone Les Paul kun je inderdaad ook overwegen. Ik zou geen pakket nemen van Ibanez maar een niet al te dure versterker er los bij kopen.

Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.feedback.nl/electrische-g...anez/sa-120-bk

http://www.feedback.nl/gitaar-verste...land/cube-15-x

Heb persoonlijk goede ervaringen met zowel die gitaar als die versterker.
Oud 11-03-2011, 10:47
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Kijk eens naar een ltd, die zijn er voor minder dan 300 en topkwaliteit
ik heb zelf als 2e gitaar een ltd viper 50, en ben nu aan het kijken voor een ltd ec401, of een ltd m300
topgitaren zijn het
Oud 11-03-2011, 11:02
HisDudeness
HisDudeness is offline
Citaat:
Kijk eens naar een ltd, die zijn er voor minder dan 300 en topkwaliteit
ik heb zelf als 2e gitaar een ltd viper 50, en ben nu aan het kijken voor een ltd ec401, of een ltd m300
topgitaren zijn het
LTD is inderdaad goed, maar persoonlijk heb ik liever een wat goedkopere Ibanez dan een goedkopere LTD. Heb zelf de EC 500 en dat is een prima gitaar. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet zo veel ervaring heb met 'goedkope' LTD modellen. Ik durf in ieder geval wél te zeggen dat ik goede ervaringen heb met Ibanez gitaren (heb er twee gehad).

Laatst gewijzigd op 11-03-2011 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 14:53
napoleonzuurtje
Citaat:
LTD is inderdaad goed, maar persoonlijk heb ik liever een wat goedkopere Ibanez dan een goedkopere LTD. Heb zelf de EC 500 en dat is een prima gitaar. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet zo veel ervaring heb met 'goedkope' LTD modellen. Ik durf in ieder geval wél te zeggen dat ik goede ervaringen heb met Ibanez gitaren (heb er twee gehad).
Nou, ik heb de ltd viper 50 in de winkel vergeleken met een epiphone van 300nogwat.
En de ltd viper hield zich goed staande, goede afwerking en niet eens zo'n slechte elementen voor een budgetgitaar.
Ik ga nu alleen voor wat duurdere gitaar omdat ik fan ben van emg's.
Ohja, als je een ltd wil, ik zou geen gitaar met ESP-EMG humbuckers pakken, dat zijn gewoon EMG-HZ's, en die vind ik persoonlijk wat minder.
Oud 16-03-2011, 14:56
TedEdFred
TedEdFred is offline
bedankt voor de reacties. Heb de ltd's bekeken, maar vind ibanez toch wat mooier. HD, jouw links doen het niet (meer)
ik ben er nu vrijwel zeker van dat het de gitaar wordt die ik eerst noemde, volgens de reviews is ie namelijk best wel goed voor zijn prijsklasse. Ik twijfel alleen nog tussen wit en zwart. En dan moet ik nog een versterker. 15 watt schijnt genoeg te zijn voor beginners en aangezien het goedkoper is lijkt dat me het beste. Of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2011, 15:21
HisDudeness
HisDudeness is offline
Citaat:
bedankt voor de reacties. Heb de ltd's bekeken, maar vind ibanez toch wat mooier. HD, jouw links doen het niet (meer)
ik ben er nu vrijwel zeker van dat het de gitaar wordt die ik eerst noemde, volgens de reviews is ie namelijk best wel goed voor zijn prijsklasse. Ik twijfel alleen nog tussen wit en zwart. En dan moet ik nog een versterker. 15 watt schijnt genoeg te zijn voor beginners en aangezien het goedkoper is lijkt dat me het beste. Of niet?
Jammer dat die links het niet meer doen. Maar met die gitaar die je wilt kopen kun je ook prima vooruit. Zo'n 15 watt Cube is prima om mee te beginnen. Zou zeker niet besparen op de versterker. Over een tijdje zul je er blij om zijn dat je net een wat betere versterker hebt gekocht die toch wat meer mogelijkheden heeft dan eentje die bij een starter pack zit. Geloof me, die wordt je namelijk snel zat.
Oud 16-03-2011, 16:28
arPos
arPos is offline
Citaat:
15 watt schijnt genoeg te zijn voor beginners en aangezien het goedkoper is lijkt dat me het beste. Of niet?
15 watt is weggegooid geld, leuk om een beetje op je kamer mee te oefenen zonder je buren pissed te maken maar compleet ontoereikend voor een mooie sound.

(nu moet ik toegeven dat dat met baservaring is, dus kan het zijn dat een gitaar door zijn hogere octaven beter doorkomt)

<3 Ibanez
Oud 16-03-2011, 18:22
HisDudeness
HisDudeness is offline
Citaat:
15 watt is weggegooid geld, leuk om een beetje op je kamer mee te oefenen zonder je buren pissed te maken maar compleet ontoereikend voor een mooie sound.

(nu moet ik toegeven dat dat met baservaring is, dus kan het zijn dat een gitaar door zijn hogere octaven beter doorkomt)

<3 Ibanez
Hangt er van af. Met een 15 watt buizenversterkertje kun je best een mooie sound produceren. Het broertje van een maat van me heeft zo'n 15 watt Cube en daar kun je best een aardig tijdje mee vooruit. Ik geloof wél dat 15 watt voor een bass niet al te fantastisch is, haha.
Oud 17-03-2011, 16:25
Issun
Issun is offline
Met een 15 watt buizenversterker kan je ook met gemak kleine optredens geven, bovendien wordt je toch uitversterkt.
Oud 17-03-2011, 20:27
TedEdFred
TedEdFred is offline
jullie hebben het over buizenversterkers, maar hoe zit dat dan met transistors? volgens internet vinden de meeste mensen buis mooier klinken, dat zou ik dan zelf moeten uitproberen, maar transistor is wel goedkoper. En als je een hogere sterkte neemt, kun je dan ook beter buis nemen? ik woon trouwens in een rijtjeshuis en zou verder voorlopig alleen met 1 iemand anders spelen (die een beginnerssetje heeft), dus ik denk dat ik dan niet veel meer nodig heb dan 15 w, ook gezien mijn budget. Tenzij het prijsverschil met een iets hogere sterkte niet zo groot is.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2011, 20:36
arPos
arPos is offline
Citaat:
jullie hebben het over buizenversterkers, maar hoe zit dat dan met transistors? volgens internet vinden de meeste mensen buis mooier klinken, dat zou ik dan zelf moeten uitproberen, maar transistor is wel goedkoper. En als je een hogere sterkte neemt, kun je dan ook beter buis nemen? ik woon trouwens in een rijtjeshuis en zou verder voorlopig alleen met 1 iemand anders spelen (die een beginnerssetje heeft), dus ik denk dat ik dan niet veel meer nodig heb dan 15 w, ook gezien mijn budget. Tenzij het prijsverschil met een iets hogere sterkte niet zo groot is.
Buizenversterkers zijn per definitie kwalitatief beter dan transistorversterkers, buizenversterkers zijn echter ook zwaarder duurder en moeten opwarmen, daarom is om te oefenen een transistorversterker iets praktischer.
Oud 17-03-2011, 22:24
Daantjer
Daantjer is offline
voor de versterker zou je natuurlijk ook een Hybrid kunnen kiezen (transistor/buis in 1) bijv. de Vox VT serie
Oud 19-03-2011, 07:56
HisDudeness
HisDudeness is offline
Citaat:
voor de versterker zou je natuurlijk ook een Hybrid kunnen kiezen (transistor/buis in 1) bijv. de Vox VT serie
Agreed. Maar met 15 watt kun je prima beginnen, hoor. Als je die versterker op vol volume draait gaan je buren dat echt niet fijn vinden.
Oud 21-03-2011, 16:52
napoleonzuurtje
Maar, ik durf te wedden dat de helft van de mensen op internet niet eens het verschil horen tussen een buizenversterker en een goede transistorversterker.
En anders, begin eens met een transistorversterker, en probeer in de winkel een tubescreamer (met transistors erin ) voor je versterker te gooien.
als het je niet bevalt kun je altijd nog gewoon een buizenversterker kopen.
ik heb nu een transistor versterker, die bevalt me goed, want ik heb redelijk high gain nodig, en bij een buis zou ik m dan onnodig hard moeten zetten.
misschien koop ik over een jaar wel een buizenversterker, en praat ik dan weer anders, maar dit vind ik op dit moment goed.
Oud 21-03-2011, 19:26
Issun
Issun is offline
Mijn eerst versterker was een (achteraf nogal slechte) 15 watt transistorversterker. Een week of twee geleden heb ik een 15 watt buizenversterker gekocht (Vox AC15C1), die echt veel en veel beter klinkt (en ook wel wat meer kost, maar goed). En hij kan hard genoeg voor een klein optreden.

Ik had, voor ik deze versterker ging kopen, ook zoiets van: tja, iedereen op internet zegt wel dat buizen beter is, maar hoeveel waarde moet ik daar aan hechten? En ja, het blijft subjectief, maar ik sluit me sinds de aankoop van m'n Vox aan bij de rest van het internetvolk.
Oud 25-03-2011, 20:31
TedEdFred
TedEdFred is offline
okee ik geloof dat buizenversterkers beter zijn, maar ben vandaag naar de muziekwinkel geweest en dat mannetje daar zei dat die 5-600 euro kosten, en transistor vanaf 80. dat is nogal een verschil, en aangezien ik volgend jaar nog een studie moet gaan betalen..lijkt het erop dat ik voor de transistor ga. Tenzij ik iets tweedehands vind, maar ik wacht sowieso tot na mn examen. nouja. ik ben toch maar een beginner. maar bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 16:50
the..guitarist
the..guitarist is offline
hallo,
Ik zeg ROLAND!
Top versterkers! egt!
Ik treed zelf op met een Roland Cube 80XL en dat bevalt me prima.
Ik heb ook een Roland 15x en die kan hard genoeg en heeft een prima kwaliteit.
En een redelijke gitaar vinden is niet zo moeilijk.
Veel succes ermee

gr. the..guitarist
Met citaat reageren
Oud 27-03-2011, 23:27
napoleonzuurtje
ik heb bij musicstore een fame stack gehaald.
voordeel van stack is, als je cab hebt betaald, heb je meer over voor je head.
lijkt duur, is het niet
Oud 30-03-2011, 19:21
Issun
Issun is offline
Citaat:
okee ik geloof dat buizenversterkers beter zijn, maar ben vandaag naar de muziekwinkel geweest en dat mannetje daar zei dat die 5-600 euro kosten, en transistor vanaf 80. dat is nogal een verschil, en aangezien ik volgend jaar nog een studie moet gaan betalen..lijkt het erop dat ik voor de transistor ga. Tenzij ik iets tweedehands vind, maar ik wacht sowieso tot na mn examen. nouja. ik ben toch maar een beginner. maar bedankt voor jullie hulp!
Wat een onzin. Transistor- en buizenversterkers zijn beide in alle prijscategoriëen te krijgen, van die 80 euro tot duizend.
Oud 17-04-2011, 16:25
HisDudeness
HisDudeness is offline
Citaat:
Wat een onzin. Transistor- en buizenversterkers zijn beide in alle prijscategoriëen te krijgen, van die 80 euro tot duizend.
Inderdaad, klopt echt geen reet van van wat die gast je verteld heeft.
Oud 19-04-2011, 13:07
Spekkerd
Spekkerd is offline
Aangezien TedEdFred nog geen idee heeft wat voor stijl hij wilt spelen zou ik eerlijk gezegd niet zeker zeggen dat hij voor een Ibanez moet gaan. Het zijn goeie gitaren, maar ze hebben relatief lage actie. Als je echt allround wilt spelen zou ik denk ik voor een Fender Squier gaan of een goedkope Washburn.
Een Roland is een goeie beginers versterker en de 15 watt variant is geloof ik zeer betaalbaar en heeft ook nog wat effecten wat helpt voor de lange uurtjes. Anders dan een Roland zou ik eigenlijk niet kiezen als je rond de 100 euro zit. Een simpele 10-15 watt versterker raak je echt heel erg snel op uitgekeken zoals al werd gezegd.
Reageren

Regels voor berichten