Advertentie | |
|
![]() |
|
Zou een Ibanez kiezen in die prijsklasse. Epiphone Les Paul kun je inderdaad ook overwegen. Ik zou geen pakket nemen van Ibanez maar een niet al te dure versterker er los bij kopen.
Zoiets bijvoorbeeld: http://www.feedback.nl/electrische-g...anez/sa-120-bk http://www.feedback.nl/gitaar-verste...land/cube-15-x Heb persoonlijk goede ervaringen met zowel die gitaar als die versterker.
||
Citaat:
En de ltd viper hield zich goed staande, goede afwerking en niet eens zo'n slechte elementen voor een budgetgitaar. Ik ga nu alleen voor wat duurdere gitaar omdat ik fan ben van emg's. Ohja, als je een ltd wil, ik zou geen gitaar met ESP-EMG humbuckers pakken, dat zijn gewoon EMG-HZ's, en die vind ik persoonlijk wat minder.
|
![]() |
bedankt voor de reacties. Heb de ltd's bekeken, maar vind ibanez toch wat mooier. HD, jouw links doen het niet (meer)
ik ben er nu vrijwel zeker van dat het de gitaar wordt die ik eerst noemde, volgens de reviews is ie namelijk best wel goed voor zijn prijsklasse. Ik twijfel alleen nog tussen wit en zwart. En dan moet ik nog een versterker. 15 watt schijnt genoeg te zijn voor beginners en aangezien het goedkoper is lijkt dat me het beste. Of niet? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(nu moet ik toegeven dat dat met baservaring is, dus kan het zijn dat een gitaar door zijn hogere octaven beter doorkomt) <3 Ibanez
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
jullie hebben het over buizenversterkers, maar hoe zit dat dan met transistors? volgens internet vinden de meeste mensen buis mooier klinken, dat zou ik dan zelf moeten uitproberen, maar transistor is wel goedkoper. En als je een hogere sterkte neemt, kun je dan ook beter buis nemen? ik woon trouwens in een rijtjeshuis en zou verder voorlopig alleen met 1 iemand anders spelen (die een beginnerssetje heeft), dus ik denk dat ik dan niet veel meer nodig heb dan 15 w, ook gezien mijn budget. Tenzij het prijsverschil met een iets hogere sterkte niet zo groot is.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Maar, ik durf te wedden dat de helft van de mensen op internet niet eens het verschil horen tussen een buizenversterker en een goede transistorversterker.
En anders, begin eens met een transistorversterker, en probeer in de winkel een tubescreamer (met transistors erin ![]() als het je niet bevalt kun je altijd nog gewoon een buizenversterker kopen. ik heb nu een transistor versterker, die bevalt me goed, want ik heb redelijk high gain nodig, en bij een buis zou ik m dan onnodig hard moeten zetten. misschien koop ik over een jaar wel een buizenversterker, en praat ik dan weer anders, maar dit vind ik op dit moment goed.
|
Mijn eerst versterker was een (achteraf nogal slechte) 15 watt transistorversterker. Een week of twee geleden heb ik een 15 watt buizenversterker gekocht (Vox AC15C1), die echt veel en veel beter klinkt (en ook wel wat meer kost, maar goed). En hij kan hard genoeg voor een klein optreden.
Ik had, voor ik deze versterker ging kopen, ook zoiets van: tja, iedereen op internet zegt wel dat buizen beter is, maar hoeveel waarde moet ik daar aan hechten? En ja, het blijft subjectief, maar ik sluit me sinds de aankoop van m'n Vox aan bij de rest van het internetvolk. ![]()
|
![]() |
okee ik geloof dat buizenversterkers beter zijn, maar ben vandaag naar de muziekwinkel geweest en dat mannetje daar zei dat die 5-600 euro kosten, en transistor vanaf 80. dat is nogal een verschil, en aangezien ik volgend jaar nog een studie moet gaan betalen..lijkt het erop dat ik voor de transistor ga. Tenzij ik iets tweedehands vind, maar ik wacht sowieso tot na mn examen. nouja. ik ben toch maar een beginner. maar bedankt voor jullie hulp!
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Aangezien TedEdFred nog geen idee heeft wat voor stijl hij wilt spelen zou ik eerlijk gezegd niet zeker zeggen dat hij voor een Ibanez moet gaan. Het zijn goeie gitaren, maar ze hebben relatief lage actie. Als je echt allround wilt spelen zou ik denk ik voor een Fender Squier gaan of een goedkope Washburn.
Een Roland is een goeie beginers versterker en de 15 watt variant is geloof ik zeer betaalbaar en heeft ook nog wat effecten wat helpt voor de lange uurtjes. Anders dan een Roland zou ik eigenlijk niet kiezen als je rond de 100 euro zit. Een simpele 10-15 watt versterker raak je echt heel erg snel op uitgekeken zoals al werd gezegd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Akoestische vs. Elektrische gitaar Southtown | 7 | 08-07-2007 12:26 | |
Muziek |
Elektrisch Gitaar Verwijderd | 7 | 03-04-2006 18:18 | |
Muziek |