Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2011, 10:27
joliem
joliem is offline
Beste lezers,

Ik heb even een vraagje, ik onderzoek op de hogeschool waarom het zo belangrijk is om vrienden in je klas en in je omgeving te hebben om succesvol te studeren.

Mijn vraag aan jullie: hoe belangrijk is een vriendschap in de klas en waarom? En zou de school hier iets aan kunnen doen?

En hoe zit het met vriendschappen buiten je school en studie om? Steunen en motiveren je vrienden je met je studie zodat je msischien wel betere resultaten haalt?

Ik zie graag jullie reacties!

Groetjes Joyce
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2011, 10:30
Verwijderd
Als jij hbo doet, is je vraagstelling toch wel heel erg simpel?

maak een enquete aan via een website
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 10:35
joliem
joliem is offline
Al gedaan en interviews gehouden, ben benieuwd wat jullie mening is!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 10:41
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Pindakaas is niet lekker. Dit terwijl ik pindasaus echt bloedje nom vind.

Gekke pinda's!
Oud 18-05-2011, 10:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn vraag aan jullie: hoe belangrijk is een vriendschap in de klas en waarom? En zou de school hier iets aan kunnen doen?
De mensen die ik tijdens twee opleidingen heb leren kennen zie ik hoogstens een handjevol personen tussen de 1 of 5 keer per jaar. Dus nee, voor mij zijn "studie-vrienden" nooit belangrijk geweest, op z'n hoogst 'mooi meegenomen'.

Citaat:
En hoe zit het met vriendschappen buiten je school en studie om? Steunen en motiveren je vrienden je met je studie zodat je msischien wel betere resultaten haalt?
Ik heb al heel lang een prima groep vrienden sinds de middelbare school. Verder heb ik voornamelijk mensen leren kennen buiten school/studie om. Steun en motivatie vind ik lastig oordelen, we zijn allemaal behoorlijk nuchter en gaan niet lopen whinen als iets niet lukt. Want klagen over hoe ellendig het gaat met je studie is natuurlijk voor zwakkelingen
Oud 18-05-2011, 11:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Voor mij waren studievrienden in elk geval niet belangrijk voor mijn studieresultaten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 12:46
Missy
Missy is offline
Citaat:
(..)

Ik heb een aantal studiegenoten, waarmee ik gewoon leuk omga en af en toe een drankje in de stad doen. Een aantal zijn vriendinnen. Ze zijn niet bepalend voor mijn studieresultaten, maar wel handig om bepaalde dingen te bespreken die studiegerelateerd zijn. Mijn vriendengroep daarbuiten heeft ook interesse in mijn studie, maar vaak op een iets minder diepere manier.
Oud 18-05-2011, 18:36
Verwijderd
Tijdens je studietijd zijn vrienden heel belangrijk, maar dat hoeven niet per se studievrienden zijn. Vriendschappen zijn sowieso erg belangrijk. Dat gezegd hebbende, vond en vind ik het altijd wel fijn om vrienden te hebben binnen mijn studie(s), zodat ik met die mensen mijn ervaringen en gevoelens kan delen en zij vergelijkbare dingen ervaren.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 19:12
Verwijderd
23%
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 00:39
Verwijderd
Nou, dat valt mee. Wel handig als je met iemand kunt praten op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten