Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2011, 20:09
diesel81
diesel81 is offline
Hallo mensen,
Ik heb 2 mei een abortus laten doen en daarna is me aangeraden om een mirena spiraal te nemen, dat heb ik gedaan omdat het veel voordelen heeft.
Ik ben sinds 2 mei nog steeds ongesteld, aan een stuk door!
Is dit normaal? zijn er meer mensen die dit hebben? of er verstand van hebben.
Ik weet dat ieder lichaam anders is maar het is donkerbruin en vind het nu allemaal wel heel erg lang duren, 2 maanden ongesteld en steeds maar maandverband of tampons gebruiken is niet bepaald fijn.
Ik ga deze week mijn huisarts bellen maar wil van te voren toch even een idee krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 20:10
Em.
Em. is offline
Ik vind het niet echt goed klinken, maar ik heb er verder niet zoveel verstand van. Maar ik verplaats het even naar L&G, daar weten ze wat meer van gezondheid en voorbehoedsmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 20:14
diesel81
diesel81 is offline
Oke sorry verkeerd geplaatst dus, toch bedankt voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 21:23
Verwijderd
Het kan bij een mirenaspiraaltje heel goed voorkomen dat je door de hormonen een tijd continu ongesteld bent, en ook prikkelt het ding je baarmoeder, waardoor er ook telkens wat bloed kan vrijkomen (kan me voorstellen dat dit na een abortus extra het geval is, omdat dat natuurlijk al een onnatuurlijke handeling was voor je lichaam). Meestal neemt het op een gegeven moment af en houdt het dan zelfs op. Maar als je onzeker bent, kun je even met je dokter overleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 13:51
Verwijderd
Ik heb ook een spiraaltje laten zetten en ben toen ook drie maanden ongesteld gweest. Ofja, echt ongesteld was het niet, ik vloeide geowon een beetje. Niet de moeite van het vertellen waard, zeg maar. Dat gebeurt met een spiraaltje, het komt meer voor. Als je het niet zeker weet, even naar de HA bellen, dat heb ik toen ook gedaan. Ik weet alleen niet meer precies wat er gezegd is
Met citaat reageren
Oud 06-07-2011, 14:40
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ook de combi abortus (hormonen die je daarvoor al had) en extra hormonen van je spiraaltje kan een mindere combi zijn maar suc6 bij de huisarts
Oud 11-09-2011, 14:04
Willemien2
Willemien2 is offline
Hopelijk gaat het inmiddels goed met je, maar een bezoekje aan de huisarts kan in deze gevallen geen kwaad.

Beterschap als het nog nodig is,
Willemien

Regels voor berichten