Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2011, 18:55
LW
LW is offline
Hallo mensen,

Ik werk in een supermarkt, en werk momenteel zeker 5 dagen in de week en heb gemiddeld elke dag rond de 1000 klanten.
Elke dag heb ik gewoon een kasverschil tussen de 1-5 euro, niet dramatisch veel maar ik vind het toch vervelend, ook omdat het elke keer word gezegd.
Verder is het niet zo dat ze moeilijk doen, dan gebeurd pas bij boven de 10-15 euro.
Ik tel mijn geld altijd netjes terug, ook kleingeld en snap dus niet hoe dit kan gebeuren.
Mijn vraag is wat kan ik nog meer doen om kas verschil te voorkomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2011, 21:08
Verwijderd
Niet echt iets. Ik draaide ook meestal wel wát kasverschil. Gewoon nog beter proberen op te letten bij het terugtellen. Maak je niet druk . Let er ook op dat je geen typfoutjes maakt als je het bedrag intypt op de kassa. Daar had ik nog wel eens last van met die touch schermen , en dat maakt het terugtellen natuurlijk niet makkelijker.

En bedenk ook: fouten maken is menselijk .
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 17:54
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Mij is verteld dat een beetje kasverschil sowieso normaal is vanwege de afronding, daardoor geef je dus af en toe 1/2 cent te weinig of teveel terug wat in de theorie elkaar zou moeten opheffen maar in de praktijk dit wel eens kasverschil geeft.
Oud 16-04-2011, 18:16
Verwijderd
Bovendien zullen klanten vaak doorlopen als je ze 10 cent te veel teruggeeft, maar er iets van zeggen als je ze 10 ct te weinig teruggeeft.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 22:12
Verwijderd
Eerder dat ze zeggen: laat die 10 cent maar zitten.
Althans, ik weet niet hoe "gierig" Hollanders zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 23:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mij is verteld dat een beetje kasverschil sowieso normaal is vanwege de afronding, daardoor geef je dus af en toe 1/2 cent te weinig of teveel terug wat in de theorie elkaar zou moeten opheffen maar in de praktijk dit wel eens kasverschil geeft.
Dat klopt wel. Toen ik zelf nog bij de MM achter de kassa zat, had ik ook meestal wel zo rond de 1 Euro kassaverschil.
Oud 17-04-2011, 15:23
arPos
arPos is offline
Geen idee, ik telde ook altijd alles (en ik had geen electronische kas, prijzen van producten netjes rond, hoofdrekenen) en had toch altijd net te veel of net te weinig.

soort sokkenmysterie.
Oud 18-04-2011, 07:45
Adore
Adore is offline
€0,- is bijna onmogelijk. Ik heb het één keer gehad, maar toen was er zelfs nog een theoretisch kasverschil van €0,01 cent.

Er zijn altijd wel klanten die 10 of 20 ct laten zitten als je ze terug wil geven, verder doet je kassa aan afronding en met 1000 klanten op een dag gebeurt het heus wel eens dat je iets verkeerd aanslaat.
Ik sta in een winkel waar ik gemiddeld met drie collega's een kassa deel en ik zie ongeveer 200 klanten, we hebben altijd wel een verschil. Hier wordt niet zo moeilijk over gedaan, omdat je de 'schuldige' toch niet kunt aanwijzen (tenzij het om een magisch bedrag gaat of als de manager de hele transactiegeschiedenis van die dag gaat uitpluizen, allebei nog nooit gebeurd).

Heb je wel eens gevraagd of het het 'sokkenmysterie' is, of dat het later om een telfout blijkt te gaan? Ik krijg dat bij kasverschillen vanaf €20,- altijd wel te horen, vaak berustte het op een telfoutje.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Zo'n klein kasverschil wegwerken is totaal zinloos. Dan moet je zoooooveel energie gaan steken in iets wat zooooo weinig waard is.

Als je de super markt gaat schoonmaken ga je ook niet elke keer het dak schoonpoetsen. Dat is het doen van die extra moeite gewoonweg niet waard. Die tijd die jij extra nodig gaat hebben om die 2,50 kasverschil per dag minder te hebben dubbel backfired je door extra wachttijden bij je kassa omdat je alles zo goed na loopt te tellen.

Is 1 klant dat wachten beu, gaat 2 keer naar andere supermarkt, had jij weer 1,50 maand voor die gemiste omzet lekker paar euro kasverschil kunnen hebben
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 09:41
Volk
Volk is offline
Ik vind zelf een kasverschil van 1-5 euro best groot. Toen ik nog achter de kassa zat was een kasverschil van onder de 50 ct normaal. Bij mij hielp het om niet te lang achter elkaar achter de kassa te zitten. En natuurlijk maakt het ook veel uit of je alleen op je kassa zit of dat er in de loop van de dag ook nog andere mensen op zitten. Misschien doe jij alles goed maar is iemand anders wat luier met het terugtellen of er gewoon niet zo goed in.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 18:10
ThugGangsta
ThugGangsta is offline
ipv aftellen optellen, draai zelf nooit kassa (kassenwerk FTW )
maar het schijnt dat je bij optellen minder fouten maakt dan bij aftellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten