Advertentie | |
|
![]() |
|
Geen idee, ik telde ook altijd alles (en ik had geen electronische kas, prijzen van producten netjes rond, hoofdrekenen) en had toch altijd net te veel of net te weinig.
soort sokkenmysterie.
|
€0,- is bijna onmogelijk. Ik heb het één keer gehad, maar toen was er zelfs nog een theoretisch kasverschil van €0,01 cent.
Er zijn altijd wel klanten die 10 of 20 ct laten zitten als je ze terug wil geven, verder doet je kassa aan afronding en met 1000 klanten op een dag gebeurt het heus wel eens dat je iets verkeerd aanslaat. Ik sta in een winkel waar ik gemiddeld met drie collega's een kassa deel en ik zie ongeveer 200 klanten, we hebben altijd wel een verschil. Hier wordt niet zo moeilijk over gedaan, omdat je de 'schuldige' toch niet kunt aanwijzen (tenzij het om een magisch bedrag gaat of als de manager de hele transactiegeschiedenis van die dag gaat uitpluizen, allebei nog nooit gebeurd). Heb je wel eens gevraagd of het het 'sokkenmysterie' is, of dat het later om een telfout blijkt te gaan? Ik krijg dat bij kasverschillen vanaf €20,- altijd wel te horen, vaak berustte het op een telfoutje. |
![]() |
|
![]() |
Zo'n klein kasverschil wegwerken is totaal zinloos. Dan moet je zoooooveel energie gaan steken in iets wat zooooo weinig waard is.
Als je de super markt gaat schoonmaken ga je ook niet elke keer het dak schoonpoetsen. Dat is het doen van die extra moeite gewoonweg niet waard. Die tijd die jij extra nodig gaat hebben om die 2,50 kasverschil per dag minder te hebben dubbel backfired je door extra wachttijden bij je kassa omdat je alles zo goed na loopt te tellen. Is 1 klant dat wachten beu, gaat 2 keer naar andere supermarkt, had jij weer 1,50 maand voor die gemiste omzet lekker paar euro kasverschil kunnen hebben ![]() |
![]() |
|
Ik vind zelf een kasverschil van 1-5 euro best groot. Toen ik nog achter de kassa zat was een kasverschil van onder de 50 ct normaal. Bij mij hielp het om niet te lang achter elkaar achter de kassa te zitten. En natuurlijk maakt het ook veel uit of je alleen op je kassa zit of dat er in de loop van de dag ook nog andere mensen op zitten. Misschien doe jij alles goed maar is iemand anders wat luier met het terugtellen of er gewoon niet zo goed in.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
>>>wiskunde po<<< mmm | 8 | 08-02-2003 10:52 |