Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2011, 10:56
Verwijderd
Hey forummers,

Ik heb eigenlijk een vraag. Ik ben namelijk best wel heel verlegen. Bij vrienden totaal niet, maar op mijn werk wel. Ik heb wel een mening over bepaalde dingen, maar ik durf gewoon niet echt voor mezelf op te komen. Ik praat ook wel met mijn baas, maar ik gedraag me zeg maar ''onderdanig''. Toch zou ik miss graag evenementenmanager willen worden. Maar zou ik dit wel kunnen als ik niet zo goed mensen durf aan te sturen?
Als voorbeeld, ik moet nu binnenkort zelf baas worden van waar ik werk. En mijn baas gaat dan kijken hoe ik dat doe. Maar daar word ik zenuwachtig van en dan durf ik niet zo goed...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2011, 22:02
Verwijderd
Nou ja, als manager krijg je toch te maken met veel mensen, dus dan moet je wel sterk in je schoenen staan. Ik weet niet of het voor jou ook geldt dat je bijvoorbeeld boze mensen te woord moet staan, of dat je mensen moet aansturen. Daar zit namelijk ook wel weer wat verschil in.

Als je ook mensen te woord moet staan met klachten en dergelijke moet je wel gewoon een goede lijn kunnen trekken, en moet je al helemaal sterk in je schoenen staan.

Ik zou zo zeggen: Ga het gewoon proberen. Als je het niet probeert weet je het nooit. Je moet waarschijnlijk wat zelfvertrouwen kweken. Geef wel gewoon van te voren aan dat je het spannend vind, alhoewel dat wel vrij vanzelfsprekend is natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 23:01
Verwijderd
Je zult moeten leren een dominante rol op je te nemen. Maar goed nieuws: dat is niet onmogelijk En volgens mij wordt het gemakkelijker naarmate je meer verstand hebt van waar je mee bezig bent. Als je vertrouwen hebt in dat jouw mening klopt, kun je ook leren hem te uiten.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:01
Adore
Adore is offline
De oefening die je binnenkort hebt, is een uitgelezen kans! Natuurlijk is dat spannend en er kan en mag ook best wat misgaan. Je hebt er nog geen ervaring mee en je bent nog jong.
Als je, zoals je zelf zegt, verlegen en onderdanig bent, zijn dat niet de meest voor de hand liggende eigenschappen van een manager. Maar inderdaad is het niet onmogelijk!
Wanneer je evenementenmanager wil worden en je hebt doorzettingsvermogen, dan léér je ook hoe de functie werkt en hoe die rol bij jou past. Keur je eigen eigenschappen niet af, maar zorg dat ze in je voordeel werken.

Mijn opleiding zat vol met extraverte jongeren met expliciete meningen. Ikzelf ben meer introvert en kalm. Hierdoor heb ik me ook kort afgevraagd of ik wel op de juiste plek zat. Tijdens mijn stage leerde ik dat mijn houding en eigenschappen ook voordelen kunnen hebben in het werk en intussen heb ik een vaste baan. Hoewel ik dus (gevoelsmatig) niet in het 'standaardplaatje' van mijn functie pas, kan ik het toch goed uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:34
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Misschien moet ik inderdaad meer zelfvertrouwen kweken.
En wat jij zegt, Freyja is idd wel een hele goeie.
@Adore, ik zat inderdaad aan evenementenmanagement te denken. Heb jij dat ook gedaan? Zo ja, met welke opleiding? Want dit kan met meerdere opleidingen die op elkaar lijken.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 09:54
Adore
Adore is offline
Citaat:
@Adore, ik zat inderdaad aan evenementenmanagement te denken. Heb jij dat ook gedaan? Zo ja, met welke opleiding? Want dit kan met meerdere opleidingen die op elkaar lijken.
Oh nee, ik heb een andere opleiding gedaan. Maar in principe kun je jouw situatie op veel opleidingen en beroepen betrekken, dat je nét niet past in het profiel van je droombaan. Maar als je doorzet en er echt voor gaat, komt dat ook wel goed. Niet opgeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten