Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Volk: mee eens. Maar zelf ben ik ook pas gestopt met roken. (heb een krap jaar lang gerookt, niet veel maar voldoende om een roker te heten) Maar helaas, toen ik hem telkens weer een Javaanse Jongen zag draaien ben ik weer begonnen. Maar niet veel. Soms een sigaretje na schooltijd met de rokers die daar ook staan en op mijn werk zaterdags. En ik het weekend een paar. Zo bij elkaar opgeteld een half pakje per week. Heb met mijn vriend gepraat over het stoppen van roken, voor ons allebei. Want als hij stopt, stop ik ook. En dan echt definitief. Nu is het zo dat hij op een avond 8 sigaretjes rookt en ik helemaal niet. Of soms eentje. Maar ik maar me meer druk om mijn vriend. Hij rookt echt veel: drie pakjes shag in de week en dan nog een pakje klare. Pas hoestte hij zich de longen uit zijn lijf, had keelontstekingen en maar doorroken die gek. En als hij een shaggie opsteekt voelt hij soms pijn in zijn nek. (weet niet hoe dat te verklaren is, maar dat heeft hij alleen als hij een sigaret opsteekt en inhaleert) Om mezelf maak ik me niet zo druk, ik rook te weinig om er aan dood te kunnen gaan. Maar mijn vriend rookt al vanaf zijn 16e en hij is nu negentien en hij rookt veelste veel. Hij blijft maar roepen dat hij wil stoppen, niet verslaafd is en dat het hem teveel geld kost. En dan zegt hij: als die pakje shag op is, stop ik. En dan koopt hij er weer een en halverwege zegt hij: Nu stop ik echt. Ik voel dat mijn lichaam achteruit gaat en ik weet dat het slecht is. Als dit pakje shag op is, stop ik. Maar dan weet ik al dat hij er weer eentje gaat kopen.
Roken is gewoon iets waar je nóóit aan moet beginnen. |
![]() |
|
Ik rook, omdat roken lekker is. Rook een pakje per dag, maar als ik met mijn moeder ben, rook ik veel minder, want zij vindt het vies. Maar als ik uit ben of op een feestje, dan gaat het heel hard.
Ik kan niet echt een goede stoptip geven, behalve vreten. Het gaat namelijk meer om de beweging dan de nicotine. Dan heeft hij wel gelijk een goede reden om naar de sportschool te gaan en aan zijn conditie te werken. Nicotinekauwgom is heel smerig en pleisters geloof ik niet in. Ouders van mijn beste vriend zijn gestopt door middel van acupunctuur. Misschien heb je daar iets aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Nou, ik rook soms sigaren (sigarillo's maar dat klinkt zo stom) en nog somser een joint. Dat doe ik nu een jaar of drie, vier, bij gelegenheden en heel soms een ''gewoon'' op de fiets. Gemiddeld twee doosjes per jaar denk ik? Ik zal er niet verslaafd aan zijn want ik denk er zo máánden niet aan, dus tips uit ervaring heb ik net voor die man van je. Wat ik weet van andere ex-rokers is dat het er op neerkomt dat ie niet zo moet zeiken en het gewoon moet dóen. Ook zware rokers kunnen in één keer stoppen, ze moeten het alleen heel graag willen en een beetje streng voor zichzelf zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben nu 2 maanden gestopt na ongeveer 9 jaar gerookt te hebben. Een paar keer eerder gestopt maar dan begon ik weer als ik me heel slecht voelde. Nu is mijn voornemen om gewoon niet meer zo depressief te worden
![]() Ik wilde wel al langer stoppen, maar heb gewacht tot ik me weer goed voelde en thuis woonde. TIP: Bereid het goed voor! Het boek "Nederland Stopt!" heeft mij wel geholpen en dan vooral het invullen van de vragenlijst. Verder heb ik een weekje pleisters geplakt. Ik vond/vind het eigenlijk niet zo heel moeilijk. Ik ben 1 dag super chagrijnig geweest en verder heb ik niet eens veel trek gehad. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Clean air Nederland: 'Roken in eigen tuin moeten we niet meer willen' df | 124 | 05-10-2015 06:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
enquete roken rare | 51 | 20-06-2012 15:59 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête over roken LuCernaA | 2 | 31-05-2008 08:10 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De strijd tegen roken perfectme | 500 | 25-04-2007 14:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
rokende ouders -> rokende kinderen? Verwijderd | 50 | 19-07-2003 20:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti-rook spotjes Yamyam | 77 | 30-10-2002 11:37 |