![]() |
|
![]() |
Hallo allen,
Ik zit zelf in 3H/V en was van plan naar een andere school te gaan. De reden is om dat ze daar (zogenaamd) Spaans aanbieden. Ik zelf ben erg geïnteresseerd in die taal. Er staat echter letterlijk op de website dat Spaans in de tweede fase gekozen kan worden. Het kan zelfs gekozen worden als een 'volledige vak' (dus in plaats van een van de verplichte talen Frans en Duits). Vervolgens mail ik naar die school om te willen inschrijven om die reden. Ik geef aan dat ik Spaans wil kiezen als moderne vreemde taal (VWO). Vervolgens krijg ik een reactie terug dat je wel Frans of Duits moet kiezen en dat ze Spaans niet in de bovenbouw aanbieden. ![]() Wie is er nou gek? ![]() Ben ik gek? Het staat echter letterlijk op hun website dat het kan. (zie link, onder het kopje 'vreemde talen'). Link: http://www.edithsteincollege.nl/inde...ge=voorbeelden Hoe zit het nu? Erg bedankt voor de hulp. Groeten. |
Advertentie | |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De door mij vetgedrukte zin, suggereert dat de mensen die naar de 4de klas willen stromen en in de onderbouw geen Frans/Duits hebben gehad, als nog verder kunnen gaan doordat Spaans in plaats van een van de verplichte vakken Frans of Duits gekozen kan worden. Met andere woorden, je kan Spaans kiezen als een volwaardig moderne vreemde taal (in plaats van Frans of Duits), ook al je het niet eerder gehad hebt. Laatst gewijzigd op 26-04-2011 om 18:18. |
![]() |
|
![]() |
Zijn er wel andere scholen die het aanbieden? Dus zeg maar in plaats van Frans en Duits als moderne vreemde taal (VWO). Ik hou zelf namelijk niet van Frans en Duits.
![]() Spaans vind ik wel cool. ![]() Ik weet ook niet hoe ik scholen kan vinden die het aanbieden. Scholen in Den haag zoek ik, of in de buurt van Zoetermeer. Bedankt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik woon in Schiedam, en ik weet dat ze het hier op een school wel aanbieden. Maar ik weet niet of ze dat uiteindelijk ook echt als eindexamenvak doen, ze doen het daar in ieder geval sowieso in de onderbouw als extra vak.
Nu ik het zo lees, lees ik ook dat het in de tweede fase kan. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je eerst een beetje Spaans gehad moet hebben. Misschien bij de school langs gaan om je hele verhaal te vertellen? Of een anders persoon mailen ofzo? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
voorbeeld: velocidad - velocity agresivo - aggressive/agressief universo - universe/universum internacional - international/internationaal archivo - archive/archief eliminar - eliminate terminar - terminate En nog veel meer. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb Spaans op school, nu al vier jaar. Het is leuk om te lezen dat je enthousiast bent, dat is echt heel belangrijk! Ik wil je niet ontmoedigen ofzo maar vergis je niet, Spaans is best een lastige taal. Vooral het grammaticale gedeelte. Het spreken is niet ontzettend ingewikkeld, dat zal je -zeker als je gemotiveerd bent- snel leren. Maar grammaticaal kan het wel een tegenslag zijn.
Maar nogmaals, als je echt gemotiveerd bent lukt het zeker! Succes! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie: wat het (niet) is, misverstanden en FAQ Bart Klink | 18 | 13-05-2013 17:45 | |
Algemene schoolzaken |
een misverstand ten gevolg van een verschillende referentiekader nachtmens | 5 | 11-09-2011 07:55 | |
Beleidszaken |
Het beleid op psychologie. Gothic | 164 | 29-12-2004 20:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kun je gelukkig zijn zonder educatie? Verwijderd | 27 | 09-03-2003 18:47 | |
Verhalen & Gedichten |
BOEKBESPREKING: Buitenstaanders - Renate Dorrestein Vlooienband | 59 | 21-09-2002 10:45 | |
ARTistiek |
Verhaal: Het Was Een SimPel MIsVersTand murwari | 18 | 09-07-2001 18:19 |