Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Bekijk resultaten poll: Wat moet ik kiezen? MAW of Duits?
MAW 7 58.33%
Duits 5 41.67%
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2011, 18:56
AnneNina
AnneNina is offline
Hallo,
Ik zit in 3vwo en ik moet een profielkeuze kiezen, en ik heb E&M gekozen.
Ik heb dit met Frans, M&O en wiskunde A.
Ik weet nu alleen niet wat ik moet kiezen voor het vrije deel. Ik kan kiezen uit;
- Duits
- Aardrijkskunde
- Informatica
- Tekenen
- Muziek
- Maatschappijwetenschappen (MAW)

Ik twijfel tussen Duits en MAW. Duits vind ik niet heel erg moeilijk, alleen het nadeel is dat je dan examen moet doen in 2 vreemde talen.
MAW lijkt me wel interessant, maar misschien is dat wel heel veel, en kan ik dat niet ofzo. Ik weet niet of dit ook een beetje met geschiedenis te maken heeft. DIt hoorde ik namelijk wel. In geschiedenis ben ik totaal niet goed.

En nu is mijn vraag: wat adviseren jullie?

xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2011, 21:02
Verwijderd
Ik zou toch duits kiezen,denk dat je daar later meer aan hebt....
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 21:13
Em.
Em. is offline
Wat is het nadeel van examen doen in twee vreemde talen? Drie eigenlijk, als je Engels meerekent. Behalve misschien dat je meer van dezelfde soort opdrachten (boeken lezen, luistertoets maken) in twee talen moet doen en dat saaier is oid? Ik zie het probleem namelijk niet zo (maar ik heb het dan ook nooit overwogen ).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 08:39
Verwijderd
Ik zou Duits kiezen aangezien je dat niet zo moeilijk vindt. En ik vraag me ook af wat het nadeel is om je examen in 2 (eigenlijk 3) vreemde talen te doen. Als je een ander vak kiest moet je daar ook moeite voor doen, en uiteindelijk examen in doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 14:43
AnneNina
AnneNina is offline
het nadeel was, veel boeken lezen en van die tekstjes maken enzo..

maaar ik heb duits gekozen, MAW is veel leerstof
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 15:43
Verwijderd
Als je het niet erg vindt om boeken te lezen dan moet dat geen probleem zijn denk ik. Bij andere vakken heb je bijvoorbeeld weer veel leerstof. Maar ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2011, 15:58
Silvano08
Silvano08 is offline
Ze heeft nu al een goede indruk van wat ze zou moeten kiezen, de poll is na mijn stem namelijk 50% - 50% geworden
Met citaat reageren
Oud 23-04-2011, 18:59
Jacobb
Jacobb is offline
het ligt er maar net aan wat je later wilt gaan doen toch ;-) als je iets met talen/cultuur wilt doen is duits misschien wel een slimme keuze! Als je nog niet weet wat je wilt doen is MAW misschien wel een goede, een vak waardoor je meer inzicht krijgt me dunkt, maar als geschiedenis je niet ligt is het misschien niet zo'n slimme keus.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 11:50
.Daan
.Daan is offline
Duits heb je veel meer aan, het is misschien even doorbijten maar je kunt er meer mee. Wanneer je voor je vervolg studie een 2e moderne vreemde taal nodig hebt heb je die in ieder geval gehad waardoor je het beter kunt bijbenen!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 21:16
Verwijderd
Alhoewel , ik heb laatst t zelfde probleem gehad en ben voor maatschappijleer gegaan, ik vond het interessanter en een taalcursus kan altijd nog mocht duits belangrijk worden
Met citaat reageren
Oud 27-04-2011, 21:30
Verwijderd
Ik zou MAW kiezen, maar ik haat Duits en ben er ontiegelijk slecht in. Dus tsja. Het hangt er gewoon vanaf wat je zelf het leukste vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten