Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 18:04
Verwijderd
Ehm, wat ik dus bedoel is dit:

een kennis van me heeft een merk pc, ben alleen eff kwijt welke, maar denk dus aan compaq, dell etc. etc. Daar stond alles al op toen ze hem kochten maar hebben een virus gehad. Toen hadden ze een "volwassen" kennis die dat wel vaker deed, compie's weer aan de praat krijgen .... Nou, nu loopt die dus helemaal meer voor geen meter en durfde ze het nu wel aan om mij erop te laten gaan werken ... (hijs och al kapot, was het verweer)

Nu is mijn motto, als het niet fysiek kapot is, valt het allemaal makkelijk of soms iets minder makkelijk te maken.

Maar dat is not the point ....

Kan ik gewoon een merk pc eff formateren en mijn eigen software en dingen erop gooien!??

Drivers enzo, kan ik toch achterkomen door naar typenum. van de pc te kijken en dan op de website van dat betreffende merk (i.v.m. on-board sound & VGA)

Dus, wat ik nu zeg, klopt dat allemaal een beetje, want ik bouw alles zelf en doe normaal ook alleen maar zelfgebakken troep , dus heb geen ervaring met zo'n kant-en-klaar-systeempje. Maar die kan ik leeghalen en naar eigen smaak weer inrichten !??

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2002, 18:21
@pie
@pie is offline
ja.

het typenummer alleen brengt je misschien niet ver genoeg, zorg ervoor dat je de exacte gegevens uit configuratiesysteem->systeem haalt zodat je de drivers desnoods op de pagina van de fabrikant kunt vinden..
Oud 17-08-2002, 19:25
WolterB
WolterB is offline
ja, ik heb al bij 3 mensen een merk PC volledig geformatteerd (2x compaq, 1x gateway) totaal geen problemen mee gehad

wel uitkijken dat alle drivers aanwezig zijn. wileln nog wel eens alleen op de restore CD staan. dus dan moet je eerst ff op internet de drivers gaan downen, of je moet winXP erop zetten, dan moet je alleen voor de modem zoeken (modemdrivers voor XP zijn een algemeen bekend probleem)
Oud 17-08-2002, 20:44
Verwijderd
Jah, gaat meestal zonder problemen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten