Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2011, 17:38
Verwijderd
Waarom mag Amerika alles doen wat ze willen en er is niemand die ze op het matje roepen. Ze staan boven alle internationale verdragen en lappen echt alles aan hun laars.

Amerika heeft sinds het begin al een geschiedenis van geweld, onderdrukking en slavernij. Ze hebben een hele reeks oorlogen achter hun namen en ze hebben zich daar nooit voor hoeven te verantwoorden. Het heeft als enig land kernwapens ingezet in oorlogen. Amerika heeft ook geen cultuur en is het meest gehate land ter wereld.

Ik vind het een beetje vreemd dat je zomaar de oorlog kan verklaren aan een heel land kunt verklaren omdat er 3000 mensen zijn omgekomen bij een aanslag mogelijk door een of ander organisatie. En daar nog goedkeuring van de NAVO, EU van krijgt ook! Dat is niet zo iets als dat Tristan een paar mensen neer knalt en hij zou mogelijk naar Duitsland gevlucht zijn. En dat nederland dan de oorlog aan Duitsland verklaart en de boel maar plat bombardeerd.

Dan hebben Irak. Ik weet niet eens wat de reden daarvoor is geweest maar het ging zeker niet om biologische wapens. En voor Irak hebben ze niet eens toestemming gekregen maar zijn toch gewoon op eigen houtje een oorlog mee begonnen. Krankzinnig!!! Nooit aan amerikaans kant heeft ooit daarvoor geboet. Geen sancties, geen vervolgingen, helemaal niets. Hoe is dit nou mogelijk? Zelfs met mijn bovengemiddeld analytisch vermogen kan ik hier gewoon geen verklaring voor geven.

Dan hebben we trouwens ook nog eens vietnam en een hele reeks andere incidenten/oorlogen zoals blackwater, de financiele crisis dat volledig op conto van Amerika is te schrijven. Nooit iemand voor vervolgt en ze gaan weer gewoon vrolijk verder.

Waarom kunnen ze ook zomaar een doodseskader oprichten met als enig doel om Osama bin Laden te executeren. Dit is zelfs letterlijk in de media bevestigd. Hij heeft nooit een eerlijk proces gehad. Misschien is hij onschuldig. En sterker nog dit doen ze zonder toestemming van de regering van Pakistan of internationale organisaties. Is dit niet illegaal? Mag je gewoon zomaar even 50 helicopters door Pakistan heen jagen en een mini oorlog beginnen als ander land. Of zijn de wetten in Pakistan soms anders? En dit werd allemaal nog toegejuicht ook door massa domme mensen over de hele wereld die oa Europa, EU en de NATO representeren. Te gek voor woorden gewoon.

Over een eerlijk proces gesproken... waarom kan Amerika ook gewoon mensen uit andere landen kidnappen en ergens in een van de vele geheime gevangenissen (guantanamo bay oa.) martelen. Zonder ze ooit maar een eerlijk proces krijgen. Dit kunnen ze met alle mensen waar ook ter wereld doen, zelfs met Nederlanders. En niemand die hier wat tegen doet. Het is absoluut tegen alle internationale verdragen en waarden en normen in!!

Ja ik weet dat dit topic ook op een ander forum staat maar hier kunnen we er mischien een serieuzere discussie over houden, op dat andere forum is dat namelijk onmogelijk.
Advertentie
Oud 03-05-2011, 17:42
Verwijderd
Welk forum is dat?
Oud 03-05-2011, 17:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Klik.
Oud 03-05-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:
En Tong80, waarom gebruik je de nick en de sig van een zeer bekende forummer op Fok? Denk niet dat je de echte bent, namelijk.
Nee dat ben ik ook niet ik vond het gewoon een leuke naam maar ik dacvht dat die al wel bezet zou zijn maar dat is die niet xd. Daarom heet ik dus Tong80. Op Fok! ben ik namelijk Papa-roach, Braadworst, Hoofdletter_en_Punt, MR.Smile, De_Heilige_Fokker en nog een paar andere. Allemaal gepermband
Oud 03-05-2011, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Nee dat ben ik ook niet ik vond het gewoon een leuke naam maar ik dacvht dat die al wel bezet zou zijn maar dat is die niet xd. Daarom heet ik dus Tong80. Op Fok! ben ik namelijk Papa-roach, Braadworst, Hoofdletter_en_Punt, MR.Smile, De_Heilige_Fokker en nog een paar andere. Allemaal gepermband
Dan mag je je weleens gaan gedragen.

Ik vind het een beetje vreemd dat je iemand anders nick misbruikt incl. dezelfde sig en alles.
Kan je niet zelf een nickname bedenken?
Oud 03-05-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Dan mag je je weleens gaan gedragen.

Ik vind het een beetje vreemd dat je iemand anders nick misbruikt inc. dezelfde sig en alles.
Kan je niet zelf een nickname bedenken?
Gozer, Heb ik je net niet alles uitgelegd en alles? Ik dacht dat deze naam al wel bezet zou zijn, dus klikte ik gwn op account maken of hoe dat ook heet, en toen bleek die naam nog niet te bestaan. Anders had ik nu gewoon Papa-Roach geheten hoor . . . Ja en die sig kon ik inderdaad niks anders bedenken, heb jij een idee?
Oud 03-05-2011, 17:51
Verwijderd
En hoezo moet ik me gederagen?
Oud 03-05-2011, 17:52
Verwijderd
Omdat je schijtirritant bent.
Oud 03-05-2011, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Gozer, Heb ik je net niet alles uitgelegd en alles? Ik dacht dat deze naam al wel bezet zou zijn, dus klikte ik gwn op account maken of hoe dat ook heet, en toen bleek die naam nog niet te bestaan. Anders had ik nu gewoon Papa-Roach geheten hoor . . . Ja en die sig kon ik inderdaad niks anders bedenken, heb jij een idee?
Ik ben geen gozer.

Dat je iemands nick (per ongeluk?) overneemt vind ik tot daar aan toe, maar dat je dan vervolgens ook dezelfde avatar en sig neemt vind ik gewoon raar. Het is op Fok namelijk niet de eerste de beste user maar degene met de meeste posts.

Ik zou gewoon vragen om een nick-change.

En je een beetje gaan gedragen, aangezien je hier ook al een keer geband bent, zag ik.
Oud 03-05-2011, 17:55
Verwijderd
En daarnaast had je dit topic beter op Nieuws kunnen plaatsen.
Oud 03-05-2011, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen gozer.

Dat je iemands nick (per ongeluk?) overneemt vind ik tot daar aan toe, maar dat je dan vervolgens ook dezelfde avatar en sig neemt vind ik gewoon raar. Het is op Fok namelijk niet de eerste de beste user maar degene met de meeste posts.

Ik zou gewoon vragen om een nick-change.

En je een beetje gaan gedragen, aangezien je hier ook al een keer geband bent, zag ik.
Ja ik wil ook wel graag een nick-change maar dat kan pas als je een half jaar lid bent
En ik heb niet dezelfde avatar
Oud 03-05-2011, 18:08
Thinus
Thinus is offline
Omdat amerika kapitalistisch is en een groot leger heeft, en oorlog = money.

Dat wil nog niet zeggen dat iedereen alles goedkeurt wat amerika doet, maar aangezien amerika zoveel invloed heeft houden de meeste amerika liever te vriend.
Oud 03-05-2011, 18:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
Amerika heeft ook geen cultuur en is het meest gehate land ter wereld.
Amerika heeft een prachtige cultuur.
Oud 03-05-2011, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Omdat amerika kapitalistisch is en een groot leger heeft, en oorlog = money.

Dat wil nog niet zeggen dat iedereen alles goedkeurt wat amerika doet, maar aangezien amerika zoveel invloed heeft houden de meeste amerika liever te vriend.
Jeej de eerste serieuze reactie
Ja ik denk dat als amerika haar macht verliest dat ze sowieso wel gestraft gaan worden voor hun daden.
Oud 03-05-2011, 18:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik was serieus, ventje.
Citaat:
Ja ik denk dat als amerika haar macht verliest dat ze sowieso wel gestraft gaan worden voor hun daden.
Dat ze hun macht gaan verliezen staat vast, maar wie gaat ze straffen, denk je?
Oud 03-05-2011, 18:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Amerika bashen is zoooo 2001.
Oud 03-05-2011, 19:08
Carn
Carn is offline
http://www.meforum.org/651/does-huma...-to-terrorists
Oud 03-05-2011, 19:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Amerika heeft ook geen cultuur
:')

Citaat:
en is het meest gehate land ter wereld.
Bron?
Oud 03-05-2011, 19:13
Noedelhap
Noedelhap is offline
Werkwoorden vervoegen is overigens ook een kunst, maar goed te leren.
Oud 03-05-2011, 19:15
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Amerika zal nooit 'haar macht verliezen', en mocht het ooit zover komen dat bepaalde mensen worden vervolgd voor oorlogsmisdaden, dan zal het gaan om individuen, en niet om 'de Amerikaanse regering'.
Oud 03-05-2011, 20:01
Verwijderd
Als we nu een beetje gaan discussieren ipv over tong80 te praten.

Het enige wat ik over het onderwerp te zeggen is dat Amerika gewoon (te) veel macht heeft in de wereld.
Andere landen kunnen naar mijn idee te weinig invloed daar op uit oefenen.
Oud 03-05-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Als we nu een beetje gaan discussieren ipv over tong80 te praten.
Dat was al aan de gang toch?

Hoort dit topic wel op DK, dan, nu je toch zo overijverig aan het fb'en bent.
Oud 03-05-2011, 20:15
DAH
DAH is offline
Amerika (het noorden van de VS) was eerder tegen de slavernij dan voor. De hele wereld was niet pro-VS tijdens de Vietnam oorlog en de meeste regeringen wilden liever dat ze daar weg gingen dan bleven. Ze gingen met 5 of 7 helicopters naar Pakistan om Bin Laden te pakken, niet met 50. Osama verzette zich, en dus is dood schieten het makkelijkst. Hij gaf zich niet over en werd toen gefusilieerd. Hij vocht tegen de Amerikanen.

Ik denk dat je wat meer research moet doen de volgende keer dat je iets als dit schrijft.
Oud 03-05-2011, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Amerika (het noorden van de VS) was eerder tegen de slavernij dan voor. De hele wereld was niet pro-VS tijdens de Vietnam oorlog en de meeste regeringen wilden liever dat ze daar weg gingen dan bleven. Ze gingen met 5 of 7 helicopters naar Pakistan om Bin Laden te pakken, niet met 50. Osama verzette zich, en dus is dood schieten het makkelijkst. Hij gaf zich niet over en werd toen gefusilieerd. Hij vocht tegen de Amerikanen.

Ik denk dat je wat meer research moet doen de volgende keer dat je iets als dit schrijft.
Wat betreft dat laatste: hij was niet gewapend, waarom dan in hemelsnaam doodschieten?

http://nos.nl/tekst/237719-witte-hui...ngewapend.html
Oud 03-05-2011, 20:19
Carn
Carn is offline
Omdat ze er mee weg komen.
Oud 03-05-2011, 20:24
DAH
DAH is offline
Ik zou dan graag weten tot welke maten hij zich verzette, en misschien was een van de Amerikanen erg pissed, en schoot hem dood. Dat is dan alles behalve goed, maar om daar een heel land voor te straffen, i.p.v. pvt Noname is een beetje raar, maar misschien denk ik op een verkeerde manier.
Oud 03-05-2011, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft dat laatste: hij was niet gewapend, waarom dan in hemelsnaam doodschieten?

http://nos.nl/tekst/237719-witte-hui...ngewapend.html
Waarschijnlijk omdat ze wisten dattie laserogen had en iemand dood kon kijken. Om dat te voorkomen, schoten ze m maar dood.

ot: Ik vind het moeilijk om over zoiets een mening te vormen omdat het zo'n breed en ingewikkeld en groot onderwerp is. Dus eigenlijk heb ik er geen mening over. Wel vind ik dat je eerst eens wat research moet doen voordat je met dit soort stellingen gaat gooien. En als je dan een goede discussie over dit onderwerp wil deponeren, kom je niet met loze stellingen als 'Amerika heeft geen cultuur' en 'Amerika is het meest gehate land ter wereld'. Waar haal je dat vandaan? Waar baseer je dat op? Bronnen?
Oud 03-05-2011, 21:37
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
slotje, ban, nekschot, VN sancties
Oud 04-05-2011, 10:21
Verwijderd
Alsof ik met jou ga discussieëren, mispunt. Je moet gewoon optyften.
Oud 04-05-2011, 11:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom is TS verwijderd?
Oud 04-05-2011, 11:27
Verwijderd
Omdat ze veel tanks hebben.
Oud 04-05-2011, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Dat was al aan de gang toch?

Hoort dit topic wel op DK, dan, nu je toch zo overijverig aan het fb'en bent.
oh dat mag je overijverig vinden, maar een leuke discussie op dk vond ik wel leuk.
Maar gebruiker heeft zichzelf verwijderd dus ik gooi hem op slot.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten