Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2011, 22:03
fib
fib is offline
De keukens en woonkamers zijn voor gezamenlijk gebruik. Elke maand betalen we huur, binnen deze prijs zijn ook zogenaamde inrichtingskosten opgenomen. De stoelen en tafel staan er sinds 1983.
Overigens is de keuken wel nieuw.

Ik zit in het bewonerscomite van het studentencomplex en krijg regelmatig opmerkingen van studenten over dat we niet voldoende terugkrijgen voor de inrichtingskosten die we maandelijks betalen.

Ik wil graag uitzoeken hoe het allemaal precies in elkaar zit. Ik moet een officiele brief sturen naar de woningbouwcorporatie. (Heb namelijk al een paar keer gebeld, maar kreeg het verzoek om mijn ingewikkelde vraag op papier te zetten)
Oud 14-05-2011, 22:17
Verwijderd
Ik zou inderdaad op papier uiteenzetten wat jullie als bewoners betalen aan inrichtingskosten en dat je graag een specificatie wil zien van waar dat geld naar toe gaat. Zo kun je mogelijk bepalen of de bedragen redelijk zijn of niet (als ze bv. nog bizar veel geld vragen voor het gebruik van die oude meubels, zou je kunnen aanvoeren dat die dingen dat niet meer waard zijn etc etc). Volgens mij moeten ze dit soort kosten gewoon kunnen specificeren, dus aan dat verzoek moet de woningbouwcorporatie gewoon voldoen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 15:21
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad moet de verhuurder dergelijke kosten VOLLEDIG kunnen verantwoorden middels rekeningen en een meerjarenbegroting.

Tegeltjes en een aanrecht in de keuken vallen overigens niet onder de inrichtingskosten, maar onder de gewone huur en zijn dus niet apart te verrekenen met de bewoners. Keukenapparatuur en de vloer, muren (voor zover niet betegeld) en plafonds vallen wel weer onder de inrichtingskosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten