Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Ik vind een aantal van deze dingen erg gaaf en ik ga laten zien welke. Deze:
Citaat:
Citaat:
Goed gevoel voor toon heb je. En vissen en weekdieren zijn ook altijd een goede zaak. <3 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik vind het gaaf wat je doet!
![]() Maar ehh, mijn computer vindt het niet zo supertof dat het heel veel plaatjes zijn op één pagina. Misschien kun je ze per post in een spoiler zetten oid? Of een aantal erin en een paar eruit of zoiets.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het boek gaaf, met name de eerste paar bladzijdes, maar de dingen uit de post erna doen me niks. Wat voor de vaste bezoekers van Artistiek geen verrassing zal zijn, denk ik
![]() ![]() Ik zat me wel net af te vragen hoe je dan precies zou moeten oefenen op je concepten, volgens de academie. Zeker als het dus puur om de concepten gaat (?) en niet om de visuele uitwerking van die concepten. Geven ze daar uitleg bij? Je zou denken dat zoiets barmoeilijk te forceren valt. Dit nog los van de gigantische subjectiviteit die bij waardeoordelen over concepten komt kijken. * Voor zo ver dat mogelijk is. In mijn ervaring wordt de toevalsfactor juist steeds groter naarmate je gecontroleerder of doordachter werkt, alleen ben je dan steeds meer in staat om het zo te plannen dat dat toeval iets moois, effectiefs of interessants teweeg brengt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat is een goed idee, ik ga dat zo even aanpassen! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alhoewel toeval natuurlijk wel interessante dingen kan brengen. Door bijvoorbeeld te etsen op een manier waardoor je bijvoorbeeld het bijtproces niet helemaal in de hand hebt, kunnen er best wel boeiende dingen ontstaan. De technieken beheers ik goed, maar ik vind dat ik daar wel wat meer mee mag spelen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe ik aan mijn 'concepten' moet werken weet ik ook nog niet precies. Ik denk vooral dat het belangrijk is dat ik wat meer lees, de wereld wat openmindender bekijk en wat meer nadenk over waarom ik de dingen doe die ik doe. En wat ik wil met mijn werk. Anders blijft het allemaal vrij illustratief en ik doe een opleiding in autonome vrije kunsten. Het gaat overigens totaal niet puur om de concepten. Ik ben van een nederlandse academie gekomen waar het toch best wel belangrijk was dat je goed over je werk kunt praten en een (over het algemeen) duidelijk concept hebt. In Belgie had ik het idee dat dat minder was en dat is eigenlijk ook wel in zekere zin zo. Maar dat ze dat hier ook al zeggen, betekend denk ik dat er toch best wel waarheid in zit. Ze vertrekken hier wel veel meer vanuit het beeld dan vanuit het concept, dus dat vind ik wel erg prettig. In Nederland heb ik me vaak geforceerd gevoeld, maar nu heb ik wel het gevoel dat het wat natuurlijker gaat. Ik ben heel benieuwd hoe de docenten (en medestudenten) gaan reageren op mijn nieuwe schetsen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik verwoordde het ook een beetje verkeerd. Ik bedoelde eerder, waarom zou je dingen aan het toeval móeten overlaten?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Of bedoelde je, er staat op de trein waar hij heengaat dus het is raar als je dat niet weet? Want dan moet je gewoon je ogen even dichthouden voor het avontuur ![]() Maar ik ben het met je eens, je móet het niet, dat zou niks zijn. Maar het kan wel léuk zijn, helemaal als je werk snel stijf of statisch wordt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
@Mieke: zit je dan nu in Nederland of in België?
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is meestal meer een kwestie van 'overkomen' dan van 'doen', in mijn geval
![]() Ik las laatst iets als - 'be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work'. Dat is mijn werkethos van de week. In navolging van Gummbah, die staat elke dag om 6 uur op om te tekenen, ijverige lul dat 'ie is. Sorry, Mieke, we hebben je topic gekaapt ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
CENTRAAL MIEKEPIEKE FELICITATIE TOPIC Verwijderd | 11 | 20-01-2016 16:51 | |
De Kantine |
Gelocksaaide classic nokias vs iPhones #1075 Verwijderd | 500 | 11-08-2010 13:09 |