Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2011, 21:46
Verwijderd
Hallo allemaal,

Bij deze ook een topic met mijn werk. Ik ben al een tijd bezig met het maken van beeldend werk en zal in dit (of was het deze?) topic wat werk laten zien van de afgelopen vijf jaar tot nu.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 00:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2011, 22:09
Verwijderd
Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 00:09.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:37
Verwijderd
Spoiler

Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 22:54
Verwijderd
Ik vind een aantal van deze dingen erg gaaf en ik ga laten zien welke. Deze:

Citaat:
[afbeelding]

monotype

[afbeelding]

Hierin heb ik geprobeerd mijn tekeningen uit te bouwen, zodat het een soort langsloopbare kijkdozen werden. Dat de toeschouwer er vanuit verschillende standpunten naar kon kijken en dat het dan niet altijd hetzelfde is.
Citaat:
[afbeelding]

Ongeveer 2008 denk ik, deze schilderijen zijn ontstaan door mijn verbazing over vissen. Ik vind dat vissen er uit zien alsof ze niet van deze wereld zijn, met hun glazige ogen en schubachtige, schijnbaar slijmerige huiden.

[afbeelding]

Een lijnets

[afbeelding]
En er zijn er nog een paar die ik mooi vind, bijvoorbeeld de kleurencombinatie bij deze, en nog een aantal die ik wel iets vind hebben, zoals die allereerste en de opengesneden vis. Maar vooral bovenstaande vijf vind ik mooi, met name die tweede.

Goed gevoel voor toon heb je. En vissen en weekdieren zijn ook altijd een goede zaak. <3
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:00
Verwijderd
Die twee inktvissen zijn trouwens identiek, volgens mij is dat niet de bedoeling? Het is tweemaal dezelfde link, bedoel ik.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:04
Verwijderd
Spoiler

Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Die twee inktvissen zijn trouwens identiek, volgens mij is dat niet de bedoeling? Het is tweemaal dezelfde link, bedoel ik.
Je hebt gelijk! Ik heb hem al aangepast. Denk dat ik een foutje maakte met de link inderdaad
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een aantal van deze dingen erg gaaf en ik ga laten zien welke. Deze:

En er zijn er nog een paar die ik mooi vind, bijvoorbeeld de kleurencombinatie bij deze, en nog een aantal die ik wel iets vind hebben, zoals die allereerste en de opengesneden vis. Maar vooral bovenstaande vijf vind ik mooi, met name die tweede.

Goed gevoel voor toon heb je. En vissen en weekdieren zijn ook altijd een goede zaak. <3
Dankjewel! Bij die ene tekening die uit twee lagen bestond, was ik een beetje bang dat het tegen het decoratieve aan ging. Mijn concepten zijn eigenlijk nooit zo heel sterk, en ik moet daar verandering in gaan brengen. Zal zo even wat dingen posten waar ik afgelopen jaar mee bezig ben geweest en wat ik deze zomer heb geschetst! Maar moet de dingen nog even verkleinen en uploaden enzo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:27
Verwijderd
Hmm, die laatste twee

Die rode met twee lagen vind ik uitstekend passen bij wat je schreef over hoe een mens er van binnen uit zou zien. Van die lekker uitvergrote poriën waar je doorheen kunt kijken naar de vieze binnenbuik van de mens Ondanks dat dat verder niet jouw opzet erbij was, afgaande op je tekst erbij.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:34
Verwijderd
Het boek dat ik na de kerstvakantie gemaakt heb:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 00:10.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2011, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Hmm, die laatste twee

Die rode met twee lagen vind ik uitstekend passen bij wat je schreef over hoe een mens er van binnen uit zou zien. Van die lekker uitvergrote poriën waar je doorheen kunt kijken naar de vieze binnenbuik van de mens Ondanks dat dat verder niet jouw opzet erbij was, afgaande op je tekst erbij.
Dankjewel!

Ja, het ging eigenlijk ook over groei en de tekening groeide als het ware ook onder mijn handen uit. Leuk om te lezen dat je het associeert met hetgeen ik daarvoor schreef!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 00:04
Verwijderd
Spoiler

Laatst gewijzigd op 12-09-2011 om 00:11.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2011, 00:04
Verwijderd
ohja en let niet op de lelijke nagellak! Dat vergeet ik er steeds af te halen. ;x
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 20:25
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
mieke

Mieke!

:@ opeens
BOEM

hallo
Oud 11-09-2011, 20:45
Em.
Em. is offline
Ik vind het gaaf wat je doet! Ik snap eigenlijk niet waarom je het niet durfde te posten.

Maar ehh, mijn computer vindt het niet zo supertof dat het heel veel plaatjes zijn op één pagina. Misschien kun je ze per post in een spoiler zetten oid? Of een aantal erin en een paar eruit of zoiets.
Oud 11-09-2011, 20:56
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb voor de veilige weg gekozen en dat is eigenlijk mijn fout geweest. Ik heb het heel letterlijk aangepakt, een onderwerp gekozen, schetsen gemaakt en die schetsen bijna letterlijk uitgewerkt zodat er weinig aan het toeval over te laten was.
Waarom zou je dingen aan het toeval over willen laten?
Oud 11-09-2011, 20:57
Elmp
Elmp is offline
Citaat:
Daar kunnen soms verdacht leuke dingen uitkomen
Oud 11-09-2011, 21:06
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Als je begint met een werk weet je niet waar het naar toe zal gaan.
Oud 11-09-2011, 22:46
Verwijderd
Ik vind het boek gaaf, met name de eerste paar bladzijdes, maar de dingen uit de post erna doen me niks. Wat voor de vaste bezoekers van Artistiek geen verrassing zal zijn, denk ik Ik vind het zelfs een beetje zonde, want gecontroleerd werken* of streven naar visuele aantrekkelijkheid hoeft een goed concept of een persoonlijke aanpak helemaal niet in de weg te zitten. Ik zou zelfs zeggen dat ze allebei vereist zijn voor een interessant eindresultaat. Maar goed, ieder z'n ding, zullen we maar zeggen. Jouw topic, jouw dingen.

Ik zat me wel net af te vragen hoe je dan precies zou moeten oefenen op je concepten, volgens de academie. Zeker als het dus puur om de concepten gaat (?) en niet om de visuele uitwerking van die concepten. Geven ze daar uitleg bij? Je zou denken dat zoiets barmoeilijk te forceren valt. Dit nog los van de gigantische subjectiviteit die bij waardeoordelen over concepten komt kijken.

* Voor zo ver dat mogelijk is. In mijn ervaring wordt de toevalsfactor juist steeds groter naarmate je gecontroleerder of doordachter werkt, alleen ben je dan steeds meer in staat om het zo te plannen dat dat toeval iets moois, effectiefs of interessants teweeg brengt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het gaaf wat je doet! Ik snap eigenlijk niet waarom je het niet durfde te posten.

Maar ehh, mijn computer vindt het niet zo supertof dat het heel veel plaatjes zijn op één pagina. Misschien kun je ze per post in een spoiler zetten oid? Of een aantal erin en een paar eruit of zoiets.
Dankjewel! Het is meer dat ik hiermee een beetje mijn anonimiteit kwijt raak en dat vind ik een beetje eng

Dat is een goed idee, ik ga dat zo even aanpassen!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Misschien is toeval niet helemaal het woord dat ik wilde gebruiken. Maar een schets letterlijk verbeelden is eigenlijk meer een beetje kopiëren. Terwijl het eigenlijk interessanter is om de schets als aanleiding te gebruiken en daar niet helemaal aan vast te houden, zodat het beeld wat meer kan groeien en het wat speelser wordt.
Alhoewel toeval natuurlijk wel interessante dingen kan brengen. Door bijvoorbeeld te etsen op een manier waardoor je bijvoorbeeld het bijtproces niet helemaal in de hand hebt, kunnen er best wel boeiende dingen ontstaan. De technieken beheers ik goed, maar ik vind dat ik daar wel wat meer mee mag spelen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 00:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het boek gaaf, met name de eerste paar bladzijdes, maar de dingen uit de post erna doen me niks. Wat voor de vaste bezoekers van Artistiek geen verrassing zal zijn, denk ik Ik vind het zelfs een beetje zonde, want gecontroleerd werken* of streven naar visuele aantrekkelijkheid hoeft een goed concept of een persoonlijke aanpak helemaal niet in de weg te zitten. Ik zou zelfs zeggen dat ze allebei vereist zijn voor een interessant eindresultaat. Maar goed, ieder z'n ding, zullen we maar zeggen. Jouw topic, jouw dingen.

Ik zat me wel net af te vragen hoe je dan precies zou moeten oefenen op je concepten, volgens de academie. Zeker als het dus puur om de concepten gaat (?) en niet om de visuele uitwerking van die concepten. Geven ze daar uitleg bij? Je zou denken dat zoiets barmoeilijk te forceren valt. Dit nog los van de gigantische subjectiviteit die bij waardeoordelen over concepten komt kijken.

* Voor zo ver dat mogelijk is. In mijn ervaring wordt de toevalsfactor juist steeds groter naarmate je gecontroleerder of doordachter werkt, alleen ben je dan steeds meer in staat om het zo te plannen dat dat toeval iets moois, effectiefs of interessants teweeg brengt.
Je bedoeld met de laatste post, de dingen uit mijn schetsboek? Dat zijn nog schetsen he! De werken die ik hiervoor heb gepost zijn allemaal werken op zich. Mijn struikelblok is eigenlijk dat ik geneigd ben om te snel met een eindresultaat bezig te zijn. Dat houdt de ontwikkeling een beetje tegen. Ik heb het vermoeden dat dit voor mij toch wel een stap is (al lijkt dat op het oog misschien niet zo) omdat ik hier voor mijn gevoel weer wat losser aan het tekenen ben en wat meer nadenk over wat ik precies wil overbrengen. Dat is nog steeds niet helemaal goed, maar daar kan ik nog aan werken.

Hoe ik aan mijn 'concepten' moet werken weet ik ook nog niet precies. Ik denk vooral dat het belangrijk is dat ik wat meer lees, de wereld wat openmindender bekijk en wat meer nadenk over waarom ik de dingen doe die ik doe. En wat ik wil met mijn werk. Anders blijft het allemaal vrij illustratief en ik doe een opleiding in autonome vrije kunsten.
Het gaat overigens totaal niet puur om de concepten. Ik ben van een nederlandse academie gekomen waar het toch best wel belangrijk was dat je goed over je werk kunt praten en een (over het algemeen) duidelijk concept hebt. In Belgie had ik het idee dat dat minder was en dat is eigenlijk ook wel in zekere zin zo. Maar dat ze dat hier ook al zeggen, betekend denk ik dat er toch best wel waarheid in zit. Ze vertrekken hier wel veel meer vanuit het beeld dan vanuit het concept, dus dat vind ik wel erg prettig.
In Nederland heb ik me vaak geforceerd gevoeld, maar nu heb ik wel het gevoel dat het wat natuurlijker gaat. Ik ben heel benieuwd hoe de docenten (en medestudenten) gaan reageren op mijn nieuwe schetsen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Warom zou je in een trein stappen zonder te weten waar die naartoe gaat? Jemig Uice, waar is je gevoel voor avontuur
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je in een trein stappen zonder te weten waar die naartoe gaat? Jemig Uice, waar is je gevoel voor avontuur
Met citaat reageren
Oud 12-09-2011, 19:48
Verwijderd
En @Mieke; Ik vind er toffe dingen tussenzitten! Op welke academie zit je nu dan..? En welke zat je in NL?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2011, 19:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom zou je in een trein stappen zonder te weten waar die naartoe gaat?
In een trein stappen zonder te weten waar die naartoe gaat is nog raarder, dus dat is geen overtuigende metafoor.

Maar ik verwoordde het ook een beetje verkeerd. Ik bedoelde eerder, waarom zou je dingen aan het toeval móeten overlaten?
Oud 12-09-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
In een trein stappen zonder te weten waar die naartoe gaat is nog raarder, dus dat is geen overtuigende metafoor.

Maar ik verwoordde het ook een beetje verkeerd. Ik bedoelde eerder, waarom zou je dingen aan het toeval móeten overlaten?
Hoezo is dat raar Haha je hebt toch wat met Para, dan lijkt me dat een van de gewoonste dingen die je kunt doen! Sowieso, als (studenten)stel is dat toch geniaal, zomaar op een vrije dag een trein in duiken met je OV en maar zien waar je uitkomt. Of gaan liften en niet weten waar je 's nachts gaat slapen.
(Of bedoelde je, er staat op de trein waar hij heengaat dus het is raar als je dat niet weet? Want dan moet je gewoon je ogen even dichthouden voor het avontuur )

Maar ik ben het met je eens, je móet het niet, dat zou niks zijn. Maar het kan wel léuk zijn, helemaal als je werk snel stijf of statisch wordt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 11:01
Verwijderd
Citaat:
En @Mieke; Ik vind er toffe dingen tussenzitten! Op welke academie zit je nu dan..? En welke zat je in NL?
Dankjewel!!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2011, 17:56
Verwijderd
@Mieke: zit je dan nu in Nederland of in België?

Citaat:
Hoezo is dat raar Haha je hebt toch wat met Para, dan lijkt me dat een van de gewoonste dingen die je kunt doen!
Het spannendste wat ik de laatste tijd doe is de boodschappen, hoor. Overigens zijn we ook al een tijdje uit elkaar, nu zijn we gewoon bff's.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 12:03
Verwijderd
Citaat:
@Mieke: zit je dan nu in Nederland of in België?

Het spannendste wat ik de laatste tijd doe is de boodschappen, hoor. Overigens zijn we ook al een tijdje uit elkaar, nu zijn we gewoon bff's.
Oh jemig ik ben weer niet op de hoogte, sorry Maar jouw brein is spannend, ik verbeeld me dan dat je ook spannende dingen doet.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 14:33
Verwijderd
Het is meestal meer een kwestie van 'overkomen' dan van 'doen', in mijn geval En een kwestie van allemaal proactieve vrienden en bekenden hebben.

Ik las laatst iets als - 'be regular and orderly in your life, so that you may be violent and original in your work'. Dat is mijn werkethos van de week. In navolging van Gummbah, die staat elke dag om 6 uur op om te tekenen, ijverige lul dat 'ie is.

Sorry, Mieke, we hebben je topic gekaapt
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 19:11
Verwijderd
Geeft niet hoor
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 10:25
Verwijderd
Een upje, want ik heb een paar nieuwe etsen.

Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 10:41
Verwijderd
Ooh, gaaf. Ik wil ook graag gaan etsen; heb in het Rembrandthuis rondgelopen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 10:44
Verwijderd
Etsen is echt zooooo gaaf En het Rembrandthuis ook ja! Wat kon die man tekenen zeg!
Je kunt het toch gaan doen gewoon?!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 14:22
Verwijderd
Ja ik ben al twee maand fulltime bezig met mijn scriptie, heb echt geen beeld gemaakt behalve voor Boekie Boekie, en vandaag!!!! ga ik hem insturen en dan mag ik eindelijk weer tekenen! En etsen dus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten