Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2011, 15:43
mclovin
mclovin is offline
Ik zit in 3VWO En moet nu mijn profiel kiezen, ik doe N&G (Bio, Schei, wis B, duits, ak). Maar nu zit ik te twijvelen of ik nou Natuurkunde moet kiezen of economie. Nat vind ik VEEL leuker en bij eco val ik in slaap. Maar toch, ik ben bang dat nat veels te moeilijk wordt ( nu nog een 6,6) dus ik zou wel van iemand met ervaring willen horen hoe het werkelijk is want informateren doen ze op mijn school niet tot nauwlijks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2011, 15:47
Infidel
Infidel is offline
Verkeerde subforum.

Maar verder: natuurkunde kiezen. Alsjeblieft. Je hebt biologie, scheikunde en wiskunde B. Heb je al gekeken wat je kunt studeren zonder natuurkunde? In mijn klas gaan er volgend jaar 7 mensen natuurkunde alsnog doen (en dus niet studeren), omdat ze de biologiekant op willen maar ze zich niet beseften dat ze daarvoor ook natuurkunde nodig hadden. Goed oriënteren, ook op vervolgstudies!
Oud 10-05-2011, 15:49
Em.
Em. is offline
Aan natuurkunde heb je véél meer dan aan economie, met wiskunde b mag je gewoon alle economie studies doen is me verteld (en de gemiddelde NT/NG-er zonder economie slaagt daar zelfs beter in dan de EM-er), dus uit dat oogpunt zou ik natuurkunde doen. En ook omdat je het leuker vindt, dan is het ook makkelijker om er wat meer tijd aan te besteden.

Ik vond natuurkunde zelf wel een stukje moeilijker worden, maar het kan dat het voor jou niet zo voelt oid. Ik zou het in ieder geval proberen, lukt het niet, dan merk je het snel genoeg en kun je altijd nog (binnen een halfjaar oid) overstappen naar economie.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 15:49
Em.
Em. is offline
Citaat:
Verkeerde subforum.
Oja, en dat. Studiekeuze kan wel, toch?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 06:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zit in 3VWO En moet nu mijn profiel kiezen, ik doe N&G (Bio, Schei, wis B, duits, ak). Maar nu zit ik te twijvelen of ik nou Natuurkunde moet kiezen of economie. Nat vind ik VEEL leuker en bij eco val ik in slaap. Maar toch, ik ben bang dat nat veels te moeilijk wordt ( nu nog een 6,6) dus ik zou wel van iemand met ervaring willen horen hoe het werkelijk is want informateren doen ze op mijn school niet tot nauwlijks.
Ik heb natuurkunde en economie, dat kan bij ons op school.

Maar ik zou natuurkunde wel kiezen, want al je al een N&G-profiel hebt, ga je waarschijnlijk een kant op in de (medische) wetenschap. En de studies die daaronder vallen waarvoor je geen natuurkunde nodig hebt, kun je op 1 hand tellen...

Ik heb natuurkunde in de 4e klas als een beetje pittiger ervaren. Je krijgt gewoon meer stof, en er wordt ook al examencontext gegeven (die je overigens alleen maar hoeft door te lezen). Maar als je er een beetje aanleg voor hebt en gewoon je huiswerk bijhoudt, is het helemaal niet zo moeilijk. Ik vind het nu zelfs makkelijk .

Maar ik zeg: doen.

Laatst gewijzigd op 11-05-2011 om 06:25. Reden: Geen, had er gewoon zin in...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 21:10
Grey Night
Grey Night is offline
Hey,
Natuurkunde in de Havo viel best mee. Heb er niet heel veel moeite voor moeten doen maar vond het wel erg leuk. Zeker als je later iets met techniek wil doen is dit een aanrader (soweiso vraagt een zeer groot deel van de studies natuurkunde). Het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan jezelf: Bereken je graag jaarsalarissen of toch maar radioactief verval? Succes met je keus!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 21:15
Em.
Em. is offline
Als je iets in de economie wilt gaan doen later, heb je alsnog meer aan natuurkunde + wiskunde b dan alleen economie. Of het ook geldt als je dat laatste doet icm wiskunde b, weet ik niet, maar geen economie sluit bij mijn weten geen studie uit als je al wiskunde b hebt, terwijl geen natuurkunde er een hoop onmogelijk maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten