Misschien is het een idee om al je gevoelens in de brief te zetten?
Dat je hem graag wilt helpen, maar dat je niet weet hoe en het lastig vindt om ermee om te gaan. Maar ook dat je het heel lastig en vervelend vindt dat hij elke keer weer lichamelijk af moet kicken. En ook dat je het heel vervelend en lastig vindt om te zien dat het steeds weer terug gaat naar zijn oude gewoontes, maar geen hulp wil.
Ik probeer iets te verzinnen, maar ik heb geen idee of het ergens in de buurt komt wat je wil en verwacht. Ik weet ook jouw gevoelens niet hierbij.
Lieve pa,
Ik vind het vervelend om te zien dat je problemen hebt. Ik zou je erg graag willen helpen, maar ik weet niet hoe. Het is lastig om te zien hoe je elke keer weer drinkt en ik ben bang om je uiteindelijk te verliezen.
Ik weet dat je er inmiddels veel over weet, maar ik ben bang dat je een belangrijke factor mist. Je hebt iets nodig om te stoppen, en daarom ben ik er een voorstander van om proffesionele hulp aan te nemen. Ik weet dat dit lastig zal zijn, en ook een hele grote stap zal zijn, maar ik weet dat je dit kan en dat dit je uiteindelijk gaat helpen. Ik hoop dat je dit risico ook durft te nemen, en dat je je probleem onder ogen durft te nemen.
Groetjes,
|