Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2011, 12:41
Miljoen
Miljoen is offline
Hallo medeforumleden,

Ik hoop er iemand is die mij zou kunnen helpen met een korte brief voor mijn vader.

SITUATIE:
Mijn vader heeft niet lang meer te leven als hij doorgaat met drinken.
Hij komt ook net uit het ziekenhuis en heeft dus verschillende medicijnen.

Ik ben bij hem geweest zodat hij, ook met behulp van een enkel medicijn, lichamelijk kon afkicken. Hij was toen anderhalve week nuchter. Het afkicken kwam toen ook vanuit hemzelf. Helaas onderschat hij waarschijnlijk zijn ziektebeeld en liep hij niet warm voor een professioneel vervolgtraject.

Ik ben toen naar mijn huis aan de andere kant van het land gegaan. Dan kon hij merken dat hij spoedig terug zou vallen en dan kon ik wat dingen op papier zetten voor hem. Dan kon hij langer nadenken over de dingen die op papier zouden staan zonder dat hij in de 'automatische verdediging' of invloed van mij zou staan. Een korte duidelijke brief dus en een week later weer een nieuwe...zoiets. Helaas kreeg ik te horen dat iemand na 48 uur terugval weer lichamelijk moet afkicken. Ik wou wel heel graag, maar ik kon niet meteen terug dus hij moet weer lichamelijk afkicken.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met de korte brief.

DE BRIEF:
Deze korte brief zal gaan over het aangrijpen van professionele hulp. De zinnen met de sterretjes vind ik heel moeilijk om te formuleren. Er mogen best hele lieve, emotionele en krachtige woorden tussen zitten. Dat is dan namelijk wel gemeend.

Lieve pa,

*Ik .... dat je problemen hebt.... en ik wil je helpen..... ?????

Je weet, wat je weet.
Je weet niet, wat je niet weet.

*Ik weet zeker dat je er inmiddels heel veel over weet, maar wat nu als je misschien toch iets belangrijks mist?
*Bijvoorbeeld een belangrijke factor die je nodig hebt om te stoppen?
*En ook heel veel te horen zou krijgen wat je allang weet...maar...

*"maar durf je dat risico ook met je leven te nemen?"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2011, 18:52
Verwijderd
Misschien is het een idee om al je gevoelens in de brief te zetten?
Dat je hem graag wilt helpen, maar dat je niet weet hoe en het lastig vindt om ermee om te gaan. Maar ook dat je het heel lastig en vervelend vindt dat hij elke keer weer lichamelijk af moet kicken. En ook dat je het heel vervelend en lastig vindt om te zien dat het steeds weer terug gaat naar zijn oude gewoontes, maar geen hulp wil.

Ik probeer iets te verzinnen, maar ik heb geen idee of het ergens in de buurt komt wat je wil en verwacht. Ik weet ook jouw gevoelens niet hierbij.

Lieve pa,

Ik vind het vervelend om te zien dat je problemen hebt. Ik zou je erg graag willen helpen, maar ik weet niet hoe. Het is lastig om te zien hoe je elke keer weer drinkt en ik ben bang om je uiteindelijk te verliezen.
Ik weet dat je er inmiddels veel over weet, maar ik ben bang dat je een belangrijke factor mist. Je hebt iets nodig om te stoppen, en daarom ben ik er een voorstander van om proffesionele hulp aan te nemen. Ik weet dat dit lastig zal zijn, en ook een hele grote stap zal zijn, maar ik weet dat je dit kan en dat dit je uiteindelijk gaat helpen. Ik hoop dat je dit risico ook durft te nemen, en dat je je probleem onder ogen durft te nemen.

Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten