Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2011, 10:06
Geriananas
Geriananas is offline
Hoe ging jullie examen?

Ik hoorde dat er heel veel klachten over dit examen waren, over de Engelse bron bij vraag 6 maar ook over de vraag over de frottage-techniek. Er stond toch in de syllabus dat we ook algemene kennis, zoals over de frottage techniek, moesten hebben?
Advertentie
Oud 18-05-2011, 11:13
Camou
Camou is offline
Bij mij stond niets over frottage, ook niet in de stofbeperking. Ik heb daarna ook Max Ernst opgezocht, maar in het boek zelf stond niets over frottage, alleen dat ze vonden dat de surrealisten te ver gingen. Daarnaast was het bij veel vragen onduidelijk wat ze nou allemaal precies wilde weten imo. Bijvoorbeeld bij de vraag waarom hij een voorbeeld was van culturele emancipatie :/
Oud 18-05-2011, 11:27
Geriananas
Geriananas is offline
Ja ik vond sommige vragen ook erg onduidelijk! Maar ik heb ook niet echt geleerd dus ik denk dat het ook aan mij ligt. Ik heb net in het correctiemodel gekeken en ik vond sommige antwoorden helemaal niet bij de vragen passen. Ik wist dan weer wel wat frottage was, dat moesten wij gewoon leren in V5.. En culturele emancipatie had ik gegokt maar het was wel goed. Misschien had iedereen beter niet kunnen leren.
Oud 18-05-2011, 11:37
Camou
Camou is offline
Culturele emancipatie had ik voor de helft goed, bijvoorbeeld.
Maar ik wist niet dat ik ook de machtsstructuren etc. erbij moest betrekken en het kolonialisme, aangezien het in het boek zelf altijd ging over de emancipatie van de artiest (bijv Japanse mode-ontwerper wilden niet Japans genoemd worden), en niet zozeer over de machtspositie van het Westen zelf aan het einde van het boek.

Ook de eerste vraag, daar had ik lengte + de lichte huid, want dat werd ook in het boek genoemd als kenmerk van de Nederlander. En kleding ook. Maar het gedrag niet :x
Oud 18-05-2011, 16:04
Geriananas
Geriananas is offline
Ik had bij de eerste vraag de bleke huid en de grote neuzen. Bedoelden ze met het gedrag niet het roken van de pijp ofzo? Ik vond dat ook raar bij vraag 1, ik dacht juist dat ik die wel wist.
Advertentie

Regels voor berichten