Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2011 / HAVO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2011, 15:21
Tazer
Tazer is offline
Bij mij ging het helemaal super naar mijn idee, bij jullie?
Antwoorden: http://havovwo.nl/havo/hen/bestanden/hen11iant.pdf

Ik heb 36 punten XD

Laatst gewijzigd op 20-05-2011 om 16:13.
Advertentie
Oud 20-05-2011, 15:42
Hansie18
Hansie18 is offline
Niet
Oud 20-05-2011, 15:43
Verwijderd
ik heb echt geen idee!
Het was echt lastig, vond ik dan
maar had op zich wel goed gevoel.
Oud 20-05-2011, 16:21
Verwijderd
of toch niet ik ga echt twijfelen door t na te kijken!
Oud 20-05-2011, 16:26
N V
Vond t heel erg afwisselend. Even tekst was weer beter te doen dan de ander... Moet wel zeggen dat ik die tekst over 'faked-tv' verschrikkelijk vond. Vervelende zinsopbouw, woorden, etc..

Maarja door even streng na te kijken had ik zo'n 25 punten en dat is precies wat ik nodig had. Moet namelijk een 4,6 halen. Dus als er ook nog een gunstige normering opkomt ben ik blij.
Oud 20-05-2011, 16:35
Yne
Yne is offline
Tussen 7.2 en 9.1, eerste compensatiepunt binnen!
Oud 20-05-2011, 16:43
Hansie18
Hansie18 is offline
Sjonge jonge het lijkt wel of heel Nederland Engels heel erg makkelijk vind terwijl ik alle moeite heb om tot een 5 te komen
Oud 20-05-2011, 16:46
alvar
je bent niet de enige hoor ik dacht dat ik het goed gemaakt had nee dus 27 punten.. dat is nog net een voldoende
Oud 20-05-2011, 17:30
bellamilano
Engels is één van mijn betere vakken normaal gesproken, toch vond ik het examen best wel pittig, eerlijk gezegd ook geen zin gehad om alles helemaal te lezen en waarschijnlijk heb ik daarom maar 33 punten achja stond een 8 dus als t goed is haal ik die 7.5 gemiddeld wel
Oud 20-05-2011, 18:08
Verwijderd
Hmm, Kd8 ook datk Engels wel aardig had gemaakt, maar helaas. Waarschijnlijk 26 Punten Erg jammer maargoed!
Op naar het volgende vak!
Oud 20-05-2011, 19:35
Hansie18
Hansie18 is offline
Kep er 25
Oud 20-05-2011, 21:01
Roos00
Roos00 is offline
Ik heb 24, waarschijnlijk één punt te weinig voor een vijf...
Oud 20-05-2011, 22:23
Dreamachineries
Dreamachineries is offline
Ik heb geloof ik een 10 gehaald
Oud 21-05-2011, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geloof ik een 10 gehaald
EEN 10?!?!?!?! Hoedoejedat in vredesnaam?
Oud 21-05-2011, 10:44
Tazer
Tazer is offline
Ja of 10 punten :')
Oud 21-05-2011, 11:03
Verwijderd
Whahaha dat zou ook nog kunnenXD
Oud 21-05-2011, 16:38
Verwijderd
Ik heb 43 punten. Niet zo goed als Duits (42/47), maar ben tevreden

Overigens vind ik het raar dat je bij vraag 32 (deels) in het Engels moet antwoorden ("education officials in New Zealand" oid) terwijl er toch duidelijk aan het begin van de toets staat dat dat 0 punten oplevert. Ik heb dat dus zo precies mogelijk vertaald in "examencommisie in Nieuw Zeeland", terwijl ik me thuis realiseerde dat dat eigenlijk "College voor Eindexamens van Nieuw Zeeland" had moeten zijn. Damn.
Oud 21-05-2011, 17:28
Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:

Overigens vind ik het raar dat je bij vraag 32 (deels) in het Engels moet antwoorden ("education officials in New Zealand" oid) terwijl er toch duidelijk aan het begin van de toets staat dat dat 0 punten oplevert. Ik heb dat dus zo precies mogelijk vertaald in "examencommisie in Nieuw Zeeland", terwijl ik me thuis realiseerde dat dat eigenlijk "College voor Eindexamens van Nieuw Zeeland" had moeten zijn. Damn.
We zeggen toch ook World Trade Center en niet Wereldhandelscentrum of wat dan ook?
Oud 21-05-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
We zeggen toch ook World Trade Center en niet Wereldhandelscentrum of wat dan ook?
Het feit dat dat met hoofdletters wordt geschreven geeft mij de indruk dat dat meer een naam is. Dat is bij "education officials in New Zealand" niet het geval. (behalve de hoofdletters in New Zealand, maar het gaat even om het eerste stuk)
Oud 21-05-2011, 19:01
Dreamachineries
Dreamachineries is offline
Citaat:
Ja of 10 punten :')
Nee nee, ik bedoelde echt het cijfer 10.

Engels is wel altijd mijn beste vak geweest hoor. Ik ben goed in de taalvakken maar ben daarentegen nogal slecht in wiskunde en andere exacte vakken. :') Mijn oma is ook Brits en kan bijna geen Nederlands enzo.

Ik had wel verwacht een hoog cijfer te halen, maar dan eerder een 8 ofzo. Heb nog eens gekeken naar het correctievoorschrift en ik heb volgens mij toch echt een 10. Ik zal wel zien of het inderdaad klopt 16 juni.

Wel handig trouwens, aangezien ik in september begin met een studie om leraar Engels te worden.
Oud 21-05-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Engels is één van mijn betere vakken normaal gesproken, toch vond ik het examen best wel pittig, (...)
Sluit ik me bij aan. Ik geef bijles in examenteksten Engels aan 4 havo, dus ik heb al aardig wat examenteksten gezien. Maar het viel me op dat bij dit examen een aantal pittige teksten zaten, met name omdat er naar mijn mening bovengemiddeld veel (voor mij) onbekende woorden in voorkwamen.
Verder vond ik sommige vragen (sorry, heb ik op dit moment geen concrete voorbeelden van) wat meer naar het vak Nederlands neigen dan naar Engels. Geen echt Engels examen zoals ik gewend ben, als je het mij vraagt.
Oud 21-05-2011, 19:45
Tazer
Tazer is offline
@024 daar kan ik mij ook bij aansluiten. Ik vond de tekst ''Serious Swimmers'' zeer lastig, net als ''A Rider Off The Rails'' waarin zoveel onbekende woorden voor kwamen!
Oud 21-05-2011, 21:40
Niet gere
Citaat:
Sluit ik me bij aan. Ik geef bijles in examenteksten Engels aan 4 havo, dus ik heb al aardig wat examenteksten gezien. Maar het viel me op dat bij dit examen een aantal pittige teksten zaten, met name omdat er naar mijn mening bovengemiddeld veel (voor mij) onbekende woorden in voorkwamen.
Verder vond ik sommige vragen (sorry, heb ik op dit moment geen concrete voorbeelden van) wat meer naar het vak Nederlands neigen dan naar Engels. Geen echt Engels examen zoals ik gewend ben, als je het mij vraagt.
Vond sommige teksten inderdaad pittig en zoals je al zegt veel onbekende woorden. Verschilde uiteraard per tekst. Vooral de teksten 'Music, Corsages And a Killer' (ook al betrof dit maar één of twee vragen) en '…faked TV shows?' (deze tekst vond ik om eerlijk te zijn verschrikkelijk, het sprak me totaal niet aan).
Ook vond ik de vragen zoals je zegt soms wat meer naar Nederlands neigen, bijvoorbeeld vraag 34: 'Which of the following quotations is not ironic in tone?'. En laat dat nou net niet m'n beste kant zijn. ^^

Had iets van 25 punten, niet heel goed, maar met een redelijke normering is het te doen.
Oud 21-05-2011, 22:40
KillZeMall
KillZeMall is offline
30 punten hier...niet tevreden mee en ga het waarschijnlijk herkansen D:
Maar uhm die ene tekst van railroad vond ik ook kut x; had daar die vraag fout die over dat ''to have an axe to grind'' ging..die eerste vraag van de tekst was dat. Mijn woordenboek zei iets met ''eigen belangen'', waardoor ik dacht dat ze bang waren voor die politieagent of wat was het...in plaats van gewoon logisch na te denken dat ''om de verkeerde redenen'' goed was x.x; En meer van deze stomme foutjes... Vooral de laatste twee vragen was mijn concentratie zo weg.

En nog wat! Bij een vraag had ik ''onjuist'' en ''juist'' gebruikt, in plaats van ''wel'' en ''niet''... had ze wel allemaal goed Dx Zou dit gwn fout geteld worden?
Oud 21-05-2011, 23:20
Tazer
Tazer is offline
Dat wordt fout gerekend tenzij je een hele leuke corrector hebt. je moet éxact doen wat er staat.
Ik ken een verhaal van iemand die had in plaats van goed of fout overal: true en false neergezet, ALLES was fout. echt ALLES. En het ergste is, je eigen docent kan er niets aan doen als de 2e corrector het fout rekent. Da's echt heel vervelend want die 2e corrector leeft ook alleen maar het correctiemodel na.
Oud 21-05-2011, 23:23
KillZeMall
KillZeMall is offline
Dat zou zo lullig zijn.
Oud 23-05-2011, 17:24
Verwijderd
Ik heb overigens zojuist een klacht ingediend over vraag 32 van dit examen. Zie mijn posts van 21-05-2011, 17:38 en 21-05-2011, 18:38 hierboven
Oud 23-05-2011, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb overigens zojuist een klacht ingediend over vraag 32 van dit examen. Zie mijn posts van 21-05-2011, 17:38 en 21-05-2011, 18:38 hierboven
Groot gelijk!
maar ik had onbewust toch gelijk in het engels geantwoord, gelukje dus!
Oud 24-05-2011, 09:00
even buurten
Citaat:

Ik dacht dat het de bedoeling was om de namen op te geven zoals ze in de tekst staan. Citeren noemden ze dat geloof ik. Dus ik heb het in het engels geschreven. Hmmm, nou snap ik het niet meer. Maken ze soms expres van die strikvragen? Dan vind ik het niet bepaald leerzaam. Bij biologie leer je teminste nog wat van je examen.
Advertentie

Regels voor berichten