Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2011, 08:36
Ties89
Ties89 is offline
Hallo lezers

Ik ben een jongen van 21 jaar en heb bijna 3 jaar een vriendin. Het liep een aantal maanden geleden niet goed, ze was steeds jaloers en steeds slechte zin. Ik werd daar na een aantal maanden gek van en wilde meer vrijheid. Toen heb ik tegen haar gezegd dat ik het niet meer wist en dat ik moest nadenken. We hebben elkaar toen een week niet gezien. Die week was echt een lijdensweg. Ze heeft dag en nacht gehuild, steeds mij bellen, haar moeder helemaal gek gemaakt enz, enz. (is dit normaal??) Aan het einde van die week ging heb ik de beslissing genomen om verder te gaan. Het ging daarna goed en hebben veel lol gehad, tot afgelopen week. Sinds dien komt er weer steeds van die onozele ruzies, jaloezie en mijn vrijheid is helemaal weg en niet teruggekomen (zoals altijd smsen wat ik aan het doen ben, en boos als ik niet terug sms). Het is echt een hele lieve meid, ze doet alles voor mij. (zei meer voor mij als andersom )

Maar er zit nog een probleem bij:
Afgelopen weekend toen ik (alleen) op een verjaardag van een vriend was (waar zei ook tegen was dat ik er heen ging) kwam ik een meisje tegen die ik ongeveer een jaar ken. Wij zijn altijd een beetje afstandelijk tegen elkaar. Ik vond haar vanaf het eerste moment aantrekkelijk en hoorde van verschillende mensend dat we bij elkaar paste, maar ik dacht altijd zo'n meid wil mij helemaal niet. Op het feestje bleek dus het tegendeel waar, een vriendin van haar kwam naar mij toe en moest mij iets vertellen. Ze vroeg mij wat ik van de persoon in kwestie vond, ik zeg geen idee, hoezo? Ja ze vindt jou leuk en durft het niet te zeggen, ik zeg dit had ik nooit gedacht . Daarna hebben we het er niet meer over gehad. Toen ik op de fiets naar huis zat was ik zo gek als een gekke gek. Ik kan mijn gedachte er niet van af houden en heb gisteravond aan haar op msn gevraagd of het waar was wat er gezegd was. En ze zei ja al langer als een half jaar, ze vroeg hoe ik er over dacht en heb gezegd dat er ook iets zit maar niet weet hoe ik dit moet aanpakken?

Van de eene kant hartstikke blij en anderzijds kut. Ik weet niet wat ik moet doen, uitmaken met mijn vriendin en kijken hoe alles loopt of de nieuwe meid uit mijn gedachte zetten, zoiets moeilijks heb ik nog nooit meegemaakt pfffff....

Bedankt voor het lezen,

Thijs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2011, 09:09
Rysair
Rysair is offline
Je vriendin heb je een duidelijke laatste kans gegeven en het lukt gewoon niet meer. Ze weet best dat jij het vervelend vindt dat ze jou plat belt en geen ruimte geeft. Ze is dat opzicht niet veranderd na de week rust, of wel dan? Ik vind dat je voor jezelf moet kiezen nu hoor. Ga 't met die andere meid over hebben en zie wat zij vindt. Laat weten dat je haar erg leuk vind en dat je relatie in een dip zit, en vraag naar haar mening. Misschien kun je dat langzaam wat opbouwen.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 09:27
Ties89
Ties89 is offline
Hoi, Bedankt voor je reactie, ik denk dat het klopt wat je zegt en zal hier iets mee gaan doen! Veel personen in mijn omgeving snapte ook niet dat ik het een tweede kans gaf en zagen het meer als ''medelijden''

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 15:57
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Je vriendin heb je een duidelijke laatste kans gegeven en het lukt gewoon niet meer. Ze weet best dat jij het vervelend vindt dat ze jou plat belt en geen ruimte geeft. Ze is dat opzicht niet veranderd na de week rust, of wel dan? Ik vind dat je voor jezelf moet kiezen nu hoor. Ga 't met die andere meid over hebben en zie wat zij vindt. Laat weten dat je haar erg leuk vind en dat je relatie in een dip zit, en vraag naar haar mening. Misschien kun je dat langzaam wat opbouwen.

Succes.
Mee eens!

Ik zou voor dat meisje van de verjaardag kiezen! (als ik jou was dan)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 16:57
Nebel
Nebel is offline
Ik zou alleen niet van de ene relatie in de andere springen. Werkt meestal niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2011, 20:33
Ties89
Ties89 is offline
Citaat:
Maar er zit nog een probleem bij:
Afgelopen weekend toen ik (alleen) op een verjaardag van een vriend was (waar zei ook tegen was dat ik er heen ging) kwam ik een meisje tegen die ik ongeveer een jaar ken. Wij zijn altijd een beetje afstandelijk tegen elkaar. Ik vond haar vanaf het eerste moment aantrekkelijk en hoorde van verschillende mensend dat we bij elkaar paste, maar ik dacht altijd zo'n meid wil mij helemaal niet. Op het feestje bleek dus het tegendeel waar, een vriendin van haar kwam naar mij toe en moest mij iets vertellen. Ze vroeg mij wat ik van de persoon in kwestie vond, ik zeg geen idee, hoezo? Ja ze vindt jou leuk en durft het niet te zeggen, ik zeg dit had ik nooit gedacht . Daarna hebben we het er niet meer over gehad. Toen ik op de fiets naar huis zat was ik zo gek als een gekke gek. Ik kan mijn gedachte er niet van af houden en heb gisteravond aan haar op msn gevraagd of het waar was wat er gezegd was. En ze zei ja al langer als een half jaar, ze vroeg hoe ik er over dacht en heb gezegd dat er ook iets zit maar niet weet hoe ik dit moet aanpakken?
Hierbij ben ik vergeten te zetten dat het eerste moment dat ik haar zag een dik jaar geleden was en ik toen al verkocht was, maar nooit gedacht dat zo iemand voor mij zou vallen!

Maar ik snap natuurlijk dat een nieuwe relatie niet werkt, en ook niet wil. Hier moet wat tussen zetten en ik zal haar natuurlijk beter moet leren kennen.

Bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2011, 09:17
ilse
ilse is offline
Het lijkt me dat voor jou de relatie waar je in zit niet een relatie is waar je in wil zitten. Dat gaat zij ook voelen en dan wordt alles alleen nog maar erger.. Het lijkt mij het handigst om het uit te maken als ik het zo lees, ik denk dat dat uiteindelijk voor haar ook handiger is.

Wat dat andere meisje betreft.. leuk voor je Maar spring niet van het een in het ander, het kan ook heftiger voelen omdat wat zij heeft enzo nieuw is en spannend is en heel anders is dan wat je nu hebt. Je kunt wel eens rustig kijken wat dat wordt.. Take it easy, maar ik zou wel de relatie beeindigen omdat dit voor jullie beiden niet werkt en op deze manier voor haar ook niet eerlijk meer is.
Oud 19-05-2011, 17:41
Ties89
Ties89 is offline
Dat snap ik heel goed! Ik sta ook vast in mijn besluit en ga het uitmaken. Ik weet alleen niet het juiste moment (dat is er nooit natuurlijk) maar vandaag is ze jarig en zondag wil ze iets vieren met onze ouders. Ook hadden we een vakantie gepland, die zal niet doorgaaan... Iemand tips om zo iets nog op te lossen

Bedankt voor jullie reactie, ben jullie dankbaar!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Hierbij ben ik vergeten te zetten dat het eerste moment dat ik haar zag een dik jaar geleden was en ik toen al verkocht was, maar nooit gedacht dat zo iemand voor mij zou vallen!

Maar ik snap natuurlijk dat een nieuwe relatie niet werkt, en ook niet wil. Hier moet wat tussen zetten en ik zal haar natuurlijk beter moet leren kennen.

Bedankt voor jullie reacties.
En je vriendin is iemand die je niet zo boeiend vindt, maar waarvan je wel gelooft dat ze voor je zou vallen? Sowieso had je dik een jaar geleden toch al wat met je vriendin?

Dat je relatie gedoemd is, lijkt me duidelijk, want jij hebt er totaal geen zin meer in. Direct uitmaken, dus. Maar dat je ondertussen al zulk contact hebt met die andere dame, dat vind ik niet kunnen. Wees een heer en maak het uit met je vriendin voor je met een nieuw persoon aanpapt, of je die nu al leuk vond of niet. Dat is gewoon netjes. Rysair kletst dus uit zijn nek; dat is de hufterigste oplossing ooit.

Wat tijd betreft: maak het nu uit! Je zult je net zo schuldig voelen als jij leuk zit te doen op haar verjaardag terwijl je al weet dat je het uit gaat maken. Bovendien, als zij achteraf hoort dat jij alleen maar leuk zat te doen omdat je toch al wist dat je het uit zou maken, is haar verjaardag toch al verpest.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 18:19
MarcA
MarcA is offline
Als ik dit zo lees, komt het op mij over alsof je een beetje klaar bent met je vriendin. Niet langer mee doorgaan dus, jullie zullen er allebei alleen maar ongelukkiger van worden. (Tenminste als je echt klaar met haar bent he, als je nog steeds echt verliefd ben, heb ik niks gezegd )
Wat het andere meisje betreft: Vind je haar alleen aantrekkelijk of vind je haar persoonlijkheid ook nog leuk? Dat zou ik namelijk eerst even uit gaan zoeken, want omdat je schreef dat jullie altijd een beetje afstandelijk waren denk ik niet dat je haar al echt kent. Vind je haar dan nog steeds leuk, spreek dan eens wat vaker af en kijk wat er gaat gebeuren. Wat ik in ieder geval niet zou doen is van de ene vriendin naar de andere springen, neem eerst wat rust

Anyway wat je zeker niet moet doen is achter je huidige vriendin haar rug om afspreken met deze nieuwe vriendin. Dat is gewoon laag en je maakt er zeker geen vrienden mee. Vroeg of laat lekt het toch een keer uit en dat wil je niet.

En wat betreft het uitmaken, wat ik dus net lees dat je gaat doen:
Doe het zo snel mogelijk!! Maakt niet uit of het vlak voor haar verjaardag is of whatever, maak het uit!!!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2011, 18:27
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
En wat betreft het uitmaken, wat ik dus net lees dat je gaat doen:
Doe het zo snel mogelijk!! Maakt niet uit of het vlak voor haar verjaardag is of whatever, maak het uit!!!
Ja, als het toch uit gaat, is het nog lullig om 'gezellig' een verjaardag te gaan vieren, terwijl je haar (alshetgoedis) toch al niet meer leuk vind.
Maar als je het uit maakt vóór d'r verjaardag, heeft ze wel een kutdag ws.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 05:38
Ties89
Ties89 is offline
Citaat:
Maar dat je ondertussen al zulk contact hebt met die andere dame, dat vind ik niet kunnen. Wees een heer en maak het uit met je vriendin voor je met een nieuw persoon aanpapt, of je die nu al leuk vond of niet. Dat is gewoon netjes. Rysair kletst dus uit zijn nek; dat is de hufterigste oplossing ooit.
Zo een contact heb ik nog helemaal met die dame, dat zou ik niet durven. Ik weet alleen dat zij mij leuk vindt. Alleen heeft dit alles een beetje in de stroomversnelling gezet en ben ik er wat sneller over gaan nadenken. Ik ga niet zomaar met iemand aanpappen, als dat uit zou komen zou dat verschrikkelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2011, 07:55
Verwijderd
Ah ok, dan had ik het verkeerd gelezen. Goedzo! Dat zou inderdaad heel naar zijn, vooral tegenover je huidige vriendin.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2011, 20:52
Ties89
Ties89 is offline
Hallo,

Even een update.. Ik heb het vanavond uitgemaakt, hoe moeilijk ik het ook vond. Ik voel me nu wel goed erdoor.

Ik heb het haar verteld, ze begon natuurlijk helemaal te huilen en was kwaad, ze snapte het niet en vond dat ik haar aan het lijntje gehouden had. Ik moest het tegen haar moeder vertellen en die reageerde in eerste instantie aardig maar toen ze erbij kwam begon zei ook te zeggen van niet netjes hier en daar. Ik was een achterbakse lul en snapte er niks van. De ouders van haar weten niet hoe zei tegen mij deed tijdens het uitgaan en andere gelegenheden. Gelukkig mijn vrienden wel, hierdoor voel ik me kut dat ik zo uitgemaakt word. Maar goed ik heb schijnbaar haar leven verpest en wilt mij nooit meer zien. Het is jammer, maar toch ben ik blij dat ik de stap heb gezet.

Groetjessssss
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 14:42
Edelweiss
Edelweiss is offline
Goed dat je het hebt uitgemaakt .

Wanneer zie je dat meisje van de verjaardag weer?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2011, 19:31
Ties89
Ties89 is offline
Voorlopig nog even niet, misschien tijdens het uitgaan weer Ik wil nu even alles laten rusten en daarna een beetje genieten van het vrijgezellige leven met mijn vrienden

Ik ben nu bezig met het annuleren van onze vakantie op grond van verbreking van relatie, met mijn wetboek moet dat wel lukken haha

Bedankt voor jullie reacties!!!!

Groetjesss
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten